Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä eka työ

Vierailija
25.10.2025 |

Eli kertokaas minkä ikäisenä ootte menneet ekaan palkalliseen työhön? Mulla on paljon kokemusta vapaaehtoistöistä mutta palkkatyötä en oo löytänyt vieläkään vaikka useita kymmeniä varmaan lähelle 100 paikkaa oon hakenut viimeisen vuoden aikana. Ja ikää jo 23...  

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 -vuotiaana aloitin viikonlopputyön läheisessä kahvilassa 1980 -luvulla. 

Vierailija
42/48 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16v.

N55

Lisään: tilapäisenä palkallisena lastenvahtina olin silloin tällöin 14v alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v elintarviketehtaalla kesätöissä. Meidän luokalta oli aika moni siellä töissä ja hakijoita oli niin paljon, että jouduin tai pääsin iltavuoroon.

Tykkäsin iltavuorosta enemmän kuin aamuvuorosta, jota kävin sitäkin kokeilemassa yhden viikon. Sai nukkua pitkään ja polkea pyörällä rauhassa työpaikalle. Kesäillat olivat valoisia, joten kotiin polkeminen klo 22 aikaan ei ollut ongelma. Lisäksi siitä maksettiin iltavuorolisää, joten peruspalkka oli parempi kuin aamutyöläisillä. Tosin aamuvuorolaiset tekivät urakkatyötä, jonka vuoksi työtahtikin oli kovempi kuin iltavuorossa.

Vierailija
44/48 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 13 vuotias kun poimin koivulehtiä 4h kerhossa ja olin siskoni kanssa myös lehden jutussa ja poimittiin mesiangervoa, Me naiset oli. Mutta menin siis kasiluokan jälkeen kauppaan töihin ja siitä joka kesä hevosleirin keittäjäksi, nuorena annettiin isoja vastuita tehdä ruokaa 20.lle hengelle useasti päivässä, yksin ja alkeellinen keittiö oli jossain kyläkoulussa Suomussalmella mutta palkka oli hyvä. Nytpä pyöritän isoa ruokataloutta kahden perheen hyväksi, kaikki leivon ja teen itse. Tyttären perhe kiireellinen ja minä 50 v nainen jaksan.

Vierailija
45/48 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14v kesätyö

Samoin,6tuntisen päivän sai tehdä.

Vierailija
46/48 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä 50 vuotta. Hommat alkoi 11 vuotiaana kun isä kuoli.

Vierailija
47/48 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v lapsenhoitoa kesälomalla. Vieläkin on työtodistus tallessa. Siitä jatkoin kesätöinä karjanhoitoa. Oli hyvä liksakin siinä duunissa. Siivousta sitten 15 vuotiaasta loma-aikoina ja myös maksaakseni omat laskuni ja vuokrani opiskelujen ajan. Olen -73 syntynyt.

Vierailija
48/48 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 v lapsenhoitoa naapurissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi