Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinullakin voi olla tietämättäsi ylläsi tai kotonasi jotain TEMUSTA esim lahjaksi saatuna

Vierailija
24.10.2025 |

Tai kirppikseltä ostettuna 

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmasti ole! 

Vierailija
82/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti on, tilaan Temusta tavaraa kotiin runsaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Temusta tai Keskiseltä kalsarini ovat. Persustassa näkyy ruskeita läikkiä.

Vierailija
84/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedän että on 1 tavara, jonka sain anopilta ilmaiseksi, joka oli saanut sen siskoltaan, joka oli niitä tilannut mutaman Temusta.

Mikä oli tämän asian pointti?

Vierailija
85/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ostin kirpputorilta kivan merkittömän mekon ja alkuperä selvisi vasta kun ystäväni sanoi että hänellä on samanlainen.. Temusta 😡.

Ei niissä lue isolla eikä pienellä että Temu. Ne näyttävät tavallisilta vaatteista,koruilta,tyynyliinoilta jne

Jos lukee materiaalitiedot, niin se jo paljastaa aika paljon. Jos ei lue, eikä kiinnosta, niin kotiin päätyy Temua. Jos laput on leikattu pois, kertoo jo ihan tarpeeksi.

Vierailija
86/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa miten anti-temuttajat saavat tietää onko heidän merkittömät kirppisvaatteensa temusta ilman temussa roikkumista ja selaamista? Onko kaikki vain arvailuja, että ehkä saattaa olla, vai ovatko anti-temuttajatkin Temu-jahdin nimissä myyneet henkilötietonsa Kiinaan?

Vierailija
87/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa miten anti-temuttajat saavat tietää onko heidän merkittömät kirppisvaatteensa temusta ilman temussa roikkumista ja selaamista? Onko kaikki vain arvailuja, että ehkä saattaa olla, vai ovatko anti-temuttajatkin Temu-jahdin nimissä myyneet henkilötietonsa Kiinaan?

Pesulapussa on valmistusmaa.

Vierailija
88/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata temua, mutta ei pidä alkaa suomalaisena kuluttajana liian ylpeäksi ja kuvitella että ymmärrämme maailman tuotantoketjuista kaiken. Aasia on täynnä laittomia tekstiilitehtaita jotka ovat suurten brändien ali-ali-alihankkijoita eikä tuotantoketjua ole mahdollista jäljittää. Hilfigerit, Adidakset, Hokat, Niket sun muut eivät ole sen suurempi lupaus mistään paremmin tuotetusta tavarasta. Ei mistään voi tietää varmasti paitsi jos ei ole itse tai kaveri kasvattanut puuvillat ja tuottanut polyesterilangat

Vierailija
89/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miten se olisi mahdollista.

Itse ja mies olemme todella tarkkoja rahan käytön suhteen. Ostamme vain kotimaista. Vuosikymmeniin lahjat ovat olleet itsetehtyjä, luonnonkukka kimppuja, ruokasäilykkeitä, leipomuksia, ullakkolöytöjä, divarilöytöjä...

Vierailija
90/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tällä(kin) hetkellä ihan kaikki ylläni olevat vaatteet ovat  temusta.. kun menen ulos niin kengät ja takkikin ovat temuskta.. jännää- eiks olekin.. hyvälaatuisia, hyvännäköisiä ja halpoja ..nyt on varaa syödäkin paremmin kun ei mene asusteisiin, vaatteisiin, jenkiin jne jne  liikaa rahaa..

Vierailija
91/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen kaupoissa myytävistä vaatteista on ainakin puolet valmistettu Kiinassa, tai niissä on Kiinassa tuotettuja kappaleita tai tarvikkeita käytetty. Ymmärrän jos joku on yleisessä Kiina-boikotissa mutta sitten on aika vaikea elää. 

Vierailija
92/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sitten? Ei mua tässä köyhyydessä kiinnosta paskaakaan mistä jokin tavara tai vaate on jos jotain tarpeellista ilmaiseksi saan. Hyvä homma jos lahjan antaja on kyseisen tuotteen saanut edullisesti. Mun naapurini on sisustanut lähes koko asuntonsa Temusta tilatuilla tavaroilla, halvalla pääsi ja todella hyvältä näyttää.

Vierailija
93/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän se voisi olla?

Ap:lla on aika outo käsitys ihmisten elämästä. 

Vierailija
94/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kannata temua, mutta ei pidä alkaa suomalaisena kuluttajana liian ylpeäksi ja kuvitella että ymmärrämme maailman tuotantoketjuista kaiken. Aasia on täynnä laittomia tekstiilitehtaita jotka ovat suurten brändien ali-ali-alihankkijoita eikä tuotantoketjua ole mahdollista jäljittää. Hilfigerit, Adidakset, Hokat, Niket sun muut eivät ole sen suurempi lupaus mistään paremmin tuotetusta tavarasta. Ei mistään voi tietää varmasti paitsi jos ei ole itse tai kaveri kasvattanut puuvillat ja tuottanut polyesterilangat

Juuri näin. 

Vierailija
95/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut sieltä kitaroille seinätelineet ihan itse.

Vierailija
96/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen kaupoissa myytävistä vaatteista on ainakin puolet valmistettu Kiinassa, tai niissä on Kiinassa tuotettuja kappaleita tai tarvikkeita käytetty. Ymmärrän jos joku on yleisessä Kiina-boikotissa mutta sitten on aika vaikea elää. 

Ihan mukavasti näin elää. Mulla on kaappi täynnä Sellpy -vaatetta, Suomesta olen ostanut viimeksi Rautaportilta. Yritän pitää yleistä Kiina-boikottia, enkä pysty käyttämään polyesterisekoitteita liian epämukavina. Toki mun tyylini ei ole trendien mukainen.

Vierailija
97/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa lahjoja, paitsi jouluksi pyydän itsetehtyjä villasukkia. En osta pikkutavaraa enkä askartele. Teen kyllä käsitöitä, esim kanavatöitä, mutta en osta Temusta. Vaatteita ostan harvoin. Kirppisharrastus on vähentynyt ja jos jotain sieltä ostan, katson merkin ja materiaalin huolella. Tänä vuonna on löytynyt Polan mekko, ei muuta. En siedä kemikaalien hajuja.

Ei siis takuulla ole Temua kodissani.

Vierailija
98/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän sönkkäys temusta.

Ap:n kotona KAIKKI telkkarista huonekaluihin on tehty Kiinassa ties missä olosuhteissa.

Vierailija
99/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaako Temu ne kaikki tavaransa. Vai tehdäänkö niitä vain Temulle.

Veikkaan että niitä samoja tavaroita on kaupoissakin myynnissä.

Vierailija
100/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin ja vaatteesta sinällään jo huomaa onko se kertakäyttöiseksi tehty vai laadukkaampaa, materiaali, työn laatu viimeistelyineen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi