Otatko influenssarokotteen?
Saako sen ostaa apteekista ilman mitään reseptiä, ehkä sit vois käydä jos apteekista löytyy myös pistäjä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
miksi sellainen pitäisi ottaa? pelkääkö ihmiset nuhaa, vai onko muutenvaan järki jättänyt?
Nuhaa? Ei nuhaan ole rokotetta!
Sinut on ainakin järki jättänyt!
Vierailija kirjoitti:
miksi sellainen pitäisi ottaa? pelkääkö ihmiset nuhaa, vai onko muutenvaan järki jättänyt?
Ei pidä ottaa, mutta jos ei halua siihen sairastua, niin sitten kannattaa ottaa. Et ilmeisesti ole koskaan sairastanut influenssaa. Se ei ole mikään nuha vaan kova tauti, jossa voi lisäksi olla jopa hengenvaarallisia jälkitauteja.
Pyrin ottamaan. Tosin mä joutuisin sen itse maksamaan mutta yritän päästä rokotetutkimukseen, jossa saan sen ilmaiseksi.
En saa rokotetta vielä ikäni enkä terveydentilani vuoksi enkä ole työterveyshuollon piirissäkään.
Otan tietysti, varasin jo ajan. Ilmaiseksi sen iäkkäimmät ainakin saa terveydenhoidosta. Katsoo vain sotealueensa netistä ja varaa aijan. Soittamalalkin onnistuu. Tai taitaasiis olla vain vanhuksille, vaikka kyllä nuoremmatkin sen tarvisisivat, oska nuo taudit voivat olla aika ikäviä. Väärä kohta säästää..
Meillä saa comboja Korona- inluensssa ja pneumokokki (sen pneumon kai vain kerran elämässä tarvitsee ottaa) tai vain jonkun noista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuhaa? Ei nuhaan ole rokotetta!
Sinut on ainakin järki jättänyt!
niin. nuhahan on ylähengitysteiden tukkoisuutta ja limaisuutta ilmaiseva sana. ja influenssaa potevalla on vähän niinkuin nuha? vai onko sittenkin varvassärky kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä ottaa, mutta jos ei halua siihen sairastua, niin sitten kannattaa ottaa. Et ilmeisesti ole koskaan sairastanut influenssaa. Se ei ole mikään nuha vaan kova tauti, jossa voi lisäksi olla jopa hengenvaarallisia jälkitauteja.
ei ole kova. sinä vaan olet niin heikko.
Siksi otan rokotteen.
Joo haen, kun ilmaiseksi saan. Jos olisi maksullinen, niin ottaisin ehkä silti.
saan ilman. korona lisäksi. aika varattu.
Mä oon ottanu kaikki someinfluensseri rokotteet.
Sanoo vaan siellä, että joutuu hoitamaan iäkkään sukulaisen asioita monta kertaa viikossa tai että toimii vapaaehtoisena seurana vanhuksille, niin saa ilmaiseksi. Ei sitä kukaan tarkista.
Voi pyytää puhelimessa tai maisassa reseptin, varaa pistoajan ja hakee apteekista. Saa halvemmalla kuin yksityiseltä. Toki helpommalla saa jostain rokotebussista.
Olisin ottanut, mutta olin silloin influenssassa, kun niitä ilmaiseksi annettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan ja olen ottanut jo muutaman vuoden. Koska en halua sairastaa.
eli pelko ajaa lääkitsemään olematonta oireilua?
Influenssa on karsea tauti ihan nuoremmallekin ihmiselle. Flunssa on sitten asia erikseen. Influenssassa on myös ikäviä jälkitauteja eli voit sairastaa pitkään.
Työterveydestä otin kun sain helposti.
Influenssahan on usein paha just nuoremmilla, joilla ei ole yhtään vanhaa immuniteettia pohjalla. Ainakin espanjantauti tappoi nuoremmasta päästä.
Kyllä otan, joka vuosi säännöllisesti. Mielessä on vielä kova kuumetauti ja lihaskivut aikana, kun koronasta ei ollut vielä tietoakaan.
Muutamia vuosia viitsin ottaa, kun työnantaja niitä ilmaiseksi antoi työpaikalla. Viime vuosina en ole enää vaivautunut. Liian usein tutut kertoivat saaneensa flunssaoireita rokotuksen jälkeen, ja ei kiinnosta sellainen riski omalla kohdalla. Eli että rokote, jonka teho on tunnetusti useimpina vuosina varsin huono, todennäköisemmin rokotusreaktion takia vain aiheuttaa sairausoireita kuin estäisi influenssaa.
En saa edes tavallista flunssaa kovin usein, influenssaa ei ole ollut ikinä. Joten taitaa omasta takaa olla riittävän hyvä vastustuskyky näitä vastaan. Jos joku kerta sairastun, se on ihan arpapeliä olisiko sen vuoden rokote kerrankin ollut niin hyvä, että olisi riittänyt estämään sairastumisen tai edes lieventämään tautia.
korona aika opetti, että nämä on aivan turhia nämä flunssapiikit. teho perustuu arvaukseen, että tuleeko a vai b viirus tänä vuonna. ja kun tarpeeksi on molempiin piikitetty, on molemmat nyt super resistenssejä piikityksiä vastaan. eli rokotetut pilasivat omat mahdollisuutensa selviytyä nuhasta.