Mitä muistat vuodesta 1986?
Kommentit (187)
Just satuin googlettamaan tänään Loirin Nauravan kulkurin. Se oli vuodelta -86.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan Samantha Foxin hienot biisit siltä vuodelta...
Muistan samaisen Foxin ihan muista avuistaan 😁
En kyllä yhtään biisiä Foxilta muista. Ja Sabrinaltakin vaan se yhden korvaamattoman korvamadon.
Vierailija kirjoitti:
Täytin sinä vuonna 20. Olin tuore yo, lähdin Lontooseen Au Pairiksi. Siellä sattui ja tapahtui, mutta kannatti mennä.
Vaatteina minulla oli mm valkoiset ratsastushousut, musta nahkatakki ja hame. Kävin myös kesällä Italiassa, jossa tapasin Italialaisen poliisin ja kävimme hienoissa ulkoilmadiscoissa ja rannalla avoautolla.
Oli hienoa aikaa ja Suomi turvallinen paikka ja maailma yleensäkin. Lontoossa vaikka pyörin yöelämässä usein, en tavannut huumeita käyttäviä.
Minä myös tuona samana vuonna kävin Lontoossa aupairina ollutta kaveriani tervehtimässä. Voi pojat sitä sekoilun määrää. Ihan umpioutojen punkkarien kämpillä bileissä, ei tullut mieleenkään että jotain voisi sattua, niinkuin ei sattunutkaan. Myös öisiä moottoripyöräajeluja pitkin Lontoon katuja komean miehen kanssa sisältyi reissuun.
Valmistuin kauppaopistosta. Lähdettiin sen kunniaksi luokan tyttöporukalla Mallorcalle viikoksi. Paikalla samassa hotellissa sattumalta miesten käsipallojengi. Yhdessä mentiin ja Lumumbaa kului. Lumumba oli sen reissun must! Illat aloitettiin aina joidenkin hotellihuoneessa bileillä. Äkkirauhoittuminen, kun tapasin samana kesänä terassilla elämäni miehen. Naimisissa ollaan edelleen. Muistan vuoden hurmaavana 80-luvun vapautena ilman kännyköitä, parhaat ikinä tehdyt biisit ja kunnon bilettämisen. Jos olisi ohjelma Elämäni vuosi, niin tämä ehdottomasti top vitosessa.
Meksiko kisoissa Diego Armando Maradona 165cm Buenos Airesin slummeista teki Englantia vastaan ensin vuosisadan kiistellyimmän "jumalan käsi" maalin, ja sitten toisen, joka monesti äänestetty jalkapallohistorian muistetuimpana. Argentiina vei maailmanmestaruuden.
Pari vuotta vielä ja alkoivat miehen päihdeongelmat, jotka taisi kestää koko loppuelämän. Kannattaa miettiä mitä suuri julkisuus tuo !
Elämä oli edessä , muutin eka kertaa omaan kotiin vauvani kanssa, olin oöevani niin aikuinen, vaikka lapsihan olin näin jäljestä päin ajatellen, elämä ei mennytkään niin kun luulin, nyt olen 61 vuotias ja yksinäinen akka.
Commodore 64:n mahtavat pelisoundtrackit. Esim. Parallax, Green Beret ja Commando.
Ilmalan seisakkeen betonitolppaan oli ilmestynyt näköisgraffiti. Sen yhteyteen oli mallattu teksti: Tserno-Paavo mulkomiminsteri. Se graffiti suorastaan paloi verkkokalvoihin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vuonna 1986 20-vuotias, mutta en kyllä muista noita Palme- tai Tsernobyl- juttuja.
En tosin lukenut paljon lehtiä silloin...
En minäkään muista.
Minäkin muistan ne, vaikka olin vasta kouluun mennyt.
Tsernobyl tapahtui 26.4., ja muistaakseni samana kesänä oli jotain ylimäärästä päässyt lähistöltä isosta tehtaasta ilmaan, radiossakin kuuluttivat että nyt kannattaa pysyä sisällä aamupäivä, ja pitää ovet ja ikkunat kiinni. Kaveri tuli viereiseltä kadulta kohta soittamaan ovikelloa, ja sanoi "luulleensa aamusumuksi vaan" kun kerroin että sisällä olisi nyt pysyttävä.
Virkamieslakko. Olin Helsingissä töissä, eli siellä lakko kesti kaksi viikkoa kauemmin kuin muualla maassa. Asuin työnantajan asunnossa, eli vuokra perittiin palkasta. Kun palkkaa ei tullut, sitä alettiin periä osissa työhön palattua. Meni siis puolisen vuotta, ennen kuin sain täyden palkan.
Vierailija kirjoitti:
Tapasin suuren rakkauteni, hänet joka on yhä mun elämäni reunalla.
Missä?
Tulin ulkomaanmatkalta kotiin ja iltasanomien kannessa luki, että Kekkonen on kuollut. Tuli jotenkin haikea olo.
Kristiina Halkolasta
tuli Suomen
ensimmäinen naispuoluejohtaja.
"Puolue" oli hajoavan SKP:n
taistolaisvähemmistön jäänteistä
koottu Demokraattinen vaihtoehto eli
Deva.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samantha Fox sai kilpailija Sabrinan.
Suosikki nuortenlehdessä oli niiden julisteita vähän väliä.
Kerran tuli sellainen miltei koko oven kokoinen Sabrina juliste. Hän oli siinä pinkeissä bikineissä uimarannalla hiukset märkänä. Ja minä Sabrina fanina, 10 v tyttösenä pistin sinitarroilla tuon julisteen oveeni :D
Melko pieni ovi ollut sinulla. Minulla on tallessa kaikki Suosikin-julisteet noilta ajoilta ja noin puolet normaalikokoisesta ovesta täyttää kyseinen juliste.
Missä pirussa niitä olet tämän ajan säilyttänyt? Vai onko ne vieläkin siellä seinälläsi?
Voi 80-luku! I miss you, vaikka vuodet kullanneetkin muistot.
Rallikuski Henri Toivonen kuoli kun Korsikan rallissa sattui onnettomuus.
Vierailija kirjoitti:
Oi niitä aikoja.
Suomi oli lintukoto nousukiidossa. Kivaa ja kepeää aikaa suurimmaksi osaksi. Suomi oli aika turvallinen ja valkoinen maa silloin. Köyhillekin riitti enempi rahaa.
Tsernobylin räjähdys kyllä hirvitti. Myös Aids oli aikamoinen pelote. Otsonikerroksen rei'istä puhuttiin myös.
Ei pidä yrittää lentoonlähtö, jos tietää että on pingviini. Nousukiitoa varten pitäisi edes ne siivet olla, tai seurauksena vaan pöpelikkoon juoksu.
Tsernobyl
Popedan pitkä kuuma kesä kappale joka soi meillä paljon.
Ylen Elävästä arkistosta löytyy Kekkosen hautajaiset.
Tanska lähetti hautajaisiin 18-vuotiaan kruunuprinssi Frederikin. Sitä pidettiin silloin hieman epäkunnioittavana, koska se antoi vaikutelman, että kunhan joku sinne lähetetään.
Mulla oli pitkät hiukset joissa näyttävä permanentti ja vaaleita raitoja. Silloin piti tukassa olla volyymia.