Minkä ikäisenä eka työ
Eli kertokaas minkä ikäisenä ootte menneet ekaan palkalliseen työhön? Mulla on paljon kokemusta vapaaehtoistöistä mutta palkkatyötä en oo löytänyt vieläkään vaikka useita kymmeniä varmaan lähelle 100 paikkaa oon hakenut viimeisen vuoden aikana. Ja ikää jo 23...
Kommentit (33)
11-vuotiaana jaon stadissa Ilta-sanomia, jotka siihen aikaan sai kotiin kannettuna. Valehtelin ikäni, kun olisi täytynyt olla 12-vuotias. Tein tätä pari vuotta, kunnes pääsin Uuden Suomen toimituksen iltatsuppariksi. Tein tätä 2-3 vuotta, kunnes koulu loppui ja pääsin harjoittamaan varsinaista ammattiani.
13v rakennukselle lautapojaksi ja betonimylläriksi tekemään muurauslaastia tiilitaloon. Käsin kantamalla ja lapiolla sitä ja tätä, ämpärillä vedet myllyyn, ämpärillä laasti muurauskohteisiin.
Raskasta oli mutta palkka satasen seteleinä käpälään. Olin rikas.
16 v metsänistutusta kesällä ja sitten lukioaikana kaupassa joitakin keikkoja kiireaikoina
Mun lapset oli mäkkärissä kun täyttivät 17
siis koulun ohessa
Luuletko että jostain tulisi kokoaikatyötä nollakokemuksella
14-vuotiaana. Palkka oli sama lähtöpalkka kuin kellä tahansa samaa työtä tekevällä.
Eka kesätyö 16 v. Eka ammattityötä ( koulutusta vastaava) 21 v. Siitä lähtien työssä 65 vuotiaaksi. Poislukien äitiysloma x 2, opintovapaa 1 v ja vuorotteluvapaa 6kk.
Sun pitää tehdä keikkoja ja pätkätöitä ja kouluttautua samalla
Olin 8-9 vuotias. Vanhemman siskon kanssa jaettiin ilmaisjakelu lehtiä. Sisko antoi puolet rahoista. En olisi itse vielä saanut omaa jakelupiiriä. Tuota tein ajoittain 15 vuotiaaksi saakka, kunnes pääsin kesätöihin (siivosin ja olin aulapalvelija). Noita tein sitten ammattikoulun loppuun asti. Lomaa en pitänyt kuin kaksi viikkoa elokuussa ennen koulun alkua. Ammattikorkeassa olinkin jo oman alani töissä kaikki lomat. Samalla uralla vieläkin. Nyt ikää 53.
14 vuotiaana kesätyö jäätelökioskissa. Kiva homma.
16v eka kesätyö. Olin ruokakaupassa lihatiskillä myyjänä ja välillä kassalla. Jatkoin samassa paikassa koko lukion ajan lauantait ja yhden tai kaksi iltaa viikolla. Oli kiva kun sai omaa rahaa.
Taitaa olla mahdotonta enää koskaan saada töitä jos 23 vuotiaaksi mennessä ei ole töissä ollut.
Kaikki rekrytoijat katsovat että mitä veetä oot tehnyt?