Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otatko influenssarokotteen?

Vierailija
23.10.2025 |

Saako sen ostaa apteekista ilman mitään reseptiä, ehkä sit vois käydä jos apteekista löytyy myös pistäjä.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ottanu kaikki someinfluensseri rokotteet.

Vierailija
42/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä otan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo vaan siellä, että joutuu hoitamaan iäkkään sukulaisen asioita monta kertaa viikossa tai että toimii vapaaehtoisena seurana vanhuksille, niin saa ilmaiseksi. Ei sitä kukaan tarkista.

Vierailija
44/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyytää puhelimessa tai maisassa reseptin, varaa pistoajan ja hakee apteekista. Saa halvemmalla kuin yksityiseltä. Toki helpommalla saa jostain rokotebussista.

Vierailija
45/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ottanut, mutta olin silloin influenssassa, kun niitä ilmaiseksi annettiin. 

Vierailija
46/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan ja olen ottanut jo muutaman vuoden. Koska en  halua sairastaa.

eli pelko ajaa lääkitsemään olematonta oireilua? 

Influenssa on karsea tauti ihan nuoremmallekin ihmiselle. Flunssa on sitten asia erikseen. Influenssassa on myös ikäviä jälkitauteja eli voit sairastaa pitkään. 

Vierailija
47/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveydestä otin kun sain helposti.

Influenssahan on usein paha just nuoremmilla, joilla ei ole yhtään vanhaa immuniteettia pohjalla. Ainakin espanjantauti tappoi nuoremmasta päästä.

Vierailija
48/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä otan, joka vuosi säännöllisesti. Mielessä on vielä kova kuumetauti ja lihaskivut aikana, kun koronasta ei ollut vielä tietoakaan.

Vierailija
49/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia vuosia viitsin ottaa, kun työnantaja niitä ilmaiseksi antoi työpaikalla. Viime vuosina en ole enää vaivautunut. Liian usein tutut kertoivat saaneensa flunssaoireita rokotuksen jälkeen, ja ei kiinnosta sellainen riski omalla kohdalla. Eli että rokote, jonka teho on tunnetusti useimpina vuosina varsin huono, todennäköisemmin rokotusreaktion takia vain aiheuttaa sairausoireita kuin estäisi influenssaa.

En saa edes tavallista flunssaa kovin usein, influenssaa ei ole ollut ikinä. Joten taitaa omasta takaa olla riittävän hyvä vastustuskyky näitä vastaan. Jos joku kerta sairastun, se on ihan arpapeliä olisiko sen vuoden rokote kerrankin ollut niin hyvä, että olisi riittänyt estämään sairastumisen tai edes lieventämään tautia.

Vierailija
50/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin jo. N.65v.

Vierailija
51/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ensi viikolla ottamassa rokotebussissa tehokkaamman influenssarokotteen. Hinta on 80€.  Suoja on 4 kertaa parempi, kuin miyä terveysasemalla annettavilla. Sairastin keväällä taudin, se riitti. Oli niin kauhea. 

Vierailija
52/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota vaikka työn kautta sen ilmaiseksi taas saisi. Työkavereissa olen huomannut että rokotuksen ottaneet ovat joka vuosi sairastuneet. En muutenkaan halua turhia rokotuksia

N55

Vierailija
53/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin huonot keuhkot, että saan rokotukset ilmaiseksi. Otan sekä korona- että influenssarokotteet.

Vierailija
54/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota vaikka työn kautta sen ilmaiseksi taas saisi. Työkavereissa olen huomannut että rokotuksen ottaneet ovat joka vuosi sairastuneet. En muutenkaan halua turhia rokotuksia

N55

Siis kaikki influenssarokotteen ottaneet ovat saaneet influenssan joka vuosi ja rokottamattomat ei? Onpa erikoista.

Vierailija
55/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tainnut ottaa muutaman kerran vuosien mittaan. Kahdesti olen infulenssan sairastanut, ja oli muuten aika paskat 1,5 viikkoa molemmilla kerroilla.