Mies väitti maksavansa enemmän perheen kuluja. Istuttiin alas ja katsottiin kummankin viime vuoden tilitapahtumat. Arvatkaa mikä oli tulos..
Miehellä ei ollut mitään hajua paljonko lasten kuluihin (mun päävastuulla) menee rahaa vuodessa. Pelkästään harrastuksista olin maksanut tuhansia. Vaatteet, varusteet, hygienia, bussikortit, lääkärit, kavereiden synttärilahjat, leirit, leffat ym. vapaa-ajan kulut. Yhtäkkiä ne miehen maksamat autovakuutukset ja sähkölaskut ei enää ollutkaan perheen "päämenot"
Kommentit (531)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö yleensä avioliitossa rahat ole yhteisiä silloin kun on yhteisiä lapsia? Tai ainakin yhteinen taloustili, josta maksetaan asunnon ja lasten kulut?
Jos meillä olisi yhteinen tili niin olisin täysin persaukinen.
Vaimo päivittelee ostoslaskuja, kuinka "ruoka" on kallista, limpparit, naksut , poksut, perunalastut, luomujauheliha, luomukerma jne.
Ja sinä et koskaan syö noita naksujapoksuja perunalastuja? Tai juo limpparia?
Maksaisiko nainen vaikkapa miehen kaljat? Vai olisiko ne turha, karsittava kuluerä?
Lihavuus on muuten suurempi ongelma kuin alkoholismi.
Siis mit ihmettä??? Pidttekö kirjaa kumpi perheessä maksaa mitä maksaa ja paljonko toinen maksaa enempi????? Voi löysät pallerot sentään!!!!
Ollaan asuttu saman katon alla reilu 40 v ja lapset mukaan lukien, koskaan ei olla verrattu kumpi maksaa kuinka paljon!!! JOS perheenä asutaan niin rahat on yhteisiä, vaikka onkin omat pankkililit kummallakin. Ei me kytätä kumpi maksaa viikolla ruoka ostoksia, kuka laskut ja kuka osti lapsille ( nyt jo aikuisia omissaan perheissään) ja mitä osti. Jos joku tarvi toppatakin, niin se mentiin ostamaan ilman että toinen edes tiesi, tai sukset tai mitä tahansa maksuja.. Kumpikin osasi itse käyttää rahaa ja maksaa laskuja ja tehdä ostoksia, että verrattiin KUMMAN VUORO???? Heheee....
Perhe on yksi yhteisö, jossa toimitaan kaikkien parhaaksi. En näe mitään syytä miksi pitää puolisoiden kytätä kuitteja, kumpi maksaa enempi!!!
Ota sinä ero niin ei tarvi kytätä, niin maksele sinä ihan itte kaikki kulut. Helpottaa sinunkin elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin tyypillistä, että mies ei vaan hahmota kokonaisuutta, vaan vain oman napansa. "Minä käytän omat rahani mihin itse haluan." Jep, ja vaimo sitten käyttää omat rahansa lapsiin.
Onko mies saanut mahdollisuutta naisen omiessa lapsen itselleen?
Niin. Meillä tosiaan tämä "omiminen" tapahtui niin, etten voinut laittaa lasta tilanteeseen, jossa talvivaatteiden hankkimista ruvettiin pohtimaan siinä kohtaa, kun ulkona on jo talvi.
Ja ei. Jos toinen aikoo ottaa vastuuta asioiden hoitamisesta, niin silloin minun tehtäväni ei pitäisi olla juosta perässä koko ajan muistuttamassa, että pitää ostaa tuo, tämä ja nuo, ja ne pitää ostaa ennen päivää X, muistathan muistathan muistathan.
Ei, tuollaiseen en lähde. Vaan jos toinen ei asiaa oma-aloitteisesti hoida, niin minä käyn ne tarvikkeet ostamassa, ja sitten kuittia vastaan puolet tililleni kiiitoooos! Ja se on myöhäistä siinä kohtaa enää aloittaa, että omaan mieleen liian kalliita nämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö yleensä avioliitossa rahat ole yhteisiä silloin kun on yhteisiä lapsia? Tai ainakin yhteinen taloustili, josta maksetaan asunnon ja lasten kulut?
Vaimo päivittelee ostoslaskuja, kuinka "ruoka" on kallista, limpparit, naksut , poksut, perunalastut, luomujauheliha, luomukerma jne.
Maksaisiko nainen vaikkapa miehen kaljat? Vai olisiko ne turha, karsittava kuluerä?
Miksi maksaisin miehen kaljat? Mies maksaa omat kaljansa ja minä omani silloin kun juon. Olen normaalipainoinen (oikeastaan hoikka), vaikka syön sipsiä, suklaata, karkkia jne. toisinaan, ihan omilla rahoilla ostan. Miehelle on tullut jo kaljamahaa, siitä ei vissiin ole minkäänlaista haittaa? Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan tunnistan tuon tilanteen. Toisaalta, meillä ei ole ollut tietyissä kasvatusasioissa ihan samaa linjaa. Mies on ollut sitä mieltä, ettei lapsi tarvitse jatkuvasti jotain uutta vaatetta. Minusta niitä on taas ollut kiva ostaa. Mies on ollut sitä mieltä, ettei lomiin ja matkoihin kannattaisi käyttää rahaa, minusta se on taas paremmin käytettyä rahaa kuin se mikä laitetaan autoihin tai viihde-elektroniikkaan. Mies on sitä mieltä että lukiolainen saisi mennä töihin jos pitää saada iphone tai merkkitakki. Minä taas olen sitä mieltä että lukiolaisen työtä on koulunkäynti.
Minä en laskenut miehen viihde-elektroniikka ostoksia oikein minään kontribuutiona yhteiseen kassaan, eikä hän puolestaan laske minun hankkimiani kylpylälomia.
Sellainen pieni ero vaan, että lapsen vaatehankinnat ovat pakollisia, viihde-elekt
Lapsille ei ole mikään pakko hankkia kalleimpia merkkivaatteita. Lukiolainen todellakin saa mennä töihin jos on pakko saada uusin iPhone.
Kuinka usein mies muuten uusi stereonsa, kun viihde-elektroniikkaan saadaan kulumaan näissä tarinoissa noin paljon rahaa?
"Mies on ollut sitä mieltä, ettei lapsi tarvitse jatkuvasti jotain uutta vaatetta. "
Kai tiesit, että lapset kasvaa? Vaikkei kalleimpia merkkivaatteita ostaisi, niin ihan selviää tuolta perusvaatekauppojen verkkokauppojen sivuilta vaatteiden hintoja.
Jos niihin ei saa mielestäsi mene rahaa ollenkaan, niin haluan ehdottomasti kuulla mistä näitä ilmaisia vaatteita saa?
Ja tuo uusin iPhone -provoilu on vaan liian väsynyttä edes kommentoitavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Siis mit ihmettä??? Pidttekö kirjaa kumpi perheessä maksaa mitä maksaa ja paljonko toinen maksaa enempi????? Voi löysät pallerot sentään!!!!
Ollaan asuttu saman katon alla reilu 40 v ja lapset mukaan lukien, koskaan ei olla verrattu kumpi maksaa kuinka paljon!!! JOS perheenä asutaan niin rahat on yhteisiä, vaikka onkin omat pankkililit kummallakin. Ei me kytätä kumpi maksaa viikolla ruoka ostoksia, kuka laskut ja kuka osti lapsille ( nyt jo aikuisia omissaan perheissään) ja mitä osti. Jos joku tarvi toppatakin, niin se mentiin ostamaan ilman että toinen edes tiesi, tai sukset tai mitä tahansa maksuja.. Kumpikin osasi itse käyttää rahaa ja maksaa laskuja ja tehdä ostoksia, että verrattiin KUMMAN VUORO???? Heheee....
Perhe on yksi yhteisö, jossa toimitaan kaikkien parhaaksi. En näe mitään syytä miksi pitää puolisoiden kytätä kuitteja, kumpi maksaa enem
Niin siis ap:n mieshän alkoi mielessän pitämään kirjaa siitä, kuinka paljon maksaa suhteessa vaimoonsa ja oli vetänyt summat jostain mielikuvituksensa perukoilta. Siitähän tässä aloituksessa oli kyse. Osaatko lukea tai sisäistää lukemaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat yksinkertaisia. Eron tullen ne sitten kitisee elareista ja jos ostat omilla rahoillasi itsellesi vaikka keskihintaisen laukun, mies huutaa että joutuu maksamaan sinun luisvittoneitasi elareissa. Ei tajua reppana että ne lapsista johtuvat kulut puoliksi hänelle.
Joo ja mies ihmettelee miksi pitää jatkuvasti ostaa lapsille vaatteita kun ei hänkään itselleen osta. No ehkäpä se 15 v poika kasvupyrähdyksessä ei ihan voi kulkea 2 vuoden takaisissa vaatteissa...
Tästä sen näkee ett miehet on naisia tyhmempiä. Kyllä nyt normaali järjellä pitäis tajuta ett lapset kasvaa koko ajan joten vaatteiden, kenkien ja ulkotamineiden ostoa on koko ajan. Ja vielä kesällä, syksyllä ja talvella eri tamineet ja kengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kohtaa jos joisin niitä kaljoja myös itse, niin toki niiden kuluihin osallistuisin.
Minähän nimittäin nyt kysyin, että maistuuko sinulle kuitenkin nämä kotoa kaapista löytyvät naksutpoksut, vaikka niiden ostosta valittelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin tyypillistä, että mies ei vaan hahmota kokonaisuutta, vaan vain oman napansa. "Minä käytän omat rahani mihin itse haluan." Jep, ja vaimo sitten käyttää omat rahansa lapsiin.
Onko mies saanut mahdollisuutta naisen omiessa lapsen itselleen?
Niin. Meillä tosiaan tämä "omiminen" tapahtui niin, etten voinut laittaa lasta tilanteeseen, jossa talvivaatteiden hankkimista ruvettiin pohtimaan siinä kohtaa, kun ulkona on jo talvi.
Ja ei. Jos toinen aikoo ottaa vastuuta asioiden hoitamisesta, niin silloin minun tehtäväni ei pitäisi olla juosta perässä koko ajan muistuttamassa, että pitää ostaa tuo, tämä ja nuo, ja ne pitää ostaa ennen päivää X, muistathan muistathan muistathan.
Ei, tuollaiseen en lähde. Vaan jos toinen ei asiaa oma-aloitteisesti hoida, niin minä käyn ne tarvikk
Usein palaute asioiden hoitamisesta, kuten vaateostoksista on melko kitkerää. Oli syytä tai ei... Johtuen siitä että siinä on mies astunut managerin varpaille, tekemällä naiselle kuuluvia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia on yhteinen taloustili, eipä tarvitse epäillä eikä laskeskella jälkikäteen.
No ei ikinä! Sieltä exä ois kaljakeissinsä ostanut. Itse en suostunut sitä kuraa kaupasta sille kantamaan, sanoin etten sitä itse juo niin en ostakaan. Hakekoon itse. Samoin sieltä ois maksettu myös miehen harrastukset ja autotalliromppeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olut ei kuulu ruokamenoihin, joten jokainen ostakoot oluensa ihan itse. Käyköön kaupassa ja ostakoon oluensa.
En sano etteikö tästä säännöstä voisi poiketa, mutta siitä huolimatta olut ei ruuaksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan parin vuoden takaa kun mies nillitti kun hän maksoi yksin parin yön hotelliyöpymisen (n. 250 €). Totesin tyynesti että maksan mieluusti sen hotellin jos hän ottaa hoidettavakseen lasten harrastusten kesäleirimaksut (yht. yli 500 €). Ei sitten halunnutkaan vaihtaa 😅
(Ja ne lasten palloiluharrastukset oli miehen ajatus, ei minun)
Miksi ihmeessä sitten aloit maksaa niitä lasten palloiluharrastuksia, kun kerran miehen idea:(
Kaikkien pitää kantaa vastuu omista ideoistaan. Ihan perus.
Mitä ilmeisimmin siksi, että häntä ei haittaa maksaa enemmän, vaan häntä haittasi se, että mies väitti maksavansa enemmän. Tämä käy aika selvästi ilmi jo aloituksesta.
Ei käy selvästi ilmi. Siinä esitetään väite että sähkölasku olisi jonku mielestä päämeno.
Toki se voi pitää paikkansa jos on maksettu omakotitalo, suora sähkölämmitys ja huono soppari, mutta pientä miesvihan makua selittää kuinka mies väittäisi sähkölaskua päämenoksi.
Toki, jos tuo pitää paikkansa niin se kertoo aika paljon ap:n tasosta kun valitsi puolisokseen ja meni porsimaan tuollaiselle miehelle jolla ei ole mitään kontaktia elämän realiteetteihin.
Meillä yhteisistä kuluista on pidetty kirjanpitoa ja kuun loputtua ne on jaettu eurolleen tasan. Minä olen vastannut lasten vaatehankinnoista ja todellakin valitsin heille parhaat mahdolliset. Meillä ei lasten tarvinnut palvella talvella huonoissa haalareissa ja liian pienissä kengissä. En muista yhtään kertaa, että me oltaisiin riidelty rahasta.
En jaksa lukea mutta mies maksoi enemmän perheenkuluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin miehen kaljat? Mies maksaa omat kaljansa ja minä omani silloi
Tietysti olet hoikka ja mies on läski. Näinhän se menee kaikkialla kun teidän tarinoita lukee.
Mutta hyvä, maksat siis omat sipsisi etkä yritä laittaa niitä yhteisiin kuluihin. Entäs mitä tekee ap, kun sinulta asiaa ei kysytty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan tunnistan tuon tilanteen. Toisaalta, meillä ei ole ollut tietyissä kasvatusasioissa ihan samaa linjaa. Mies on ollut sitä mieltä, ettei lapsi tarvitse jatkuvasti jotain uutta vaatetta. Minusta niitä on taas ollut kiva ostaa. Mies on ollut sitä mieltä, ettei lomiin ja matkoihin kannattaisi käyttää rahaa, minusta se on taas paremmin käytettyä rahaa kuin se mikä laitetaan autoihin tai viihde-elektroniikkaan. Mies on sitä mieltä että lukiolainen saisi mennä töihin jos pitää saada iphone tai merkkitakki. Minä taas olen sitä mieltä että lukiolaisen työtä on koulunkäynti.
Minä en laskenut miehen viihde-elektroniikka ostoksia oikein minään kontribuutiona yhteiseen kassaan, eikä hän puolestaan laske minun hankkimiani kylpylälomia.
Sellainen pieni ero vaan, että
"Mies on ollut sitä mieltä, ettei lapsi tarvitse jatkuvasti jotain uutta vaatetta. "
Kai tiesit, että lapset kasvaa? Vaikkei kalleimpia merkkivaatteita ostaisi, niin ihan selviää tuolta perusvaatekauppojen verkkokauppojen sivuilta vaatteiden hintoja.
Jos niihin ei saa mielestäsi mene rahaa ollenkaan, niin haluan ehdottomasti kuulla mistä näitä ilmaisia vaatteita saa?
Ja tuo uusin iPhone -provoilu on vaan liian väsynyttä edes kommentoitavaksi.
Vastaa nyt, kuinka usein mies ostaa uudet stereot? Kerran kuussa?
Vierailija kirjoitti:
Perhe on yksi yhteisö, jossa toimitaan kaikkien parhaaksi. En näe mitään syytä miksi pitää puolisoiden kytätä kuitteja, kumpi maksaa enem
Ihan mielenkiinnosta, kumpi tienaa enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Te olette yli kuusikymppisiä. Noin oli ennen.
Vierailija kirjoitti:
No tuohan on varmasn ap:n liitossa lähtenyt siitä että se mies on halunnut jakaa tämän asian näin. Ja väittää pokkana ett eihän niihin lasten juttuihin mitään rahaa mene ja hän maksaa selvästi enemmän kun maksaa sähkön ja asunnon menot.
No totuus on jotain muuta ja jokaikisessä perheessä pitäis käydä kuukausittain läpi mitä noihin lasten vaatteisiin ja tarvikkeisiin on mennyt rahaa. Miehet kun ei aina ole sieltä penaalin terävästä päästä niin onhan se hyvä havahtua todellisuuteen.
Ja näitäkin perheitä paljon jossa menot menee tasan puoliksi vaikka miehellä ehkä tuplasti tai triplasti paremmat tulot kuin naisella.
Ne miehet ne miehet 😒 itsekkyyshän se kait pääasiallinen syy tuossakin. Naisesta viis kunhan itellä on kivaa. Ja tuolla systeemillähän miehellä on hauskaa jos nainen huolehtii muutoinkin lähes 100% lasten hoidosta sekä myös niiden kulujen maksuista.
Mies sitten varmaan vielä rentoutuu viikonloppuisin kaljabaarissa kavereiden kanssa. Peruskuvio suomen miehistä. Ihanaa olla sinkkunainen.
Mitä ilmeisimmin siksi, että häntä ei haittaa maksaa enemmän, vaan häntä haittasi se, että mies väitti maksavansa enemmän. Tämä käy aika selvästi ilmi jo aloituksesta.