En pysty luottamaan miehen sanoihin yhtään. Nyt en enää jaksa, ja nyt hän vaikuttaa siltä että tosissaan yrittää
Voin luottaa siihen että mies auttaa ja on pahoina hetkinä tukena. Että ei sössi meidän raha-asioita tai ala juoda. Mutta en voi luottaa oikein mihinkään mitä hän sanoo. Olen ollut todella tyhmä ja katsonut tätä melkein koko pitkän suhteen ajan. Aina välillä hän on valehdellut jostain, usein jäänyt kiinni. Luvannut muuttua, mutta ei. Taas jää kiinni.
Yleensä tämä liittyy naisiin, mutta välillä muihinkin asioihin. Menemisiin tai tekemisiin. Ihmeellisiin asioihin, joista ei pitäisi olla mitään syytä valehdella. Ja minä tyhmä olen aina pyrkinyt luottamaan uudelleen, kunnes tajusin että se on turhaa. Satutan vaan itseni.
Nyt meni kauan, että hän väitti muuttuneensa. Hiljalleen aloin uskoa sen, koska ei ollut muuhunkaan syytä. Ja miten kävi. Taas selvisi että on valehdellut minulle suoraan silmiin katsoen. Se tunne, voi elämä miten paska se oli. Ja totesin etten enää jaksa yrittää. Ettei ole mitään syytä enää koskaan uskoa häneen, missään. Annoin tulla miten paska hän minua kohtaan on, eikö tajua mitä tekee. Väittää rakastavansa, mutta ei tämä sitä ole.
Ja nyt sitten hän on, ehkä, tajunnut. On hakenut ammattiapua, ihme kyllä. En vaan odota mitään, koska olen sen suhteen jo luovuttanut.
Jossain ketjussa aiemmin oli keskustelua samasta, mutta en löydä sitä enää. Tiedän että palstalla on kohtalontovereita, siksi kirjoitin. Fiiliksiä jakaakseni.
Kommentit (260)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Miksi ette jätä näitä huonoja suhteita? Voisitte olla hyvässä suhteessa ihmisen kanssa, joka arvostaa ja rakastaa. Nyt se jää teiltä kokematta.
Koska ei pidä kuvitella, että löytää mukavan uuden suhteen. Niitä ei ole helppo löytää. Voi joutua vaikka ojasta allikkoon.
Tämä. Ei sillä että kaikki haluaisikaan uutta suhdetta mutta kun aina hoetaan jotenkin itsestäänselvyytenä että jätä vanha huono niin saat uuden hyvän 😄
Niin. Tunnen useita jotka näin ajatteli ja sitä hyvää eivät koskaan saaneet.
Ennemmin yksin kuin huonossa suhteessa . Sen verran voi itse itseään arvostaa, ja rakastaa, ettei jää huonoon suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisukeskeisenä toiminnan miehenä en kuuntele kitinöitä, en puhu, en pussaa enkä lupaa kuin harvoin. Lupaan vain pienen osasen niistä mitä voin varmasti pitää. Tämä aiheuttaa raivoa naisissa, koska naiset odottavat romantiikaksi kutsuttua jonninjoutavaa lepertelyä ja tyhjiä lupauksia. Nainen jos tarvitsee auton, ostan hänelle auton. Jos läppärin, marssin kauppaan ja ostan hänelle läppärin. Jos rahaa, niin siirrän naisen tilille kolme tonnia taskurahaa. Sitten minua haukutaan niissä niiden tyttöjen illoissa ettei se nyt oikeastaan ollut siitä autosta kiinni, vaan olisi haluttu jonnekin psykologilla availemaan tunnelukkoja.
Huvittava kirjoitus. Täällä miehet sanovat, että naiset haluavat rikkaan miehen, ja samaan aikaan yrittävät huonolla menestyksellä selvitä rahalla tunnepuolen keskusteluista.
Eivät itsekään tiedä mitä tarkoittavat. Mutta ovat henkisesti laiskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokin lapsuudessa saatu trauma pakottaa ihmisen valehtelemaan. Minkälainen koti miehelläsi oli? Ahdistavaa käytöstä tuollainen.
Hyvin traumaattinen lapsuus ja nuoruus. Siis todella. Siihen aikaan lastensuojelu ei valitettavasti yltänyt sinne minne olisi pitänyt. Nykyaikana hänet olisi huostaanotettu ja nopeasti.
Ja siksi minä olen tätä koittanut kestääkin. Kun tiedän että sieltä nämä piirteet varmaan tulee. Loukkaavaa on se, ettei ole aiemmin halunnut niistä eroon, vaan "mieluummin" meidän suhde, ja minä, on kärsinyt. Ap
Valitettavasti tuollaisista traumoista eroon pääseminen ei todennäköisesti onnistu ikinä. Traumojen aiheuttamat oireet voivat terapialla helpottua ja niiden kanssa voi oppia elämään. Tämä on kuitenkin äärimmäisen raskas
En usko, että AP tarvitsee pitkäaikaista hoitoa. Kerronnallisesta näkökulmasta katsottuna hän on mielestäni hitaasti tullut tajuihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kirjoittelin vähän samanlaiseen aloitukseen joku aika sitten.
