Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hommatkaa nyt hyvät ihmiset riisinkeitin!

Vierailija
25.10.2025 |

Olen kyllästynyt syömään pahaa riisiä kylässä käydessä. Ja se riisi huuhdellaan ennen keittämistä. Eikä Uncle Bens riisiä tarjota kenellekään, syökää itse jos tahdotte.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä aina tuplasti riisin määrään nähden. Ei ole vaikeaa valmistaa kattilassa.

Vierailija
42/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä söisin ja tekisin perheelleni riisiä paljon enemmän jos osaisin keittää sen kattilassa oikein! Riisin merkistä riippumatta siitä tulee aina liisteriä. Ja myös keittotavoista riippumatta. Olen nyt valehtelematta 10 vuotta yrittänyt ja päivittänyt siitä jopa sivulleni säännöllisesti!

Keitinpussit onnistuu hyvin mutta en haluaisi kannattaa niitä. Ovat lisäksi kalliita.

Mutta siinä ole eri mieltä, ettei vieraiden takia osteta. Kylässä tarjotaan sitä ruokaa mitä siellä on. Vieraan ei kuulu valittaa noin pienestä asiasta!

Liisteriä? En kyl ymmärrä. Olen keittänyt aina riisin kattilassa suhteessa 2:1. Kaksi osaa vettä ja yksi osa riisiä hiljaisella lämmöllä sen ajan mikä paketissa on annettu joissakin on 10 min. toisissa taas 18 min. Kaksi minuuttia ennen otan hellan pois päältä ja kattilan päälle kansi tiiviisti hautumaan jotta riisi imaisee loputkin vedestä. Aina on tullut kuohkeaa ja hyvää riisiä. Kaikki riisit huuhtelen hyvin ennen kattilaan laittamista. Enkä tarvitse mitään riisinkeitintä joka on turhake.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisinkeitin on hyvä. Teen siinä puuroa ja höyrytettyjä vihanneksia, muun muassa. Hyvää tulee.

Vierailija
44/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo vuosia sitten ruvennut käyttämään ohraa riisin tilalla. Kotimainen vaihtoehto, maistuu paremmalta ja on ekologisempi kasvattaa.

Vierailija
45/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa nyt hyvät ihmiset kanan suikaleiden paistin. Väline, jolla paistetaan vain kanan suikaleita. Todella hyödyllinen.

Vierailija
46/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisinkeittimessä voi keittää paljon muutakin kuin vain riisiä. Useimmissa riisinkeittimissä on mukana ritilä, jossa voi höyryttää vihannekset samalla kun riisi kypsyy. Tosi usein olen keittänyt riisinkeittimessä myös pastaa tai keittoa. 

Sähköä kuluu murto-osa siitä, mitä hellalla keittämiseen. 

Vierailija
47/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä aina tuplasti riisin määrään nähden. Ei ole vaikeaa valmistaa kattilassa.

Tuolla ohjeella vaikuttaa tulevan usein kattilassa kovaa riisiä. Ainakin siitä päätellen, että usein olen saanut kovaa riisiä. Riippuu varmaan paljon myös siitä, kuinka kovaa vesi kiehuu, paljonko vettä haihtuu. Pitää tuntea oma hellansa ja osata säätää sitä. Riisinkeitin on helppo, alle kouluikäinen lapsikin oppii tekemään hyvää, pehmeää riisiä. Eikä voi mennä pieleen. 

Vierailija
48/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlailin riisinkeittimiä. 

Valkkasin toivelistalta masiinan häälahjaksi pariskunnalle. Apua. En tiedä, mikä olisi kelpo tai hyvä.

Suosituksia.

Pariskunta laittaa mielellään ruokia, mutta eivät ole hifistelijöitä.

Vierailija
49/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo vuosia sitten ruvennut käyttämään ohraa riisin tilalla. Kotimainen vaihtoehto, maistuu paremmalta ja on ekologisempi kasvattaa.

Kyllähän ohrankin voi keittää riisinkeittimessä. Säästää sähköä. 

Vierailija
50/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona en syö ja harvoin ravintolassa. En uskolla sen jälkeen kun joku keittäjä kirjoitti että tietäisittepä miten paljon suolaa riisiin kaadetaan.

Vierailija
51/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes mittaa riisiä ja vettä vaan laitan ne ihan näppituntumalla. Huuhtelen riisin hyvin, lisään veden, kiehautan ja laitan levyn minimilämmölle: Näin induktioliedellä, mutta tavallisella liedellä voi levyn sammuttaa kokonaan. Kansi päälle ja annan veden imeytyä rauhassa riisiin. Ei tule liisteriä eikä kuivaa vaan ihan täydellistä riisiä. En saanut sen parempaa riisiä aikaiseksi silloin, kun minulla oli riisinkeitin.

Vierailija
52/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatung, tämän jälkeen en keitä kattilassa, ei kuohumista eikä tarvise vahtia ja aina täydellinen koostumus.

Eipä ole kuohunut, eipä ole tarvinnut vahtia. Aina on ollut hyvää. Ei kaikki vain osaa 

Ja jotkut luulee.

Vierailija
53/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihydraatteja !!!!!

Vierailija
54/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisteriä? En kyl ymmärrä. Olen keittänyt aina riisin kattilassa suhteessa 2:1. Kaksi osaa vettä ja yksi osa riisiä hiljaisella lämmöllä sen ajan mikä paketissa on annettu joissakin on 10 min. toisissa taas 18 min. Kaksi minuuttia ennen otan hellan pois päältä ja kattilan päälle kansi tiiviisti hautumaan jotta riisi imaisee loputkin vedestä. Aina on tullut kuohkeaa ja hyvää riisiä. Kaikki riisit huuhtelen hyvin ennen kattilaan laittamista. Enkä tarvitse mitään riisinkeitintä joka on turhake.

Kerro tuo muutamalle miljoonalle asialiselle jotka kokkaavat riisinsä keittimellä. 

Vierailija
55/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona en syö ja harvoin ravintolassa. En uskolla sen jälkeen kun joku keittäjä kirjoitti että tietäisittepä miten paljon suolaa riisiin kaadetaan.

Tässäpä sekin nähdään ettei edes ravintoloissa osata riisinkeittoa.

Vierailija
56/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilihydraatteja !!!!!

Ortorektikoita!!!!

Vierailija
57/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä vaan vihaat Uncle Beniä koska se on musta! Rasisti!

Vierailija
58/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo vuosia korvannut suurimman osan aterioistani ohrapirtelöllä.

Vierailija
59/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu rasistinen vihaketju!

Vierailija
60/74 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaan kranaatinheittimen, kyllä lähtee.