Ihannoiko kukaan teistä USA:ta?
Minun mielestä siinä ei ole paljoakaan ihannoitavaa. Pelkkä ansiotaso ei tee maasta hyvää ja ihmisistä kunnollisia.
Kommentit (115)
Perhearvot siellä on paljon paremmat kuin perhekielteisessä suomessa melkein tulee kyynel silmään pelkästään ajatellessa. Näkee monissa amerikkalaisissa elokuvissa miten perhe on tärkeä ja se on ihan todellisuutta. Ei ole naisilla sitä perheenperustamiskammoa kuin suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Perhearvot siellä on paljon paremmat kuin perhekielteisessä suomessa melkein tulee kyynel silmään pelkästään ajatellessa. Näkee monissa amerikkalaisissa elokuvissa miten perhe on tärkeä ja se on ihan todellisuutta. Ei ole naisilla sitä perheenperustamiskammoa kuin suomessa.
Hih. Joku luulee, että leffat näyttää todellisuuden.
Kuules, siellä puuhataan aborttikieltoa kaikille naisille, joten voi seksin määrä vähentyä jopa republikaanimiehiltä. Mutta ne taitavat ollakin homoja.
Vierailija kirjoitti:
En ihannoi, mutta totean, että amerikkalainen unelma ideologisena ihanteena on toiminut nyt jo satoja vuosia. Useimpien jenkkien eduksi ja hyväksi.
Ei huano!
Amerikan Yhdysvallat on perustettu vasta 1776 , joten ei voinut olla ' ihanteena jo satoja vuosia' . Sanoisin että korkeintaan jostain 1880-luvulta (kun Atlantin höyrylaivaliikenne alkoi mainonnallaan vetää sinne siirtolaismassoja). Silloinkin sinne vain mentiin ja sinne jäätiin ja kirjeitä lähetettiin vanhemmille ym. lähisukulaisille ja kontaktit olivat suurinpiirteiin siinä ja jatkuivat niin kauan kuin 'vanhaan maahan' jääneitä muistettiin (...jos muistettiin). Oikeasti ns. 'amerikkalainen unelma' syntyi vasta toisen maailmansodan jälkeen (ja seurauksena).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko montakin yhdysvaltalaista? Olen itse sellaisen kanssa aviossa ja ihan hyvä maa se on.
Ehkä oli ennen mutta ei ole enää. Oikeusvaltion alasajo meneillään.
Onko Suomessa oikeusvaltio, Anneli Auer -oikeudenkäynnit jne?
Euroopasta mentiin sinne rakentamaan uutta ja parempaa elämää. Unelmana oli se, ettei siellä elämässä menestymistä rajoitettaisi samalla lailla kuin Euroopassa rajoitettiin. Tässä mielessä suuri menestystarina maailman mitassa!
Vierailija kirjoitti:
Euroopasta mentiin sinne rakentamaan uutta ja parempaa elämää. Unelmana oli se, ettei siellä elämässä menestymistä rajoitettaisi samalla lailla kuin Euroopassa rajoitettiin. Tässä mielessä suuri menestystarina maailman mitassa!
Niin, toimi se 100 vuoden ajan, kun ensin potkittiin intiaanit tieltä. Nyt onkin toinen juttu, kun Kiina työntää huumeita sinne, ja demokratiaa ei juuri enää ole.
Joku rasvakoura kuuntelee amerikkalaista prolerockia ja vetää siitä johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Terroristit siellä aiheuttavat ongelmia.
Kuten Euroopassakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules, siellä puuhataan aborttikieltoa kaikille naisille, joten voi seksin määrä vähentyä jopa republikaanimiehiltä. Mutta ne taitavat ollakin homoja.
Elokuvissa näkyy todellisuuttakin kuten se perhekeskeisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko montakin yhdysvaltalaista? Olen itse sellaisen kanssa aviossa ja ihan hyvä maa se on.
Perusteluja väitteellesi?
USA on mahdollisuuksia täynnä. Joko menestyt tai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on suomalaisen naisen tulkinta kun aborttia ei voi enää käyttää ehkäisynä.
Vierailija kirjoitti:
Joku rasvakoura kuuntelee amerikkalaista prolerockia ja vetää siitä johtopäätöksiä.
Olen rasvakoura ja ylpeä siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on suomalaisen naisen tulkinta kun aborttia ei voi enää käyttää ehkäisynä.
Aborttikiellossahan on mukana myös ehkäisyvalitusksen poisto. Taustalla taitaa olla naisten kouluttautumisen ja uran tekemisen vaikeuttaminen. Naiset pamahtavat liian nuorina paksuiksi ja joutuvat ehkä jäämään lapsen isän kanssa kimppaan. Jää koulut käymättä ja akateeminen ura saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rasvakoura ja ylpeä siitä!
Minun kuvaamani miehet ovat akateemisia ja varakkaita.
USA:ssa kuten muissakin maissa on hyvät ja huonot puolensa. Riippuu siitä miten painotuksen tekee.
Yliopistoissa siellä on tehty valtavasti merkittävää tutkimusta, koska raahaakin on ollut taustalla. Osa kaupungeista on todella ihanan oloisia. Oma kokemukseni rajoittuu vain Kaliforniaan ja Nykiin, mutta toki sitten televiisorista näkee kaikenlaista hienoa ja upeaa. Luonto on paikoitellen ihan mieletön esim. luonnonpuistot ja vuoristot. Tuossapa ne ihailemani asiat tulivatkin. Sellaista pintaan, menestymiseen ja ulkokultaiseen liittyvää arvomaailmaa en ihannoi pätkääkään. En myöskään heikompien ihmisten jättämistä pyörimään kaduille peukkupäissään tai skitsofrenian kourissa. Työkulttuurikin kuulostaan aika kovalta ja äärimmäisen suorituskeskeiseltä (Mieheni on ollut töissä muutamassa jenkkifirmassa, joten sitäkin kautta olen kuullut juttua. Toimari oli esimerkiksi täysi barbie ulkoisesti. Ei riittänyt aseman saamiseen pelkkä tohtorintutkinto, vaan piti viilata se muukin paketti. Ei, ei, ei...).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteluja väitteellesi?
Eikös se riitä, että Trump esimerkiksi purkaa kolmasosan valkoisesta talosta ilman lupaa, tai laittaa oikeuslaitoksen jahtaamaan kaikkia niitä, jotka ovat joskus syyttäneet häntä, tai palkkaa omat Gestapo-joukot?