Nyt tähän ketjuun ÄÄRETTÖMÄN kauniit tyttöjen nimet :)
Etsimme vauvallemme nimeä ja kokeillaan löytyisikö SE OIKEA täältä!
Kommentit (721)
Mun mielestä kauneimmat on
Veronica
Iina
Fiducia
Aino, Aamu, Alisa, Aava, Ava
Elsa, Elsi, Ellen, Emma, Essi, Ella, Eevi, Eeva, Emilia
Helmi, Isla, Ilona, Kerttu
Liisa, Lumi, Lotta, Lilja, Maisa, Mai
Olivia, Pinja, Pihla
Useimmat kauniiksi mieltämistäni nimistä alkava vokaalilla eivätkä sisällä kovan kuuloisia (k, r) eivätkä suomenkielessä harvinaisia konsonantteja (b, c, d, f, q, x).
Kunpa keksisin nimen, joka tulevaa lastanikin miellyttäisi vielä aikuisena.
Infinita
Täyttää ainakin otsikon vaatimuksen jotenkuten.
No mun suosikit on:
Oona
Saaga
Olga
Tuulia
Minttu
Meeri
Mette
Menna
Camilla
Hilla
Sara
Rosa
Kira
Isla
Milja
Peppi
Ada
Anni
Edla
Susan
Kaneli (on kyllä aluksi outo, mutta siihen tottuu)
Essi
Venla
Amanda
Amal
Amaldina
Amelie
Annalie
Stella
Tove
Syy siihen miksi eivät monet ulkomaalaiset kauniit nimet rantaudu Suomeen lienee se, että lausutaan kaikki nimet (ja sanat muutenkin) eri tavalla kuin mitä englantilaiset, ruotsalaiset, ranskalaiset yms. Tämän takia moni kaunis nimi kuulostaa erittäin pöljältä kun sen sanoo ääneen.
Tämä on itse asiassa aika surullista. Itse olen miettinyt omalle lapselle esim. Isabelle ja Stefanie-nimiä, mutta koska nämä lausutaan suomen kielessä niin tyhmästi (Isabelle ja Stefanie eikä Isabelle ja Stefanie niin kuin ne lausutaan muissa kielissä) en ihan tiedä. Toisaalta olisi tyhmää ottaa pois hyvät nimet pelkästään sen takia ettei muut osaa niitä lausua.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2011 klo 17:15"]
Lausua Brita kuten se kirjoitetaan.
[/quote]
Näin on.
Eihän nimiä Kira, Mia tai Piakaan lausuta lyhyellä vokaalilla. Olisi oikeasti ihan hirveän kuuloista, jos joku huutelisi lapsilleen "Mia, Pia ja Kira, heti tänne!" sen sijaan, että käyttäisi oikeita lausuntamuotoja "Miia, Piia ja Kiira"! ;i)
Senni serafina aada iida vilma nenna tinja vanessa matilda peppiina peppi janna jessica henriikka saaga
Nämä on kauneimmat, mitä olen kuullut. Sukulaisilla ja tuttavapiirissä.
Ahlma Johanna
Annie Mälppö Oliiva
Amres-Essi Joukotar
Jestussina Maria
Minna Aino Myyrikäntytär
Kaisa Mulkka Ammeli
Sampimaria Aurora
Jarié Ellen Katariina
Meri-Aili Sarafer
Jauha Kamilla
Uganda Isadora
ihanan persoonallisia ja raikkaita
Sen takia, koska kaikki eivät innostu mistään suomalaisista junttinimistä kuten kerttu, tellervo ja marjutta? :D
Sofia, Senja, Aurora, Asta, Julia, Milja
leonita