Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otatko influenssarokotteen?

Vierailija
23.10.2025 |

Saako sen ostaa apteekista ilman mitään reseptiä, ehkä sit vois käydä jos apteekista löytyy myös pistäjä.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55 ja tänä vuonna otin ensimmäisen kerran. Viime vuonna sain karsean flunssan, josko tänä vuonna pääsisi helpommalla. Ei nuo flunssat iän myötä ainakaan helpotu. Onneksi työnantaja kustantaa.

Vierailija
22/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota rokotetta, jossa on säilöntäaineina elohopeaa ja muita terveydelle haitallisia aineosia. Alentaa myös vastustuskykyä, mikä on ihmisen elimistöön luotua suojaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan ja olen ottanut jo muutaman vuoden. Koska en  halua sairastaa.

eli pelko ajaa lääkitsemään olematonta oireilua? 

Vierailija
24/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina ottanyt, töissä ollessa tynantaja maksoi ja työterveys kävi työpaikalla pistämässä senkun meni jonoon. Työterveysasema oli muutaman sadan metrin päässä, mutta oli nopeammin hoidettu kun kävivät paikalla, kuten joka viikkoinen verenpaineen mittauskin.Nyt kun en enää työelämässä ole, niin terkkarista ajan tilaamalla parina vuotena, ja sitä ennen yksityisellä kun olisi pitänyt jonottaa terkkarissa

Vierailija
25/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan niin kuin olen parikymmentä vuotta ottanut joka vuosi. Olen aina saanut sen ilmaiseksi menemällä vain jonottamaan yleisinä rokotuspäivinä. 

Onko sulla perusteet siihen? Vai kyseleekö ne mitään?

Ei ole koskaan kysytty mitään. 

Vierailija
26/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä otan, ja Covid-buusterin myös. Matkustan paljon, ja joudun olemaan paljon ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
27/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut, mulla on hyvä vastustuskyky pöpöjä vastaan, olen varmaan säästänyt yhteiskunnan varoja vähintään 50 tuhatta euroa kun en rappaa itkemässä milloin mitäkin vaivaa.

Vierailija
28/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan. Osittain työn takia ja osittain kerran influenssan sairastaneena en välittäisi sairastaa toista kertaa. Olin kamalan kipeä.

kai tiesit että influenssarokotteen teho voi olla jopa negatiivinen joten rokotetut saavat taudin helpommin. Muutenkin teho on 30-50% luokkaa. En ymmärrä miksi kukaan ottaa nykytiedon valossa influenssarokotteen. 

Vierailija
29/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

korona aika opetti, että nämä on aivan turhia nämä flunssapiikit. teho perustuu arvaukseen, että tuleeko a vai b viirus tänä vuonna. ja kun tarpeeksi on molempiin piikitetty, on molemmat nyt super resistenssejä piikityksiä vastaan. eli rokotetut pilasivat omat mahdollisuutensa selviytyä nuhasta.

Vierailija
30/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi sellainen pitäisi ottaa? pelkääkö ihmiset nuhaa, vai onko muutenvaan järki jättänyt? 

Nuhaa? Ei nuhaan ole rokotetta!

Sinut on ainakin järki jättänyt!

Vierailija
31/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi sellainen pitäisi ottaa? pelkääkö ihmiset nuhaa, vai onko muutenvaan järki jättänyt? 

Ei pidä ottaa, mutta jos ei halua siihen sairastua, niin sitten kannattaa ottaa. Et ilmeisesti ole koskaan sairastanut influenssaa. Se ei ole mikään nuha vaan kova tauti, jossa voi lisäksi olla jopa hengenvaarallisia jälkitauteja.

Vierailija
32/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin ottamaan. Tosin mä joutuisin sen itse maksamaan mutta yritän päästä rokotetutkimukseen, jossa saan sen ilmaiseksi. 

En saa rokotetta vielä ikäni enkä terveydentilani vuoksi enkä ole työterveyshuollon piirissäkään.

Vierailija
33/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin jo. Olen riskiryhmää.

Vierailija
34/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan tietysti, varasin jo ajan. Ilmaiseksi sen  iäkkäimmät ainakin saa terveydenhoidosta. Katsoo vain sotealueensa netistä ja varaa aijan. Soittamalalkin onnistuu. Tai taitaasiis  olla vain vanhuksille, vaikka kyllä nuoremmatkin sen tarvisisivat, oska nuo taudit voivat olla aika ikäviä. Väärä kohta säästää..

Meillä saa comboja Korona- inluensssa ja pneumokokki (sen pneumon kai vain kerran elämässä tarvitsee ottaa) tai vain jonkun noista.

Vierailija
35/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuhaa? Ei nuhaan ole rokotetta!

Sinut on ainakin järki jättänyt!

niin. nuhahan on ylähengitysteiden tukkoisuutta ja limaisuutta ilmaiseva sana. ja influenssaa potevalla on vähän niinkuin nuha? vai onko sittenkin varvassärky kyseessä?

Vierailija
36/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitan kullinpäähän kermavaahtoa niin uskallanko päästää bitt bullin nuolaisemaan nuppia?

Vierailija
37/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä ottaa, mutta jos ei halua siihen sairastua, niin sitten kannattaa ottaa. Et ilmeisesti ole koskaan sairastanut influenssaa. Se ei ole mikään nuha vaan kova tauti, jossa voi lisäksi olla jopa hengenvaarallisia jälkitauteja.

ei ole kova. sinä vaan olet niin heikko.

Vierailija
38/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole kova. sinä vaan olet niin heikko.

Siksi otan rokotteen.

Vierailija
39/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo haen, kun ilmaiseksi saan. Jos olisi maksullinen, niin ottaisin ehkä silti. 

Vierailija
40/55 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan ilman. korona lisäksi. aika varattu.