Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukevat rintsikat on ikävän tuntuiset päällä mutta kaarituettomat ei tue riittävästi ja vaatteet ei istu kunnolla

Vierailija
27.10.2025 |

Jonkun aikaa on kaarituelliset ihan ok tuntuiset, mutta iltapäivästä alkaa painaa inhottavasti. Välillä laitan pidentäjän että löystyy ympärysnauha mutta sitten alkaa olkaimet valumaan. Käytän kaarituellisia kumminkin työpäivinä kun ei vaatteet istu nätisti jos on vaan jotkut bralettetyyppiset pehmorintsikat. Kaikenlaisia malleja olen kokeillut mut ei ole löytynyt hyviä. Kaarituelliset on oikean kokoiset, mutta olen tullut jotenkin tosi herkäksi kaikelle paineelle kropan ympärillä, sukatkin pitää olla kaikki nykyään sellaisia superjoustoresorisia ettei yhtään purista. Farkkuja en ole käyttänyt vuosiin. Ja ei, en ole edes lihava ettei siitäkään johdu, kun joku kumminkin sen asian ottaa esille. 

En tiedä mikä pointti tässä on, kunhan kitisen kun ärsyttää ja ehkä jos sais vertaistukea ja vinkkejä hyvistä, lähes kaarituellisen veroisesti tukevista kaarituettomista liiveistä? 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kokosi on?

Vierailija
22/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko testannut näitä?

https://www.kappahl.com/fi-fi/naiset/alusvaatteet/rintaliivit/kaarituet…

En, noi vaahtomuovikupit ei koskaan istu mulle ja koen ne hiostavina. Pehmeäkuppinen pitää olla. Noita toisia kappahlin liivejä olen kokeillut, eivät tue oikein mitään https://www.kappahl.com/fi-fi/naiset/alusvaatteet/rintaliivit/kaarituet… käytän joskus yöliiveinä kun on menkkojen aikaan oikein kipeät Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sloggi push up. Niissä ei ole kaaritukea mutta ne on lämpöpuhallettu kupin muotoon ja toi push up lisää tukea rinnalle. On mukavat. 

Vierailija
24/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on joku valtava koko niin ei kaarituelliset tue tarpeeksi paitsi löhöillessä kotona.

Vierailija
25/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on joku valtava koko niin ei kaarituelliset tue tarpeeksi paitsi löhöillessä kotona.

Siis kaarituettomat*

Vierailija
26/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sloggi push up. Niissä ei ole kaaritukea mutta ne on lämpöpuhallettu kupin muotoon ja toi push up lisää tukea rinnalle. On mukavat. 

Ovat vaahtomuovia eivätkä pehmeät.

Vierailija
27/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jokseenkin poikkeavalta tuo tuntoaistisi :0

Vierailija
28/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt siis oikein haluat? Puuvillaiset, kaarituettomat rintaliivit? Onnea etsintään.

Vierailija
29/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän että lihavalla nimenomaan on vähemmän tuota ongelmaa, kun rasva on pehmeämpää. En itsekään ole laiha mutta mulla ei ole juurikaan yhtään ylimääräistä siinä liivien alanauhan kohdalla. Kaikki kiristys siis pureutuu suoraan lihaksia / luuta vasten.

En ikinä voisi pitää liivikokoja joita laskurit antaa, kun niissä se alamitta on aina 10-15cm pienempi (!?) kuin todellinen mitta! En minä saa edes 5cm pienempää pingotettua kiinni kuin ihan hirveällä vaivalla, ja sitten ei voikaan enää hengittää...

Varsinaisena vastauksena kyseenalaistaisin sen "vaatteiden istumisen" - miksi "istuva" pitäisi olla sellainen jossa tissit töröttää taivasta kohden? Eikö vaate ole istuva silloin kun se sopii ilman että ruumiinosia väkisin vängätään suuntaan tai asentoon jossa ne eivät luonnostaan ole? Entä jos ruumiisi muokkaamiden sijaan vaihtaisitkin vaatteita? 

Tämä. Naisen rintojen ei kuulu olla jotkut puolipallot (toki tökeröillä silareilla sellaisetkin saa ja ihan ilman rintsikoita.) Se on joko mukavuus ja luonnollisemman näköiset rinnat tai kaaritukiepämukavuus ja ne "täydelliset" pallotissit.

Vierailija
30/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt siis oikein haluat? Puuvillaiset, kaarituettomat rintaliivit? Onnea etsintään.

