Jos saisit haluaisitko ikuisen elämän? Sellaisen missä ei koeta mitään pahaa, surua kipua jne?
Jos saisit haluaisitko ikuisen elämän? Sellaisen missä ei koeta mitään pahaa, surua kipua jne?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Ihan mahtavaa kun pääsee taivaaseen ja mikään ei vaivaa kun istuu kultaisella tuolilla, kuuntelee vain harpunsoittoa aivokuolleena. Kaikki on mahdollista ja edes sormia ei tarvitse napsauttaa. Ikuisuus tuossa todellisuudessa on minun helvetti.
Kukaan ei mene taivaaseen, uskovat perivät maan
Tuo ei määritelmällisesti ole mahdollista edes ajatuksen tasolla. Kaikki ihmiset sairastuvat, kuolevat jne. Kaikki asiat lakkaavat olemasta, jolloin ihminen väistämättä joutuu luopumaan kaikesta rakastamastaan. Ihmisen olisi mahdollista olla kokematta pahaa vain jos kaikki muut olisivat kuolemattomia, eivät sairastuisi jne. ja kaikki muutkin asiat pysyisivät aina kuisesti samanlaisina.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon vege
Siellä ollaankin vegaaneja, lihaa ei syödä
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei määritelmällisesti ole mahdollista edes ajatuksen tasolla. Kaikki ihmiset sairastuvat, kuolevat jne. Kaikki asiat lakkaavat olemasta, jolloin ihminen väistämättä joutuu luopumaan kaikesta rakastamastaan. Ihmisen olisi mahdollista olla kokematta pahaa vain jos kaikki muut olisivat kuolemattomia, eivät sairastuisi jne. ja kaikki muutkin asiat pysyisivät aina kuisesti samanlaisina.
Jumalan valtakunta on sellainen ja sinne pääsee eli saa ikuisen elämän jos uskoo Jumalaan/Jeesukseen.
Meidän tietoisuutemme on ikuinen, aluton ja loputon. Mutta on sangen haasteellista hiffata se kokemuksen tasolla. Hindufilosofian superstaran, Shrii Shankara Bhagavatpaadan "kuuluisan" opuksen nimeltä viveka-chuuDaa-maNi (väliviivat hahmottamisen helpottamiseksi) mukaan riittävän älykkyyden saavuttaminen tuon bonjaamiseksi ottaa shata-janma-koTi (~shata-dsanma-kooti), eli sikakirjaimellisesti 10 miljoonaa (koTi) sadan syntymän (shata-janma) "nippua", siis miljardi syntymää. Noh, tuo tarkoittanee pikemmin erittäin suurta määrää kuin kirjaimellisesti juuri miljardia? Ja mukaan laskettaneen myös elämät ihmistä kehittymättömämpinä olioina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mielummin kuolen vaikka heti jos sen voisi kivuttomasti äkkiä tehdä.
No miksi?
Koska pelini on pelattu ja uusintaottelua ei tule.
En, olen niin väsynyt tähänkin elämään ja toivon vain poispääsyä. En edes osaa kuvitella sellaista elämää, missä kaikki olisi hyvin. Täydellinen tiedottomuus on se mun paratiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mielummin kuolen vaikka heti jos sen voisi kivuttomasti äkkiä tehdä.
No miksi?
Koska pelini on pelattu ja uusintaottelua ei tule.
No, haluatko ikuisen elämän ilman pahuutta? Sellainen on saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mahtavaa kun pääsee taivaaseen ja mikään ei vaivaa kun istuu kultaisella tuolilla, kuuntelee vain harpunsoittoa aivokuolleena. Kaikki on mahdollista ja edes sormia ei tarvitse napsauttaa. Ikuisuus tuossa todellisuudessa on minun helvetti.
Pidätkö itseäsi älykkäämpänä kuin Jumala? Taivas voi olla sellainenkin, että pääsee osaksi Jumalaa, on yhtä Jumalan kanssa. Me ihmiset olemme kai Jumalan kuvia - ehkä Jumala hakee suurelle, äärettömälle viisaudelleen meidän ihmisten kautta enemmän tietoa?
Nythän puhutaan kaarellen selvästi taivastenvaltakunnasta ja siellä elämistä, no sinne ostan lipun.Miettikää sitä että kaikki ymärtäisivät toistensa kieltä ja siellä olisi vaan hyviksiä .
Mitä mieltä olet jeesus tai jumala? Miksi loit luusyövän pikkulapsille ja loit omaksi kuvaksi olennon jota kiduttaa? Herra jumala, olet sadisti joka tykkää kiduttaa omia luomuksiaan. Haista jumala pitkä paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö itseäsi älykkäämpänä kuin Jumala? Taivas voi olla sellainenkin, että pääsee osaksi Jumalaa, on yhtä Jumalan kanssa. Me ihmiset olemme kai Jumalan kuvia - ehkä Jumala hakee suurelle, äärettömälle viisaudelleen meidän ihmisten kautta enemmän tietoa?
Jumala on täydellinen hän ei kaipaa meiltä mitään muuta kuin että halutaan puhtaasti Jumalan luokse. Jumala on henki me emme joten emme ole yhtä Jumalan kanssa.
/eri
Kommentit (112), soitin jo apua kohta tulee piipaa autot hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Haluan jossain penkin alla huutaa ikuista ylistystä Jumalalle.
Täällä helvetissäkö vai siellä iankaikkisuudessa... jos sinne asti edes päästäis.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet jeesus tai jumala? Miksi loit luusyövän pikkulapsille ja loit omaksi kuvaksi olennon jota kiduttaa? Herra jumala, olet sadisti joka tykkää kiduttaa omia luomuksiaan. Haista jumala pitkä paska.
Vierailija kirjoitti:
Meidän tietoisuutemme on ikuinen, aluton ja loputon. Mutta on sangen haasteellista hiffata se kokemuksen tasolla. Hindufilosofian superstaran, Shrii Shankara Bhagavatpaadan "kuuluisan" opuksen nimeltä viveka-chuuDaa-maNi (väliviivat hahmottamisen helpottamiseksi) mukaan riittävän älykkyyden saavuttaminen tuon bonjaamiseksi ottaa shata-janma-koTi (~shata-dsanma-kooti), eli sikakirjaimellisesti 10 miljoonaa (koTi) sadan syntymän (shata-janma) "nippua", siis miljardi syntymää. Noh, tuo tarkoittanee pikemmin erittäin suurta määrää kuin kirjaimellisesti juuri miljardia? Ja mukaan laskettaneen myös elämät ihmistä kehittymättömämpinä olioina?
Miten joku voi olla noin pihalla todellisuudesta? Intiassa enemmistö elää kurjuudessa, nälässä ja paskoo missä syö. Miten joku uskoo tuohon jos isoin osa hinduista elää kastijärjestelmässä ja ojassa kerjäämässä. Olen länsimaasta ja etsin tarkoitusta, no muuta intiaan ja ruoki lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ikuinen elämä. Kaikilla on. En haluisi elää maan päällä yhtä samaa elämää, vaikka kuinka onnellista, ikuisesti, jos se oli mitä kysymyksellä tarkoitettiin.
Vain Jeesukseen uskovalla on ikuinen elämä, muut kuolee.
No hyvä tietää, sainpahan oivan syyn olla uskomatta Jeesukseen.
Juurikin näin, ei Jumalan tykö kenenkään ole pakko mennä. :) Mutta se joka haluaa pääsee.
No tuohan ei alkuunkaan ole totta. "Joka sinne haluaa niin pääsee." Kyllä saat elää aika nuhteettoman elämän ja vain tuonkin jäkeen jumalan valtakuntaan päästään armosta. Ja se joka itsensä ylentää se alennetaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ikuinen elämä. Kaikilla on. En haluisi elää maan päällä yhtä samaa elämää, vaikka kuinka onnellista, ikuisesti, jos se oli mitä kysymyksellä tarkoitettiin.
Vain Jeesukseen uskovalla on ikuinen elämä, muut kuolee.
No hyvä tietää, sainpahan oivan syyn olla uskomatta Jeesukseen.
Juurikin näin, ei Jumalan tykö kenenkään ole pakko mennä. :) Mutta se joka haluaa pääsee.
No tuohan ei alkuunkaan ole totta. "Joka sinne haluaa niin pääsee." Kyllä saat elää aika nuhteettoman elämän ja vain tuonkin jäkeen jumalan valtakuntaan päästään armosta. Ja se joka itsensä ylentää se alennetaan...
17Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
Ikuisessa elämässä osaavat päättää, sehän se tässä on pointti, koska se on paratiisi, hyvä paikka ilman pahuutta