Ihannoiko kukaan teistä USA:ta?
Minun mielestä siinä ei ole paljoakaan ihannoitavaa. Pelkkä ansiotaso ei tee maasta hyvää ja ihmisistä kunnollisia.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Yleisin kuolinsyy lapsille ja nuorille (1-19-vuotiaille) on ampuma-aseiden aiheuttamat vammat.
USA:ssa on läntisen maailman korkein äitiyskuolleisuus.
Ei lakisääteistä vuosilomaa, äitiyslomaa eikä sairauslomaa.
Perheen sairausvakuutus keskimäärin 25t dollaria vuodessa plus omavastuu.....
Tätä vakuutusta jaksetaan jankata. Ensinnäkin vakuutuksia on kaiken hintasia. Halvimmat maksaa sosiaalitoimi. Kyllä. Jenkeissä on sosiaalihuolto eli on ihan oma valinta hakeeko vai ei. Sama kuin suomessa on kodittomia eli kyseessä on ihan oma valinta.
Kalleimilla vakuutuksilla saa sairaalan kattohuoneisto koko kerroksen omaksi ja näitä käyttää sitten kaikista rikkaimmat.
Yleensä sairausvakuutuksen maksaa työnantaja.
25t dollaria kuulostaa suomalaisen korvaan suurelle summalle mutta nyt suhteuttetaan se palkkaan niin se vastaa suomessa perheen vuosi menoissa 6 tuhatta euroa.
Kyllä. Onhan Yhdysvalloissa huonojakin puolia, mutta Euroopassa on mielestäni merkittävästi enemmän.
No minä ihannoin siinä mielessä että se on nykyisellään vähemmän vihervasuristinen maa kuin Suomi. Tosin sieltä sitten löytyy Suomeakin enemmän vihervasuristisia ihmisryhmiä. Sanders ja AOC nyt ainakin. Se uudisraivaus joka sen maan luomiseen tarvittiin ei olisi onnistunut vihervassuilta.
Maassa on vieläkin paljon hyvää jäljellä. Kaikkea eivät ole ehtineet tuhoamaan, vaikka yritys on ollut kova.
USA hyökkäilee melkein joka maan kolkkaan. Pitäisi laittaa pakotteilla aisoihin. Kukaan tuomitse sotilaallisia tekoja. Mikä USA on päättämään muiden maiden tavasta olla olemassa?
En ole ihaillut koskaan, nyt vielä vähemmän.
Miten ihmeessä täydellinen mielipuoli saa johtaa maailman mahtimaata, ja oikeuslaitos antaa sen jatkua.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko montakin yhdysvaltalaista? Olen itse sellaisen kanssa aviossa ja ihan hyvä maa se on.
Oletko vähän yksinkertainen? Teet päätelmäsi muutaman tuntemasi yhdysvaltalaisen ihmisen perusteella.
On kakasi Yhdysvaltojen valtiota, milardöörien ja imperialistien, Bidenin ja Trumpin maa, ja tavallisen kansan ja myös suurten lahjakkuuksien maa. Yhdysvaltalainen musiikki, kirjallisuus ja elokuva, etenkin vuosikymmenten takainen, ovat edelleen esikuviksi kelpaavia.
Aika paljon ne on kuitenkin panneet ihmiskunnan yhteiseen pottiin. Eräs nimeltämainitsematon rysylä ei ole kun ottanut.
Afrikka ei ole valtio. Jos verrataan niin verrataan sitten koko amerikkaa eli pohjois ja etelä-amerikkaa afrikkaan.