Joutuuko sähköauton kanssa pysähtymään vähän väliä lataamaan? 😱😱😱!!! Tekniikan Maailma selvitti miten usein joutuu pysähtymään. 👍🏻👍🏻
Tekniikan Maailma lähti sähköatolla liikkeelle aamulla ja lataamaan piti pysähtyä jo saman päivän iltana, vain 721 kilometrin ajon jälkeen. 🙄 Lataustaukokin on peräti 20 minuuttia pitkä.
721 kilometriä ajoa ja sitten 20 minuutin tauko....
Onko liian usein?
Kommentit (204)
"Onko liian usein?"
Onhan se Putinin trolleille, jotka ajaa joka päivä kusematta Hangosta Nuorgamiin ja takas peräkärrissä tukkikuormaa vetäen.
Joutuuko pikkulasten kanssa pysähtelemään?
Joo.
En ymmärrä miten joillekin on ongelma että vaikka 400km matkalla pysähtyy kerran, lataamaan, vessaan tai syömään. On se syy mikä tahansa. Tekee se itsellekin hyvää, pieni taukohan se vain on, 20 min...
Voipi olla, ettei Tepolla ole ihan kauheesti kiinnostusta tähän ketjuun ;)
Tosin suljetulla taitaa olla jo tämän päivän nettitunti ohi ja Tepollakin taas jo pakkopaita päällä.
Vierailija kirjoitti:
Joutuuko pikkulasten kanssa pysähtelemään?
Joo.
En ymmärrä miten joillekin on ongelma että vaikka 400km matkalla pysähtyy kerran, lataamaan, vessaan tai syömään. On se syy mikä tahansa. Tekee se itsellekin hyvää, pieni taukohan se vain on, 20 min...
Totta kai pysähdellään, että pysyy virkeänä. Mutta jos sitä autoa ei saakaan laturiin, kun kaikki on yhtä aikaa menossa jouluksi Lappiin. Kyllä keljuttaa jonottaa pakkasessa.
Toki pitää muistaa, että useimmilla sähköautoilla pääsee vain 300-400km
Teslojen juuttuvat ovenkahvat tyhjentävät akut
Älkää jupit jättäkö noita leikkiautoja mun avensiksen viereen ABClla. Voi nimittäin syttyä tulipalo
Auton hinta tuossa viidenkymmenentuhannen hujakoilla :-)
Mulla olis antaa vaihdossa Citroen Xsara vm.2003 ja lopun jos saisi 20 vuoden maksuajalla ja takuun samalle ajalle, voidaan tehdä kaupat.
Vehon myyjät jo varmaan innoissaan väsäävät sopimusta :-)
Vierailija kirjoitti:
Älkää jupit jättäkö noita leikkiautoja mun avensiksen viereen ABClla. Voi nimittäin syttyä tulipalo
Se on kyllä totta. Anjoviksesi on erittäin herkkä syttymään palamaan, eli ei todellakaan kannata viedä arvokasta sähköautoa lähellekään moisia palopesäkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Toki pitää muistaa, että useimmilla sähköautoilla pääsee vain 300-400km
Niin sähköautoja on monenlaiseen tarpeeseen ja valtaosalle autoilijoista tuo 300-400 kilometriäkin on reippaasti yli oman tarpeen.
Kuitenkin on niin, että yhä enemmän on tulossa markkinoille myös näitä pitkän rangen omaavia autoja niille, jotka sitä pitkää rangea kaipaavat.
Akut kehittyvät koko ajan ja uutta tekniikkaa on tarjolla jatkuvasti ja jo muutaman vuoden päästä 1000 kilometrin ranget on arkipäivää sellaista kaipaaville.
3 vuoden päästä sähköauton arvo on vähemmän kuin omistajalla on velkaa autosta."Halpaa ajoa!" :D
Vierailija kirjoitti:
Auton hinta tuossa viidenkymmenentuhannen hujakoilla :-)
Mulla olis antaa vaihdossa Citroen Xsara vm.2003 ja lopun jos saisi 20 vuoden maksuajalla ja takuun samalle ajalle, voidaan tehdä kaupat.
