Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyvää täällä meidän maassamme on?

Vierailija
25.10.2025 |

Jos miettii suurempaa kuvaa ja monipuolisesti?

Mulle ei tuu oikeastaan mitään mieleen.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ja omaperäinen kieli, luonto silloin kun saa olla luonnontilassa, kirjastolaitos, koulutus melkein ilmaista, vuodenajat, rehellisyys ja kunnollisuus kun sitäkin vielä on.

Olen paluumuuttaja ulkomailta. Suomi on hyvä maa. Haukkujien kannattaisi matkustaa ja asua muualla niin silmät avautuisivat. 

Vierailija
42/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin artikkelin että suomalainen Valion voi on hyvää ja laadukasta. Lehmät voi hyvin ja niille syötetään hyvää ruohoa. Jotkut lehmät saavat jopa ulkoilla talvisin ulkona. Tässä muutama asia.

Minä taas luin, että Valion voita viedään 50 tai 60 eri maahan. Mitkä maat mahtavat olla, ei löydy netistä tietoa. Olen ulkosuomalainen ja asunut kolmessa maassa enkä ole ikinä nähnyt Valion voita marketeissa. Sensijaan irlantilaista Kerrygold voita on kaikkialla kuten myös saksalaisia useita voisortteja niin ja tietty tanskalaisia. Kiina ja Venäjä ovat vain kaksi maata jos sinne viedään, mitkä mahtavat olla ne loput 58 maata? Juu, ja tiedän että Valiolla on teollisuutta Eestissä ja Amerikassa, mutta ei taida olla suomalaista maitoa raaka-aine. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saa eläkeläiset silkkihansikkaita.

Vierailija
44/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon tyhmiä, tuntee itsensä viisaaksi.

Vierailija
45/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotiemme veteraanit taistelivat meille vapauden. Järvemme ovat äärettömän sinisiä ja puhtaita. Ilma raikasta. Muissa maissa on saasteita ja ihmiset ovat teeskentelijöitä. Vain Suomi on hyvä paikka maapallolla.

Et ole sinilevästä kuullut? Montako blue-flag rantaa Suomessa on??

Ota ne laput silmiltä...

Vierailija
46/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää muuttaa vähäksi aikaa muualle, niin sitten tiedät. Täällä on niin paljon hyvää ettei jaksa alkaa luettelemaan. 

Vierailija
47/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kaikki asiat tosi hyvin, varsinkin jos verrataan muihin maihin. Asiat sujuvat useimmiten ilman suurta byrokratiaa tm. ongelmia. Tukia riittää. Samoin ruokaa ym. perusasioita on yllinkyllin.

On oikeasti lottovoitto syntyä tänne. Ei silloin ole nähnyt maailmaa paljoakaan ja tiedä muista maista tarpeeksi, jos on muuta mieltä.

Vierailija
48/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti saatavat avokätiset sosiaalituet. Sen takia tänne tulee ympäri maailmaa väkeä rajalle sanomaan taikasanat että pääsee elämään suomalaisten veronmaksajien piikkiin yleellisesti lopun elämänsä ilman mitään vastuuta ja jos joku kehtaa kritisoida niin kaiken saa haudattua kun huutaa rasismi rasismi ja syyttää suomalaisia rasisteiksi kun ei maksa tulijan elämää

Vierailija
49/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baltialaiset ystävät ihastelivat kuvia lumisesta talvesta etelä-suomessa ja miten meillä on melkein vuoriakin käsivarren lapissa :) kaikki on niin suhteellista. Turvallisuus ja se miten ei tarvitse pelätä ryöstöjä. Roskien keruu toimii. Talviaamuisin kadut ovat aurattuja ja sähkövalot valaisevat katuja. Joku on käynyt hiekoittamassa. 

No ikävä kyllä mutta itse voisin noista tinkiä mikäli kulttuurimme olisi ystävällisempi ja yhteisöllisempi, olisi työpaikkoja (hanttihommia) kaikenlaisille ihmisille ja yrittäminen olisi helppoa ilman suurta pelkoa taloudellisesta tappiosta jne. Edullisempi hintataso niin että monesti viikossa voisit käyttää kaikkia palveluita ihan perus palkallakin ym. Kaipaisin enemmän sellaista rentoa ilmapiiriä ja asennetta että kyllä kaikki hoituu aikanaan. Ihan sama palaako katuvalot tai se hiekoitus, ei nuo ihmistä onnelliseksi tee.

