Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muistat vuodesta 1986?

Vierailija
24.10.2025 |

Siinäpä kysymys.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diego Maradona ja "Jumalan käsi"  - Argentiina voitti jalkapallon MM-mestaruuden.

Vierailija
22/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queen teki viimeisen kiertueen ja ehkä rock historian kovimman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mursin kämmenen tappelussa. Jaoin  Hesareita. Interreilasin. Sain ensimmäisen koulutukseen liittyvän työpaikan.

Vierailija
24/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapallon MM-kisat Meksikossa.

Vierailija
25/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytin 10v, asuin muistaakseni Oulussa. Olikohan Nintendo jo tullut. Kivaa lapsuusaikaa

Nintendo ei ollut tullut, olen saman ikäinen kuin sä. Mun mielestä Nintendo tuli 1989. Me saatiin se muistaakseni 1990. Sit pelattiin Super Mario Brossii sillä. Mulla oli ihana penaali, sellainen kaksipuolinen, pehmeä muovikansi ja niksahti kiinni magneetilla. Penaaliin oli integroitu kumikotelo, teroitin jne. ja ne napsahti auki, kun painoi nappia.

Kuten joku sanoi, viatonta aikaa, katukuvassa pelkästään kantasuomalaisia, luokassa ei kukaan häiriköiny kun oli erikseen häiriköille omat tarkkisluokat. Kaikki oli koulussaki ihan kantasuomalaisia. Opetus oli laadukasta, saatiin aina kirjat. Elettiin vahvaa nousukautta, mistään ei pihistelty. Madonna oli pinnalla. Suosikki tuli kerran kuussa ja siitä otettiin julisteita ja laitettiin sinitarralla seinälle. Vuorattiin oman huoneen seinät julisteilla. Mulla oli nauhoittava mankka, tupladekki. Jos jollain kaverilla oli C kasetilla joku bändi, niin nauhoitin sen kasetista sen ittelleni tyhjään kasettiin. 

Kesälomat oli pitkiä. Uitiin uimarannalla ja ostettiin läheiseltä huoltoasemalta päärynälipsejä.

Vierailija
26/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mursin kämmenen tappelussa. Jaoin  Hesareita. Interreilasin. Sain ensimmäisen koulutukseen liittyvän työpaikan.

Toivottavasti sait turpaasi.

Vierailija
27/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsernobyl ja Olof Palmen murha. Olin lukiossa silloin. 

Toukokuussa käytiin Tukholmassa ja kuljettiin Palmen murhapaikan ohi, siellä oli silloinkin vielä valtava kukkameri, vaikka murha oli tapahtunut helmikuussa. 

Vierailija
28/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvasta vuodesta onkaan niin paljon hyviä muistoja. Ripari ja ensimmäinen kesä kesätöissä. Siellä oli nätti tyttö kesätöissä, jonka pyysin kanssani katsomaan Top Gunin ensi-iltaa. Siitä alkoi yksi ikimuistoisimmista romansseistani. Jouluna oltiin lomalla Israelissa, mikä sekin on yksi ikimuistoisimmista lomamatkoistani.

Lisäksi sinä vuonna ilmestyi moni suosikkibiiseistäni ja levyistäni. Madonnan True Blue, Bananaraman Venus jne.

Venus on laina, alkuperäinen Shocking Blue v 1969

Vierailija
29/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsernobylin. 

ja mikä pahinta siitä tuli valtava laskeuma Pirkanmaalle ja Suomen hallinto ja media peittelivät koko asian etteivät joutuisi tekemään mitään uhrien hyväksi

Vierailija
30/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssin pikkujouluissa. Oli varmaan elämäni ainoat (missä tanssin). Ne oli koulun pikkujoulut ja mankassa pyöri Dingo ja Elvis.

Vierailija
31/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benny Goodman kuoli, Mikkelin pamaus ja Kekkosen hautajaiset.

Vierailija
32/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvasta vuodesta onkaan niin paljon hyviä muistoja. Ripari ja ensimmäinen kesä kesätöissä. Siellä oli nätti tyttö kesätöissä, jonka pyysin kanssani katsomaan Top Gunin ensi-iltaa. Siitä alkoi yksi ikimuistoisimmista romansseistani. Jouluna oltiin lomalla Israelissa, mikä sekin on yksi ikimuistoisimmista lomamatkoistani.

Lisäksi sinä vuonna ilmestyi moni suosikkibiiseistäni ja levyistäni. Madonnan True Blue, Bananaraman Venus jne.

Venus on laina, alkuperäinen Shocking Blue v 1969

Joo, kyllä minä senkin tiedän.

Vierailija
33/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 12 vuotta. Olin lapsi. Ei ihmeempiä muistikuvia. Tavallisen normaalia elämää, koulunkäyntiä.

Vierailija
34/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markku Alén menetti rallin maailmanmestaruuden Juha Kankkuselle kauden jälkeen kabinettipeleissä. Alén ei sitten loppujen lopuksi koskaan voittanut kyseistä titteliä. :(

Vierailija
35/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuonna 1986 20-vuotias, mutta en kyllä muista noita Palme- tai Tsernobyl- juttuja.

En tosin lukenut paljon lehtiä silloin...

Vierailija
36/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaruussukkula Challanger räjähti

Vierailija
37/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kahdesta lapsestani syntyi.

Vierailija
38/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vuonna 1986 20-vuotias, mutta en kyllä muista noita Palme- tai Tsernobyl- juttuja.

En tosin lukenut paljon lehtiä silloin...

En minäkään muista.

Vierailija
39/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistauduin muuttoon ulkomaille viideksi vuodeksi. Kävin siihen etelän maahan tutustumassa ja etsin sieltä asuntoa ja se sitten löytyikin. Kaunis vihreällä alueella kaupungissa. Olin niin onnellinen siihen aikaan seuraavat viisi vuotta.

Euroopassa tämä maa. Muuten olisimme menneet Brasiliaan tai argentinaan, mutta Eurooppa oli lähempämä. Rakastan tätä maata yhä vielä,vaikka siitä on aikaa.

Vierailija
40/107 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tšernobylin ydinvoimalaonnettomuus tapahtui 26. huhtikuuta 1986 Ukrainan sosialistisessa neuvostotasavallassa.

Siitä alkoi metsien saasteiden takia, ettei sieniä ja marjoja kerätty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän