Miten muuttaa asennetta, että jaksais tehdä asioita? En jaksa tehdä mitään.
Ruuan laitto tuntuu työläältä, siivoaminen tuntuu työläältä, kaikki tuntuu työläältä. Sain jopa lääkityksen tähän vaikka masennusta ei todettu. Mutta ei ne lääkkeetkään auta yhtään.
Kommentit (30)
Ne pitää vaan tehdä. Ei kukaan tuu sua pelastamaan. Mulla oon auttanut just fcking do it asenne.
Lääkkeet voi olla viimeinen niitti ettei tee mitään.
Ootko tutustunu adhd:seen? Niissä tapauksissa oikeat lääkkeet auttanut monia. Ja myös luonnonmenetelmät kuten taikasienet.
Ei se asenteesta kiinni ole. Syitä jaksamattomuuteen on monia. Esim. huono ruokavalio, liian vähäinen liikkuminen, erilaiset sairaudet, anemia, kilpirauhasongelmat, stressi jne. jne.
Pillerit pois ja elintavat kuntoon. Kyllä jaksaa taas.
Laiskuuteen ei ole pilleriä. Tee yhdessä jonkun toisen kanssa.
No ei kai mitään jaksa kun makaa päivät palstalla ja syö sokeria ja höttöhiilaria kaksin käsin.
Adhd-autistina alan tekemään asioita enemmän jos annan itseni olla pakkomielteinen. Ymmärtääkseni meidän aivoilla on tarve pakkomielteiseen käytökseen, yritä suunnata se johonkin hyödylliseen kuten vegaaniruokaan, josta itse olen ollut innoissani viime kuukaudet.
Mitäs verikokeet sanoivat esim. kilppariarvojen ja ferrritiinin osalta?
Mitkä lääkkeet sait? Jos masennuslääkkeet, ne eivät luonnollisestikaan auta, mikäli kyse on esim. adhd:sta.
Vierailija kirjoitti:
Laiskuuteen ei ole pilleriä. Tee yhdessä jonkun toisen kanssa.
Adhd-lääkkeet? Jokin syyhän sielä aivoissa on jos ei millään jaksa.
Koetko ap merkityksettömyyden tunteita elämäsi suhteen? Tuntuuko siltä, ettet ole menossa minnekään päin? Ettei sillä, mitä teet, ole merkitystä? Vai tuntuuko enemmän fyysiseltä väsymykseltä?
Vierailija kirjoitti:
Ne pitää vaan tehdä. Ei kukaan tuu sua pelastamaan. Mulla oon auttanut just fcking do it asenne.
Tuo varmaan auttaa neurotyypillisiä, mutta ei adhd-tapauksissa. Lisää vaan epätoivoa adhd:lle.
Jos on paljon huolia niin muistutan itseäni että universumi pitää huolen kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä lääkkeet sait? Jos masennuslääkkeet, ne eivät luonnollisestikaan auta, mikäli kyse on esim. adhd:sta.
Jep, etenkään ne ensiksi kokeiltavat ssri-lääkkeet eivät auta. Jotkin masennuslääkkeet kuten venlafaxin (150mg) vaikuttavat dopamiiniin ja näin ollen auttavat myös adhd:ta.
Vierailija kirjoitti:
Koetko ap merkityksettömyyden tunteita elämäsi suhteen? Tuntuuko siltä, ettet ole menossa minnekään päin? Ettei sillä, mitä teet, ole merkitystä? Vai tuntuuko enemmän fyysiseltä väsymykseltä?
Mul on ainaki noita fiilareita, ni siks ei vaa jaksa enää...
Vierailija kirjoitti:
Tai jos on puutostilasta johtuva jaksamattomuus, ei niitä masennuslääkkeitä popsimalla saa rautavarastoja tai vitamiineja -sivusta kehoitan ap:tä verikokeisiin
Asenne muuttuu ajatuksilla. Jos koet kaikki työläänä ja vielä ajattelet "ei jaksais, onpa työlästä" niin se ylläpitää sitä nykyistä käsitystä. Tietoisesti voi valita ajatukseksi esimerkiksi "olen pystyvä ja kykenevä" ja jos huomaat ajattelevasi nykyistä kierrettä ylläpitäviä ajatuksia, niin korvaat ne vaan tietoisesti jollain paremmalla vaihtoehdolla. Tuo toimii, jos sitä oikeasti jaksaa tehdä. Vaatii tosiaan toistoja aikalailla, kuten nykyinenkin tilasi on melkoisen toistamisen summa. Ja ennen kaikkea vaatii ns päänsisäistä hereilläoloa, eli sitä omien ajatusten kuuntelua ja huomaamista milloin ne tekee mitäkin
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä kysymys! Jos kyse merkityksettömyyden tunteesta niin silloin kannattaa kohdata pelkojaan jotta pystyy alkaa elämään täysillä. Jos se tuntuu ylivoimaiselta, niin ongelma saattaa olla itsetunnossa. Pitää muistaa että olemme arvokkaita myös väsyneenä ja surullisena. Oma itsensä tulee hyväksyä kokonaan, ei vain hyvinä hetkinä.
Up