Mitä muistat vuodesta 1986?
Kommentit (187)
Henri Toivonen ja kartanlukijansa kuolivat ulosajossa Korsikan rallissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vuonna 1986 20-vuotias, mutta en kyllä muista noita Palme- tai Tsernobyl- juttuja.
En tosin lukenut paljon lehtiä silloin...
Aika tynnyrissä piti elää jos Tsernobylin räjähdystä ei noteerannut.
Oli varmaan vain pikku-uutinen lehdessä, siksi juttu on painunut unholaan minun osaltani...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomella meni hyvin. Minulla oli kivoja penaaleja, kyniä, kumeja ja tarroja. Musiikki oli hyvää. Suomi oli melkoisen turvallinen ja viaton paikka.
... sanoi: EI KUKAAN VUONNA 1986.
Kaikki vain huhtikuun lopulta ja koko vuoden loppuun asti voivottelivat sitä kuinka nyt on maailmanloppu ja kaikki kuolee, kun Neuvvostoliitosta tulee sitä säteilyä, ja ei tähän pahaan maailmaan voi enää lapsiakaan tehdä kun saavat kuitenkin syövän ja nyt on Harmageddon ja maailmantuhoaja-Reaganikin oli vielä Ameriikan repsidenttinä.
Että on teillä aika kullannut muistot eikä mitään todellista ole jäänyt jäljelle.
Olihan Reigani suuri saatana Suomen vasemmistolle ja Yleisradiolle silloin...
Muistan hyvin, kuinka Ray-Gunin nousu repside
Olin nuori ja iloinen nuori nainen Tsenobylkään ei kauheasti huolettanut. Nykyään olen vanha kiukkuinen nainen, jolla on lonksuvat polvet ja välilevynpullistumat.
Mihin ihmeeseen se varsanjalkainen nainen hävisi..?
Oi niitä aikoja.
Suomi oli lintukoto nousukiidossa. Kivaa ja kepeää aikaa suurimmaksi osaksi. Suomi oli aika turvallinen ja valkoinen maa silloin. Köyhillekin riitti enempi rahaa.
Tsernobylin räjähdys kyllä hirvitti. Myös Aids oli aikamoinen pelote. Otsonikerroksen rei'istä puhuttiin myös.
Tapasin suuren rakkauteni, hänet joka on yhä mun elämäni reunalla
Olin 27 ja ihmiset puhuivat jostain "sernopilista". Mikä lienee ollut ja missä?
Elämäni Paras vuosi - rukoilin Jeesuksen elämääni, tein parannuksen ja tulin uskoon!
Tuolloin oli ennätyspakkaset muistaakseni. -30 astetta täällä Hkissä. Mulla oli pinkki talvitakki, jossa oli isot olkatoppaukset ja tamperetukka. Kuunneltiin Dingoa C kasetilta. Ekaa kertaa tanssittiin hitaita kotibileissä.
Vierailija kirjoitti:
1986 ei ollut yhtä paljon rasismia kuin nyt on. Toisaalta asioista ei tiedettykään yhtä tarkasti.
Höpö höpö! Rasismia ja ennskkoluuloja oli paljon enemmän. Niistä vaan ei kirjoitettu somessa, mutta telkkarissa pilkattiin vähemmistöjä.
Dingo hajosi, Palme murhattiin, Tshernobylissä pamahti, Kekkonen kuoli. Aloitin lukion, rupesin lukemaan saksaa D-kielenä.
Meidän koulun bändi teki biisin Tshernobilistä. Eli tämä oli se vakavuusaste, millä siihen suhtauduttiin.
'86 oli kyllä kasarimuoti ehkä kauheimmillaan. Ne vaatteet ja tukat mitä meillä oli. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vuonna 1986 20-vuotias, mutta en kyllä muista noita Palme- tai Tsernobyl- juttuja.
En tosin lukenut paljon lehtiä silloin...
Aika tynnyrissä piti elää jos Tsernobylin räjähdystä ei noteerannut.
Oli varmaan vain pikku-uutinen lehdessä, siksi juttu on painunut unholaan minun osaltani...
Tottakai tämä uutinen haudattiin nopeasti koska osa maasta sai valtavan laskeuman ja uhreja ei haluttu tunnustaa olevan.
Avaruussukkula Challenger räjähti. NASAsta ruvettiin kertomaan vitsejä: "Need Another Seven Astronauts".
Kristiina Halkolasta tuli Suomen ensimmäinen naispuoluejohtaja. "Puolue" oli hajoavan SKP:n taistolaisvähemmistön jäänteistä koottu Demokraattinen vaihtoehto eli Deva.
Mm. Tsernobylin onnettomuuden ja yhden kummityttöni syntymän.
Halleyn pyrstötähti näyttäytyi. Viimeinen vierailu oli ollut vuonna 1910.
Täytin sinä vuonna 20. Olin tuore yo, lähdin Lontooseen Au Pairiksi. Siellä sattui ja tapahtui, mutta kannatti mennä.
Vaatteina minulla oli mm valkoiset ratsastushousut, musta nahkatakki ja hame. Kävin myös kesällä Italiassa, jossa tapasin Italialaisen poliisin ja kävimme hienoissa ulkoilmadiscoissa ja rannalla avoautolla.
Oli hienoa aikaa ja Suomi turvallinen paikka ja maailma yleensäkin. Lontoossa vaikka pyörin yöelämässä usein, en tavannut huumeita käyttäviä.
Muistan Tsernobylin räjähdyksen ja Olof Palmen murhan. Olin muuttanut vähän aikaisemmin Tukhomasta Suomeen. Olin nähnyt myös Palmen elävänä ja liikkunut paljon tuolla alueella missä se ampuminen tapahtui.