En ole puuvillaisista puhunut mitään. Eli kaarituettomat, hyvin muotoilevat ja tukevat liivit. Joo, tiedän että sellaisia ei varmaan ole. Se vertaistukikin kelpaa! Ap

Vierailija
31/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miss Mary: Cotton Divide kaarituettomat rintaliivit. Todella hyvät ja tukevat.

Vierailija
32/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole puuvillaisista puhunut mitään. Eli kaarituettomat, hyvin muotoilevat ja tukevat liivit. Joo, tiedän että sellaisia ei varmaan ole. Se vertaistukikin kelpaa! Ap

Mistä se muotoilu ja tuki sitten tulee, jos liiveissä ei saa olla mitään "vaahtomuovi"vuorausta?

Vierailija
33/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla Miss Mary (of Swedenin) malleja. On 100 % puuvillaisiakin ja kauniita värejä. Itsellä vaaleansiniharmaat.

Vierailija
34/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se muotoilu ja tuki sitten tulee, jos liiveissä ei saa olla mitään "vaahtomuovi"vuorausta?

Eihän se hyvinistuvissa liiveissä ikinä tule siitä toppauksesta. Vaan oikean mallisesta, useasta palasta ommellusta hyvin istuvasta kupista ja 90% ympärysnauhasta jonka on oltava tarpeeksi leveä. Pieni tuki tulee myös olkaimista mutta ne lähinnä vaikuttavat muotoon. Ap

Vierailija
35/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ohutta talouspaperia ensiavuksi ihon ja liivien väliin, kun kaarituet painoivatl

Vierailija
36/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ainakaan törmännyt yksiinkään kaarituettomiin liiveihin jotka tukisivat tarpeeksi arjessa (jos urheiluliivejä ei lasketa). Kyllä sellaisissa voi muutaman päivän kulkea, mutta ei jatkuvasti, kun tulee jonkun verran käveltyä paikasta toiseen. Olen kyllä nähnyt vähän tukevamman näköisiä kaarituettomia (esim. Miss Mary, Anita, Swegmark), mutta omaa kokoa niistä ei löydy joten ei kokemusta.

Vierailija
37/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukku Miss Maryn liiveille, todella kauniita ja tukevia  isommallekin kupille ja löytyy myös ilman kaaritukia. 

Vierailija
38/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noita Maryn liivejä joskus katsellut mutta ei ole tullut tilattua kun on ihan vieras merkki, aina hankala lähteä haarukoimaan sitä kokoa. Mutta pitää varmaan kokeilla kun moni suosittelee! Ap

Vierailija
39/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on valtava koko ja käytön aina kaarituettomia, joko urheiluliivejä tai minimizereitä. Koen niin päin, että kun kuppikoko on iso, tiukkaan sullottunakin rinnat näyttävät pyöreiltä ja tarpeeksi tiukka paketti ei heilu. Kaarituet painavat aina jonnekin, jos ei kainaloon niin etupuolella rintojen väliin. 

Vierailija
40/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän että lihavalla nimenomaan on vähemmän tuota ongelmaa, kun rasva on pehmeämpää. En itsekään ole laiha mutta mulla ei ole juurikaan yhtään ylimääräistä siinä liivien alanauhan kohdalla. Kaikki kiristys siis pureutuu suoraan lihaksia / luuta vasten.

En ikinä voisi pitää liivikokoja joita laskurit antaa, kun niissä se alamitta on aina 10-15cm pienempi (!?) kuin todellinen mitta! En minä saa edes 5cm pienempää pingotettua kiinni kuin ihan hirveällä vaivalla, ja sitten ei voikaan enää hengittää...

Varsinaisena vastauksena kyseenalaistaisin sen "vaatteiden istumisen" - miksi "istuva" pitäisi olla sellainen jossa tissit töröttää taivasta kohden? Eikö vaate ole istuva silloin kun se sopii ilman että ruumiinosia väkisin vängätään suuntaan tai asentoon jossa ne eivät luonnostaan ole? Entä jos ruumiisi muokkaamiden sijaan vaihtaisitkin vaatteita? 

Mulla törröttää rinnat suoraan eteenpäin toppaamattomissa braleteissakin. Ilman liivejä sentään aavistuksen luonnollisempi muoto. Silareista eroavat vain hieman isommalla ala- kuin yläosalla. Ovat myös aika kovat. Häiritsee joskus kun näyttävät paksuilla push-upeilla nostetuilta. Koko 65K. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi