Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästövinkit 2026

Vierailija
24.10.2025 |

Säästövinkit 2024 oli hyvä, kokeillaanko uudestaan? Hyvin suunniteltu jne...

Onko tavoitteita? Itse yritän saada säästöön 12.000€ ensi vuonna. Rahat enimmäkseen sijoitan kasvamaan korkoa. Summasta voin tinkiä toki jos tulee jotain oikeasti tärkeää.

Keinoja? Vertaistukea?

SäästöTäti

Kommentit (195)

Vierailija
181/195 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden viikon aamupalasämpylät leivottu ja jää muutama vielä yli. Hintaa koko satsille alle euro (neljän viljan hiutaleita, vehnäjauhoja, kuivahiivapussi, ripaus suolaa ja vähän öljyä). Päälle vilmariinia ja arkijuustoa. Koko kuukauden aamupalat max 5€, sekin varmaan yläkanttiin jos ei pistä kovin paksusti juustoa.

Minkälaisen juustopalan ostat ja kauanko se sulla kestää, jos koko kuukauden aamupalat maksaa yhteensä alle vitosen? 

Vierailija
182/195 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa piereskellä sisäänpäin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/195 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin innostuin leipomaan ensi viikon aamupalasämpylät. Vähän alennusjuustoa ja kurkkua päälle niin on helppoa. Kustannuksia en aterialle sentään ole vielä alkanut laskea, kunhan pysyn kauppabudjetissa

/HH

Vierailija
184/195 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden viikon aamupalasämpylät leivottu ja jää muutama vielä yli. Hintaa koko satsille alle euro (neljän viljan hiutaleita, vehnäjauhoja, kuivahiivapussi, ripaus suolaa ja vähän öljyä). Päälle vilmariinia ja arkijuustoa. Koko kuukauden aamupalat max 5€, sekin varmaan yläkanttiin jos ei pistä kovin paksusti juustoa.

Minkälaisen juustopalan ostat ja kauanko se sulla kestää, jos koko kuukauden aamupalat maksaa yhteensä alle vitosen? 

Arkijuusto Lidlistä, olikohan 5,30€/kg, näitä menee meillä 2 kpl kuukaudessa. Tietenkään juusto ja levite ei kulu vain minun aamupalasämpylöihin (30 siivua/kk), vaan enimmäkseen lasten leipiin ja ruuanlaittoon. Arviohan tuo summa on, kuukauden sämpylät 2€ ja levitteet ja juusto 3€, lienee aika lähelle. Toki jos käyttää sentin levitettä ja toisen juustoa, niin ei onnistu.

Vierailija
185/195 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä punnitsen levitteen ja juuston joku päivä niin saadaan tarkka laskelma. Rakastan matikkaa 😍

Vierailija
186/195 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin äpissä 5€ kuponki 50€ ostoksista, kelpaa.

Ei ole minulla ainakaan 

Vierailija
187/195 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlin äpissä 5€ kuponki 50€ ostoksista, kelpaa.

Ei ole minulla ainakaan 

Ei varmaan, ei ne ole ikuisia vaan muutaman päivän voimassa ja sitten katoavat. Jos et käyttänyt niin sinne meni.

Vierailija
188/195 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain yhteensä 8€ alennuksia kun käytin tuon 5€ kupongin ja 3€ oli muita äppitarjouksia. Kaikkia en heti tarvitse mutta olivat säilyvää ja meillä varmasti käyttöön tulevaa evästä joka pitäisi kuitenkin joskus ostaa.

Vierailija
189/195 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo vuosia ollut tapa laitan vintediin myyntiin 10 tavaraa/vaatetta per viikonloppu. Tuotto on n 100 e kk. Esim mieheni isoäidin irtaimisto tuotiin meidän kellariin, mitä muut eivät halunneet, myytävä ei lopu kesken.

Siivoan keittiön kaapit väh 2 krt vuodessa. Jos löytyy vieheostoksia, ne käytetään silloin pois.

Aamuisin käyn kävelemässä, säävaraus. Sisälle tulonjälkeen nälkä tulee n 30 min jälkeen.

Vierailija
190/195 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks olkoon että Sulla on rahaa mistä säästää. Mun nettotulot vähän päälle 7000 e vuodessa, ei pysty säästämään yhtään eikä edes maksamaan kaikkea tarpeellista. Varasteluksi menee mutta pakko on. Sori siitä.

Mutta hei, ehkä varastelukin on vain keino säästää, laiton keino toki. Ehkä tässä ketjussa keksitään sulle joku lisätulo? :)

Parhaat kerjäämispaikat paikkakunnittain -luettelo alkajaisiksi.

Vierailija
191/195 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjettia tehty taas kuukaudeksi, tästä tulee vähän tiukempi kk muutamien palkattomien päivien takia. Vähän alle 300 euroa silti tarkoitus saada säästöön. Ehkä olisi hyvä aika laittaa vintediin myyntiin turhaa tavaraa. Tällä viikolla olisi aikaa kaappien läpikäynnille.

/HH

Vierailija
192/195 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä punnitsen levitteen ja juuston joku päivä niin saadaan tarkka laskelma. Rakastan matikkaa 😍

Punnitsin ja kylläpä se vaan tällä levitteellä ja juustolla meneekin aamupalat yli 5€/kk. Levitteen arvioin alunperin halvemmaksi tai käyttämäni määrän pienemmäksi, näitähän kyllä löytyisi todella paljon halvempiakin, mutta olen tykännyt suosia kotimaista. Juustokin saattaa löytyä halvempana jos ulkomainen kelpaa. Itse mieummin pidän jokusen puuro+marjat aamun, niin saan aamupalakulut pienemmäksi :)

Vierailija
193/195 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punnitsin ja kylläpä se vaan tällä levitteellä ja juustolla meneekin aamupalat yli 5€/kk. Levitteen arvioin alunperin halvemmaksi tai käyttämäni määrän pienemmäksi, näitähän kyllä löytyisi todella paljon halvempiakin, mutta olen tykännyt suosia kotimaista. Juustokin saattaa löytyä halvempana jos ulkomainen kelpaa. Itse mieummin pidän jokusen puuro+marjat aamun, niin saan aamupalakulut pienemmäksi :)

Tein samanlaisen 20kpl satsin sämpylöitä, sämpylän kpl-hinnaksi tuli 63 senttiä eli noin 1,90€/kk kun syö sämpylän per aamu.

4 viljanhiutaleita 300g 0,34 €

1 kuivahiiva 0,13€

Vehnäjauho 1kg 0,64 €

Öljy 3rkl 0,15 €

Jauhot, hiutaleet ja öljyt voisi toki ostaa ulkomaista niin halpenisi, mutta ei tarvetta mennä siihen.

Vierailija
194/195 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

6,3 senttiä piti olla per kpl.

Vierailija
195/195 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastin pengottu läpi, vielä löytyy viime kesänä säilöttyä, marjoja, yrttejä, raparperiä, kaikkia marjoja ei saa edes syötyä ennen kuin uutta jo tulee. Yrtit saa syötyä. Kuivakaapista on käytetty monta vanhenevaa jauho- ja ryynipussia, samoin itse säilöttyjä kuivayrttejä, viherjauheita ja mm nokkosensiemeniä, kaikki sämpylä- tai leipätaikinoihin vaan jatkoksi. Kuivattuja sieniä olisi paljon, ehkä sienikeitot todenteolla ruokalistalle.

SäästöTäti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi