Olen Vietnamissa englanninopettajana, täällä elämä on mukavaa ja rentoa!
minulla on kaksi akateemista tutkintoa, ei tosin kielistä eikä opettajan pätevyyttä, vaikka olen ollut Suomessakin 3 vuotta ala-asteen opettajana epäpätevänä.
Vietnamissa saan oleskeluluvan, mukavan asunnon 250 eurolla per kk ja palkka on 20 dollaria per tunti. en jaksa tehdä
töitä kuin kolme päivää viikossa 5 tuntia päivässä. pärjään ihan ok. 1200 e kk miinus asunto on 950 e käteen + 5 prosenttia veroja . en haaveile mistään eläkerahastosta Suomeen, elän päivä kerrallaan hippielämää ja otan rennosti
ruoka on hyvää , halpaa ja on lämmin ja ajelen moottoripyörällä. no stress!
tv Mooses
Kommentit (12)
en kaipaa mitään Suomessa. kaikki on siellä paskaa.
Onko tää taas niitä Andy the Kylähullun reissufantasioita?
Kiva, että olet löytänyt itsellesi sopivan asuinpaikan ja elämäntyylin.
Minulle sopii parhaiten Suomi. Jos olisi pakko lähteä, suuntaisin Uuteen Seelantiin tai Kanadaan. Thaimaahan en lähtisi ihan vähällä, koska inhoaisin sen ilmastoa, ruokaa ja korviavihlovaa kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Kiva, että olet löytänyt itsellesi sopivan asuinpaikan ja elämäntyylin.
Minulle sopii parhaiten Suomi. Jos olisi pakko lähteä, suuntaisin Uuteen Seelantiin tai Kanadaan. Thaimaahan en lähtisi ihan vähällä, koska inhoaisin sen ilmastoa, ruokaa ja korviavihlovaa kieltä.
P.S. Olen selvästi myös joko lukutaidoton tai huonomuistinen, koska puhuin Thaimaasta. Mutta samat ajatukset kaikista maista sillä suunnalla. :D
Ennen ne osas "suki, suki, love you loong time".
Ap:n jälkeen ne osaa "Finland is shiit kountry".
Vietnam-Finnish kouluun en pääse opeksi, en tiedä haluaiskokaan, tarvitaan open pätevyys ja siellä opiskellaan suomenkieltä jo lapsesta lähtien. kun vietnamilainen tulee Suomeen joskus opiskelijaksi, hän osaa täydellisen suomenkielenjo! mutta se että opetetaan kaikkea Suomen kulttuuria ja jouluperinteitä ja muuta paskaa vietnamilaisille, se on mielestäni niin noloa. Suomalainen kulttuuri on paskaa muutenkin,
ap
Ja onhan siellä niitä tummia ja siroja naisia tuikkivine silmineen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vietnam-Finnish kouluun en pääse opeksi, en tiedä haluaiskokaan, tarvitaan open pätevyys ja siellä opiskellaan suomenkieltä jo lapsesta lähtien. kun vietnamilainen tulee Suomeen joskus opiskelijaksi, hän osaa täydellisen suomenkielenjo! mutta se että opetetaan kaikkea Suomen kulttuuria ja jouluperinteitä ja muuta paskaa vietnamilaisille, se on mielestäni niin noloa. Suomalainen kulttuuri on paskaa muutenkin,
ap
Ei tosiaan nyt lähde vauhtiin tämä provo.
Koti-ikävä näköjään kuitenkin vaivaa kun pitää tänne tehdä sepustus elämästään.