Seurustelin jossain kohti 1,5 vuotta miehen kanssa, jolla kuulostais olevan samaa ongelmaa kuin apn miehellä. Elikkä valehtelua ja etenkin pienistä asioista. Exäni halusi aina näyttää itsensä minulle hieman paremmassa valossa kuin onkaan ja hän oli myös todella halukas välttelemään riitoja ja argumentteja jne.
Ex siis valehteli päin naamaa typerän pienistä asioista, joista ei todellakaan olisi minulle tarvinnut valehdella, koska en välittäisi tippaakaan kuinka paljon esim sai rahaa autostaan, kun myi sen. Tai montako tuntia oli alamäkipyöräilemässä. Tai lopettiko nuuskaamisen viikko sitten vai kuukausi sitten. Hän ei suostunut myöskään pyytämään anteeksi, jos jäi valheesta kiinni. Ja saattoi esim ihan turhaan käyttää energiaa nuuskapurkkien piilotteluun kotonaan, jotta en vain löytäisi niitä ja hän ei jäisi
Haluttomuus hakeutua hoitoon taloudellisista syistä on toinen vaikeasti ratkaistava ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisukeskeisenä toiminnan miehenä en kuuntele kitinöitä, en puhu, en pussaa enkä lupaa kuin harvoin. Lupaan vain pienen osasen niistä mitä voin varmasti pitää. Tämä aiheuttaa raivoa naisissa, koska naiset odottavat romantiikaksi kutsuttua jonninjoutavaa lepertelyä ja tyhjiä lupauksia. Nainen jos tarvitsee auton, ostan hänelle auton. Jos läppärin, marssin kauppaan ja ostan hänelle läppärin. Jos rahaa, niin siirrän naisen tilille kolme tonnia taskurahaa. Sitten minua haukutaan niissä niiden tyttöjen illoissa ettei se nyt oikeastaan ollut siitä autosta kiinni, vaan olisi haluttu jonnekin psykologilla availemaan tunnelukkoja.
Huvittava kirjoitus. Täällä miehet sanovat, että naiset haluavat rikkaan miehen, ja samaan aikaan yrittävät huonolla menestyksellä selvitä rahalla tunnepuolen keskusteluista.
Eivät itsekään tiedä mitä tarkoittavat. Mutta ovat henkisesti lais
Koska miehet kuvittelee että nuo asiat oikeasti riittää naiselle. Sehän se on ja yhtään enempää ei olla valmiita antamaan. Vääriä asioita.
Juuri näin. Miehen lapsuudessa mikään ei ole riittänyt ja mikään ei ole ollut tarpeeksi hyvin. Kaikesta on pitänyt valehdella ja silti on ollut sysipska, saanut selkäänsä ja kuulla kunniansa. Pahinta se että on pitänyt olla täydellinen. Mitään vikaa ei ole saanut olla, eikä virheitä tehdä. Se on ollut toinen paha ongelma meillä, että hän ei ole voinut myöntää olevansa epätäydellinen missään asiassa. Tämä tosin lieventynyt vuosien saatossa. Ja lapsuudessa ollut myös suurempia traumoja, joita en tässä avaa.
Miltä tuntuu olla tottumaton kertomaan totta? Eikö hän tunne paljon painetta, kun hän ei kerro totuutta? Tai vaikka keksisitkin tarinoita jatkuvasti, ihmiset eivät aina pidä niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin mies omasta mielestään hakee ammattiapua?
Valehteluun ja konfliktien pelkoon. Kuulemma ei ymmärrä miksi valehtelee. Ehkä siksi ettei kestä omia virheitään. Joka tapauksessa pelkää kuulemma lähes hysteerisesti riitoja.
Se vaan, että valehtelusta niitä riitoja vasta tuleekin. Ap
Ootko aivan varma, että on hakenut oikeasti apua? Mullakin oli tollanen ex, joka valehtelusta yms.kiinni jäätyään itku silmässä sanoi hakevansa apua, mutta ei todellisuudessa sitä tehnyt, vaan valehteli siitäkin kaiken muun ohella. Tuo oli vaan yksi niistä lukuisista manipuloinnin keinoista, joita muhun käytti.
Mies siis luiskaan, elämänlaatu paranee heti 100% ja pääsee toipumaan tuollaisesta vahingollisesta suhteesta. Pärjäät kyllä, tuollaisessa suhteessa eläminen syö ihmisen sisältä tyhjäksi.
Huh, jos jo hoitoon hakeutuminen on valhetta, on pettänyt luottamuksesi taas kerran.
"Yleensä tämä liittyy naisiin, mutta välillä muihinkin asioihin."
Älä sitten enää luota häneen.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että AP tarvitsee pitkäaikaista hoitoa. Kerronnallisesta näkökulmasta katsottuna hän on mielestäni hitaasti tullut tajuihinsa.
Kiitos. Olen. Olen aiemmin muusta syystä käynyt terapiassa. Sen myötä, ihan sivujuonteena, sain aiemmin huonon itsetuntoni takaisin, ja sen jälkeen olen alkanut niin sanotusti laittaa vastaan tätä miehen käytöstä. Ja olen tajunnut, että en ole pätkääkään siihen syyllinen, enkä myöskään kuuntele yhtään mieheltä syyllistämistä asioihin, joita en ole tehnyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin mies omasta mielestään hakee ammattiapua?
Valehteluun ja konfliktien pelkoon. Kuulemma ei ymmärrä miksi valehtelee. Ehkä siksi ettei kestä omia virheitään. Joka tapauksessa pelkää kuulemma lähes hysteerisesti riitoja.
Se vaan, että valehtelusta niitä riitoja vasta tuleekin. Ap
Ootko aivan varma, että on hakenut oikeasti apua? Mullakin oli tollanen ex, joka valehtelusta yms.kiinni jäätyään itku silmässä sanoi hakevansa apua, mutta ei todellisuudessa sitä tehnyt, vaan valehteli siitäkin kaiken muun ohella. Tuo oli vaan yksi niistä lukuisista manipuloinnin keinoista, joita muhun käytti.
Mies siis luiskaan, elämänlaatu paranee heti 100% ja pääsee toipumaan tuollaisesta vahingollisesta suhteesta. Pärjäät kyllä, tuollaisessa suhteessa eläminen syö ihmisen sisältä ty
On hakenut ihan oikeasti apua ja aloittanut terapian. On toki tehnyt sen aiemminkin, mutta aiemmin on lopettanut sen samantien. Nyt ei ole lopettanut, ja on puhunut siellä asioista, joista ei ennen ole puhunut. On myös selvittänyt seuraavien 10-20 käynnin mahdollisuuden ja vienyt sitä eteenpäin.
Hän tietää, että olen tosi lähellä nyt päättää koko suhteen, ja selvästi on nyt enemmän tosissaan kuin koskaan aiemmin. Ap
Ja taas apinaa koijataan. Kyllähän nyt varmasti osaa puhua mustat valkoiseksi jne. Miten uskot sellaista miestä joka on valehdellut sinulle kaikesta mahdollisesta, toiminut petollisesti selkäsi takana ja ollut epäluotettava niin miten sinulla silti luottamusta riittää? Kun tiedät, että hän osaa valehdella sinulle, niin miksi uskot hänen rakkauteensa? Onko valehtelijan rakkaudentunnustukseen uskomista vai onko se vain tapa manipuloida sinua?
Tässä ap:kin tarvitsisi vähän itsetutkiskelua, että miksi hän on näin läheisriippuvainen ja manipuloitavissa? Onko tuntemattoman pelko suurempi kuin tuttuun helvettiin jääminen?
Manipuloivat ja valehteluun taipuvaiset ei hetkessä parannu, eikä läheisiippuvuus ole rakkautta.
Herää jo!
Vierailija kirjoitti:
Ja taas apinaa koijataan. Kyllähän nyt varmasti osaa puhua mustat valkoiseksi jne. Miten uskot sellaista miestä joka on valehdellut sinulle kaikesta mahdollisesta, toiminut petollisesti selkäsi takana ja ollut epäluotettava niin miten sinulla silti luottamusta riittää? Kun tiedät, että hän osaa valehdella sinulle, niin miksi uskot hänen rakkauteensa? Onko valehtelijan rakkaudentunnustukseen uskomista vai onko se vain tapa manipuloida sinua?
Tässä ap:kin tarvitsisi vähän itsetutkiskelua, että miksi hän on näin läheisriippuvainen ja manipuloitavissa? Onko tuntemattoman pelko suurempi kuin tuttuun helvettiin jääminen?
Manipuloivat ja valehteluun taipuvaiset ei hetkessä parannu, eikä läheisiippuvuus ole rakkautta.
Herää jo!
Aika pitkälle kerroin aloituksessa jo kaiken, mitä tässä nyt kysyt. Ehkä sen lukeminen uudelleen tuo vastaukset kysymyksiisi. Ap
Millainen parisuhde teillä on? Hän ei rakasta sinua, vaikka sanoo rakastavansa. Hänellä on suhde muihin naisiin, mutta hän silti yrittää valehdella saadakseen sinut jatkamaan suhdetta.
Onko mies sellainen, joka ei halua jättää sua eikä pysty päästämään irti muista naisista?
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä siis lapsia?
Kyllä. Ovat jo omillaan. Ap
Elämää pitäisi arvostaa enemmän. Meillä on vain yksi.
Varmastikin siksi, että kysyin kokemuksia. Ap