Vehon myyjät jo varmaan innoissaan väsäävät sopimusta :-)
Ensimmäiset kalliit vuodet työnantaja-liisarilla, sen jälkeen roimasti laskenut hinta --> ostetaan sama auto itselle. Aivan kohtuulliset autoilun kustannukset toistaiseksi täyssähköllä, varsinkin kun huomioi että kotilataus + optimoitu pörssisähkö 98 % ajoista. Eli käyttökustannukset on murto-osa dieselin/bensiksen käyttökuluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki pitää muistaa, että useimmilla sähköautoilla pääsee vain 300-400km
Niin sähköautoja on monenlaiseen tarpeeseen ja valtaosalle autoilijoista tuo 300-400 kilometriäkin on reippaasti yli oman tarpeen.
Kuitenkin on niin, että yhä enemmän on tulossa markkinoille myös näitä pitkän rangen omaavia autoja niille, jotka sitä pitkää rangea kaipaavat.
Akut kehittyvät koko ajan ja uutta tekniikkaa on tarjolla jatkuvasti ja jo muutaman vuoden päästä 1000 kilometrin ranget on arkipäivää sellaista kaipaaville.
Ja sitten ilmestyy minunkin pihaani sähköauto.
Vierailija kirjoitti:
Toki pitää muistaa, että useimmilla sähköautoilla pääsee vain 300-400km
Mutta kaikilla diesel-autoilla tietenkin pääsee kärryn kanssa 1200 km pysähtymättä. Tämä on teidän argumenttinne aina.
Vierailija kirjoitti:
Teslojen juuttuvat ovenkahvat tyhjentävät akut
Tulihan se Teppokin lempiautonsa kanssa mukaan mölisemään.
Vierailija kirjoitti:
Auton hinta tuossa viidenkymmenentuhannen hujakoilla :-)
Mulla olis antaa vaihdossa Citroen Xsara vm.2003 ja lopun jos saisi 20 vuoden maksuajalla ja takuun samalle ajalle, voidaan tehdä kaupat.
Vehon myyjät jo varmaan innoissaan väsäävät sopimusta :-)
Tämä ketju ei ole teille köyhille bensalenkkareille.
Vierailija kirjoitti:
Auton hinta tuossa viidenkymmenentuhannen hujakoilla :-)
Mulla olis antaa vaihdossa Citroen Xsara vm.2003 ja lopun jos saisi 20 vuoden maksuajalla ja takuun samalle ajalle, voidaan tehdä kaupat.
Vehon myyjät jo varmaan innoissaan väsäävät sopimusta :-)
Sovitaanko niin, että jatkossa jobbareilta romunne ostavat ette tule sössöttämään ketjuihin, joissa puhutaan autoista?
Vuoden päästä täydellä kuormalla ja talvella sillä pääsee vain 100km.
Tottakai uudella autolla pääsee sen mitä.tehdas lupaa höhlä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki pitää muistaa, että useimmilla sähköautoilla pääsee vain 300-400km
Niin sähköautoja on monenlaiseen tarpeeseen ja valtaosalle autoilijoista tuo 300-400 kilometriäkin on reippaasti yli oman tarpeen.
Kuitenkin on niin, että yhä enemmän on tulossa markkinoille myös näitä pitkän rangen omaavia autoja niille, jotka sitä pitkää rangea kaipaavat.
Akut kehittyvät koko ajan ja uutta tekniikkaa on tarjolla jatkuvasti ja jo muutaman vuoden päästä 1000 kilometrin ranget on arkipäivää sellaista kaipaaville.
Se muutama vuosi on kestänyt jo 20 vuotta. Kokoajan tulee joo uusia akkukeksintöjä mut silti käytännössä edelleen mennää vanhalla lion tekniikalla.
Kyllä pitää päästä peräkärry perässä Helsingistä Utsjoelle pysähtymättä. Kusen mieluummin pulloon matkan varrella kuin että pysähtyisin pitämään taukoa.