Vierailija
50/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lähikauppa uusittiin lattiasta kattoon, kalusteet, kassat ja kaikki. Ensin otti päähän, kun hinnatkin nousi. Mutta lopulta olin tosi tyytyväinen ja vain ihastelin, kuinka ylellistä ja hyvää nyt onkaan, vaikka ennen uudistustakin jo oli hyvää. Ja monenlaista on kaupassa tarjolla. Kauppa on lähellä ja monta tuntia päivittäin auki. Olen katsellut ulkomaitten lähikauppoja ja ovat usein tosi vanhanaikaisia ja epäsiistejä.

Vierailija
51/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kaikki asiat tosi hyvin, varsinkin jos verrataan muihin maihin. Asiat sujuvat useimmiten ilman suurta byrokratiaa tm. ongelmia. Tukia riittää. Samoin ruokaa ym. perusasioita on yllinkyllin.

On oikeasti lottovoitto syntyä tänne. Ei silloin ole nähnyt maailmaa paljoakaan ja tiedä muista maista tarpeeksi, jos on muuta mieltä.

Olen nähnyt paljon maailmaa ja olen asunut/tehnyt töitä eri maissa, ulkosuomalaisena monta vuosikymmentä ja olen tasan tarkkaan kanssasi eri mieltä ja pysyn edelleen ulkosuomalaisena. 

Vierailija
52/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti saatavat avokätiset sosiaalituet. Sen takia tänne tulee ympäri maailmaa väkeä rajalle sanomaan taikasanat että pääsee elämään suomalaisten veronmaksajien piikkiin yleellisesti lopun elämänsä ilman mitään vastuuta ja jos joku kehtaa kritisoida niin kaiken saa haudattua kun huutaa rasismi rasismi ja syyttää suomalaisia rasisteiksi kun ei maksa tulijan elämää

Oikeisto niitä tänne haali ennätysmäisesti:

"Vuonna 2015 Suomeen saapui ennätysmäärä, yli 32 000 turv.apaika.nhakijaa, mikä oli merkittävä kasvu edellisvuoteen verrattuna. Suurin osa hakijoista oli irakilaisia, mutta maahan tuli huomattavia määriä myös afganistanilaisia, somalialaisia ja syyrialaisia. Suuri hakijamäärä johti nopeaan vastaa.nottokeskusten määrän lisääntymiseen ja järjestelmän kuormittumiseen. "

Vierailija
53/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tila ja rauha ovat hyviä, mutta maatamme on myös muokattu kohti USA:ta tällä vuosituhannella.

Vierailija
54/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että päättäjät ovat vihdoin alkaneet tajuta ettei tuilla eläminen voi olla ammatti.

Vierailija
55/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis luonto ja eläimet.

Vierailija
56/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt paljon maailmaa ja olen asunut/tehnyt töitä eri maissa, ulkosuomalaisena monta vuosikymmentä ja olen tasan tarkkaan kanssasi eri mieltä ja pysyn edelleen ulkosuomalaisena. 

Onko Vauva-palsta suomalaisuuden ainoa valopilkku, kun tänne suostut yhä uudestaan palaamaan?

Vierailija
57/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Vauva-palsta suomalaisuuden ainoa valopilkku, kun tänne suostut yhä uudestaan palaamaan?

Ei ole. Tänne tulen silloin tällöin katsomaan suomalaisten aiheita mistä keskustelevat. Yleensäkään en viihdy millään palstalla enempää kuin puoli tuntia. On niin paljon muuta mielenkiintoista tekemistä. Mitä tarkoitat muuten "suomalaisuuden ainoa valopilkku"? 

Vierailija
58/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sast 600€ asumiskulujen jälkeen ja lapset 400€. Jossain Zambiassa vähemmän. 

Huonoa: Törkyrikoksia toisen elämän sabotointie voidaan harrastaa melko avoimesti, jos mulana suuri joukko tai jolu moraaliton ryhmittymä tai joitain valtaapitäviä korkeassa asemassa olevia tai muuten vasn hulluja joilla pääsy ssioihin  ja niiden järjestelemisern. 

Voidaan siis tuhota tavallisen kansalaisen elämä rikoksin, sabotoinnein melko avoimesti vielä. Sabotoinnit ja rikokset yltävät kaikkialle: Ihmissuhteet,  terveysasiat ja taloustilanne. 

Vierailija
59/59 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveria ei jätetä - aate. Lisäksi Sisun periaate. Tuntuu että Suomi on voittamaton Sisun vuoksi monessa urheilulajissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän