Onko muilla kavereita, jotka lainaavat sinulta aina rahaa, eli pitävät itsestään selvänä pankkina?
Eikä heitä edes hävetä olla pyytämässä lainaa vaikka joka kuukausi. Sitten sinä, joka olet sanomassa ettet lainaa kenellekään, niin kiitos tiedosta jo etukäteen. Sitä vaan en tässä kysynytkään.
Kommentit (23)
Kukaan kaverini ei ole koskaan kysynyt minulta rahaa lainaksi. Useammalle heistä kyllä lainaisin, jos jonkinlainen tarve ilmenisi.
Mitä vastauksia toivot? Itse olet se, joka lainaa ja siksi tuossa tilanteessa. Kaveripiiri on ollut nuoresta saakka sama. En ole koskaan lainannut, joten 20 vuoteen ei ole kukaan edes pyytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vastauksia toivot? Itse olet se, joka lainaa ja siksi tuossa tilanteessa. Kaveripiiri on ollut nuoresta saakka sama. En ole koskaan lainannut, joten 20 vuoteen ei ole kukaan edes pyytänyt.
Hys, nyt ei saanut ap:lle vastata hänen omasta roolistaan mitään 🤣 Hän vaan haluaa haukkua lainan pyytäjiä.
Tietenkin ystäviä jeesataan tavalla jos toisellakin, ja toisaalta ystävä pitää lupauksensa myös. Raha ei ole mitään muuta kuin toiseen muotoon muunnettua aikaa ja vaivaa. Ei sellaisen näkemistä toisten eteen omissa ympyröissäni karsasteta ylipäätäänkään.
En ole ikinä ymmärtänyt, että miksi jotkut vinkuu rahaa lainaan kavereiltaan. Saahan noita kulutusluottoja pankistakin nettihakemuksilla.
Olin tuollainne liian kiltti ja yks sukulainen otti mut pankiksi. :D
Kyllä, valitettavasti. On useampikin vakikysyjä. Välillä ei tiedä, itkeäkö vai nauraako, kun toisinaan viikonloppuisin ainoat yhteydenotot ovat rahapyyntöjä. Muutoin ei kenestäkään kuulu mitään. Sitten tuntuu, että näillä elämäntapalainaajilla on hirveän suuret luulot takaisinmaksukyvyistään, vaikka ikinä ne eivät osu kohdalleen.
Oli sellainen kaveri kauan sitte. Välit meni kun ei jaksanu sitä viikottaista rahan lainaamista.
"kavereita" ?! - sellaisten kanssa kaveeraaminen loppuisi nopeasti
"lainaavat sinulta aina" ?! - eivät lainaa ensimmäistäkään kertaa, jollei heille anna lainaa. Tai eivät ainakaan toista kertaa, ennen kuin ensimmäinen laina on maksettu takaisin.
Vierailija kirjoitti:
"kavereita" ?! - sellaisten kanssa kaveeraaminen loppuisi nopeasti
"lainaavat sinulta aina" ?! - eivät lainaa ensimmäistäkään kertaa, jollei heille anna lainaa. Tai eivät ainakaan toista kertaa, ennen kuin ensimmäinen laina on maksettu takaisin.
Siis aina maksaa takaisin, mutta vituttaa silti se koko ajan lainaaminen. Vetoaa mt-ongelmiinsa rahanhallinnan vaikeuden syynä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oli sellainen kaveri kauan sitte. Välit meni kun ei jaksanu sitä viikottaista rahan lainaamista.
Mulla se kans meni tommoseksi. Ja jos kirjotti sille jonkun viestin, niin heti oli rahaa pyytämässä. Kaikista pahin oli kun kysyi mun synttäripäivänä multa rahaa onnitteluiden ohessa. ... Miten kehtaa...
Sitten tuli kaikkea tekosyitä, jolla koitettiin vedota minun kiltteyteeni, esim "koiralla ei ole ruokaa" yms
Laitoin sille sitten viestin, että ei kannata pitää lemmikkejä jos ei ole varaa ostaa niille ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla se kans meni tommoseksi. Ja jos kirjotti sille jonkun viestin, niin heti oli rahaa pyytämässä. Kaikista pahin oli kun kysyi mun synttäripäivänä multa rahaa onnitteluiden ohessa. ... Miten kehtaa...
Minulla kävi niin, että tällä perseaukisella lainaajalla oli syntymäpäivä ja ajattelin hyvää hyvyyttäni laittaa hänelle pienen synttärilahjarahan ja totesin ettei tarvi maksaa takaisin, se on lahja. Hän kiitti ja kysyi sitten, että voisinko vielä lainata sellaista rahaa, jonka hän maksaa sitten takaisin.
Joo. Olen vastannut, että mulla ei ole varaa tupakkaan ja viinaan, joten en anna niihin ostoksiin rahaa muillekaan.
Ei.