Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinullakin voi olla tietämättäsi ylläsi tai kotonasi jotain TEMUSTA esim lahjaksi saatuna

Vierailija
24.10.2025 |

Tai kirppikseltä ostettuna 

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän varmuudella ettei ole. Mitäs siitä sanot?

Jos jokin vaatteesi on Kiinasta, on suuri mahdollisuus, että ihan sama tuote on Temussa myynnissä. 

Kiinssa on hiukan enemmän tehtaita kuin yksi. Käsitätkö ettei se ole mikään Eesti kooltaan ja väestöluvultaan 

Vierailija
62/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannin jumppapallossakin oli liikaa ftalaattia, löytyy tukesin sivuilta ja tuostakin oli uutisia.

Niin ja poistettiin markkinoilta, kun se huomattiin. Itse maahantuoduilla tuotteilla ei poistoa tapahdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannin jumppapallossakin oli liikaa ftalaattia, löytyy tukesin sivuilta ja tuostakin oli uutisia.

Niin. Mieti kuinka hyvä että virallisesti maahantuodut tavarat tutkitaan.Temua ei kukaan tutki 

Se, että joku tukes löytää maahantuoduista tavaroista puutteita ja ilmoittaa niistä julkisesti ei ole mikään negatiivinen asia, vaan päinvastoin. Vaaralliset tuotteet voi sitä paitsi aina palauttaa kauppaan. Temuttelija ei koskaan saa tietää oma maahantuomistaan tavaroista mitä kaikkea ne sisältävät, koska niitä ei tutkita  

Vierailija
64/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole

Vierailija
65/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä samaa pas"aa myydään mm. Kansainvälisillä suurmarkkinoilla,ne "käsintehdyt" korut ja taulut  sekä pehmolelut ovat Temusta ja myydään kalliilla eteenpäin.

Tämä on jo kyllä todella törkeää toimintaa, jos asiakasta harhaanjohdetaan. Jos omat taidot ei riitä muuhun kuin ylihintaisen kiinarihkaman myyntiin, niin kannattaa ehkä vielä miettiä yritysideaa uusiksi.

Ongelma että myyjä ei suoraan sano tehneensä tuotteet itse mutta antaa ymmärtää niin.

Osaatko sanoa jotain törkeimpiä vedätyksiä, paljonko oli pyynti koruista tms. ja paljonko oikea hinta temussa?

Sormus muka terästä 8e. Muuttui viikossa vihreäksi ja sormeen tuli ihottumaa. Temusta löytyi yksity

Pitäisi jo järki sanoa, että 8 e koru ei ole mikään itsetehty 

Vierailija
66/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tabu tämä on, ettei voi ostaaTemusta tai kirpparilta? Ostan itse molemmista paikoista ja nimenomaan hinnan tai valikoiman takia. En näe mitään järkeä siinä, että ostaisin samaa Kiina-tavaraa vain kolminkertaisella hinnalla suomalaisen kauppiaan myymänä.

Mistä olet saanut päähäsi sen olevan samaa Kiina tavaraa? Maahantuojalla on vastuunsa.

Vierailija
67/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotonani tai päälläni ole tietämättäni yhtään mitään. Päätän itse omista asioistani. Aikuiset ihmiset antavat toisilleen lahjaksi kukkia, suklaarasian tai lahjakortin eikä mitään krääsää.

Vierailija
68/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppikseltä olet ostanut arvotavaraa, en temulaista.Vanhaa hopeaa, taiteilijoitten maalaamia tauluja, vanhaa lasia ym.... rihkamaa en osta, enkä saa enkä anna lahjaksi

Vierailija
69/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temusta tai ei niin etteikö ymmärrä , että suurin osa rihkamasta ja vaatteista valmistetaan Kiinassa ?

Vierailija
70/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirppikseltä olet ****ostanut arvotavaraa, en temulaista.Vanhaa hopeaa, taiteilijoitten maalaamia tauluja, vanhaa lasia ym.... rihkamaa en osta, enkä saa enkä anna lahjaksi

**** olen, piti olla mutta kissa tassutteli

Vierailija
71/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän varmuudella ettei ole. Mitäs siitä sanot?

Et siis osta mitään käytettyä etkä saa lahjoja? Vinkki: Sen kivan maljakon pohjassa ei lue "Tilattu Temusta ".

"Sen kivan maljakon" pohjassa lukee Arabia, Iittala, Pentik tai Riihimäen lasi. Muuten se ei ole "kiva".

Vierailija
72/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temusta tai ei niin etteikö ymmärrä , että suurin osa rihkamasta ja vaatteista valmistetaan Kiinassa ?

Firmoilla on laadunvalvonta siellä tehtaissa. Kun valvojat menee kotiin aletaan tekemään näitä halpoja temutuotteita pimeästi samoilla välineillä, mutta huonommista materiaaleista ilman laadunvalvontaa.

Vierailija
73/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistusmaa ratkaisee mullakin. Ostan vaatteeni kirppiksiltä, ne on tehty Intiassa. Roinaa en tarvitse, ruokaa saa Suomestakin.

Valmistusmaa ratkaisee, ja silti ostat kaikista halvimmalla laaduttommin tehtyä roskaa?

Valmistusmaa ratkaisee siinä mielessä, että valitsen aina kun mahdollista ei-Kiinan. Mun näköiset vaatteet eli 100% viskoosi tai puuvilla värikkäänä, printeillä tai kirjailtuna tehdään jostain syystä pääsääntöisesti Intiassa, mutta on mulla myös saksalaisia vaatteita männävuosikymmeniltä. Kirppiksellä on ollut viime vuodet kissanpäivät kun paremman elintason Eurooppa on hylännyt liehuhelmat ja kukkaprintit, tänne kelpaa kyllä.

Vierailija
74/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistusmaa ratkaisee mullakin. Ostan vaatteeni kirppiksiltä, ne on tehty Intiassa. Roinaa en tarvitse, ruokaa saa Suomestakin.

Intiassa😂🤣😭

Joo, tekstiiliteollisuus on aika pitkälti Aasiassa. Tässä ketjussajham oli kuse siitä, kuinka välttää Temun. No välttää Kiinaa, mulla tosin muut suut kuin Temu. Tilatkoot he sieltä jotka kokevat sen mielekkääksi.

Vierailija
75/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intiassa😂🤣😭

Joo, tekstiiliteollisuus on aika pitkälti Aasiassa. Tässä ketjussajham oli kuse siitä, kuinka välttää Temun. No välttää Kiinaa, mulla tosin muut suut kuin Temu. Tilatkoot he sieltä jotka kokevat sen mielekkääksi.

Ei Euroopassa ja ylipäätään länsimaissa taideta valmistaa muuta kuin luksusbrändejä tai sitten pikkuompelimot omia tuotteitaan. Kaikki muu tulee Aasian halpamaista. Mutta tehtaissakin on eroja. Kuluttajat on valveutuneita eikä tunnetut brändit voi enää teetättää töitään missään rotankoloissa, vaan joutuvat oikeasti satsaamaan työntekijöidensä hyvinvointiin (esim. palkassa ja työoloissa), vaikka kyseessä olisikin pikamuoti. Sen sijaan temubrändit valmistaa tuotteitaan niissä kahden sentin tuntipalkan ja 12h työpäivien huonosti valaistuissa tehtaissa.

Vierailija
76/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo. En ole saanut lahjoja, tietämättä mistä ostettu. Saan lahjoja ehkä kerran vuodessa, yhden. Joten kenenkään turha vängätä mulle tästä. Nih.

Sama, eiole. En osta ikinä käytettyjä vaatteita enkä mitään käytettyä romua, saan lahjaksi suomalaista tavaraa, esim kirjoja tai lasia yms. Tai viiniä tai Lind-suklaata. Tai kampaamolahjakortin yms.

En myöskään tilaa yhtään rättiä verkkokaupoista yms.

Vierailija
77/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän ole. Tiedän mitä ostan ja krääsää ei tule lahjaksi.

Vierailija
78/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti voi.

Kyllä voi, nytkin sinua panemassa olevalla jännämiehellä on TEMUsta ostetut kortongit mulkun päällä

Minua panee oma mies ihan paljaalla. Olosuhteista riippuen tiedä, ettei käy vieraissa.

Vierailija
79/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyit. Me kaikki emme ole niin tietämättömiä, että ostaisimme jotain edes kirpparilta katsomatta, mitä se on. Enkä ole saanut mitään sellaisia lahjoja, jotka voisivat olla sieltä peräisin.

Ainoa minulle suoraan ulkomailta tullut tuote oli varaosa kodinkoneeseen. Eikä sekään tullut Temusta.

Vierailija
80/134 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että me kaikki emme osta rihkamaa? Vaatteissa on yleensä valmistusmaa. En nyt valalle mene, mutta en tiedä yhdenkään vaatteeni olevan kiinalainen, kun en tavallisesti osta halpiskamaa. Ehkä jotain kiinalaista löytyisi, mutta se ei taatusti ole Temun kautta tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä