Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttuni muutti Helsinkiin ja järkyttyi!

Vierailija
22.10.2025 |

Asunnut ulkomailla ja suomessa eri paikoissa mutta missään ei kuulemma ole niin turvatonta ja paljon huumeiden käyttäjiä .

Kommentit (164)

Vierailija
141/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä näytti taas Helsinki siistiltä ja rauhalliselta, kun tulin Brysselissä vietetyn viikon jälkeen takaisin. Helsinki on kuin viaton pulmunen Brysseliin verrattuna. Siellä on oikeasti kaduilla öisin turvatonta (paitsi grand placen lähimmillä kujilla), huumeiden käyttäjiä on myös paljon. Puhumattakaan imigranteista, jotka vaeltaa kaduilla öisin. Väkivaltaa esiintyy kaduilla.

Näyttää siltä, että Bryssel muuttuu huonompaan ja huonompaan suuntaan jokaisella käyntikerrallani. Helsinki on kyllä edelleen aika hyvä paikka siihen verrattuna.

Vierailija
142/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt miten vaikka Kyproksella tai Kreikassa matkaillessa siellä ei näy lainkaan juoppoja, narkkeja, kerjäläisiä tai pakolaisia.

Helsingissä on melkein joka kulmalla romanikerjäläisiä ja juoppoja. Välillä tulee vastaan narkkeja tai burkaan pukeutuneita tai somali jengejä.

Täällä on paljon turvattomampi fiilis, kuin olisi slummissa.

Turistit kaikkoavat varmasti myös siistimpiin maihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun ei koskaan näytetä päiväsaikaan videokuvaa näistä "mustanaan parveilevista" narkeista Helsingissä. Ihan siistejä katuja näkyy. Ilta ja yö ja jotkut juhlat näyttää levottomilta.

Vierailija
144/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt miten vaikka Kyproksella tai Kreikassa matkaillessa siellä ei näy lainkaan juoppoja, narkkeja, kerjäläisiä tai pakolaisia.

Helsingissä on melkein joka kulmalla romanikerjäläisiä ja juoppoja. Välillä tulee vastaan narkkeja tai burkaan pukeutuneita tai somali jengejä.

Ootko nyt ihan tosissasi? Ateenassa niitä nistejä, juoppoja, kerjäläisiä ja pakolaisia vasta onkin. Heidän näkemiseltään ei voi välttyä, vaikka kulkisi silmät kiinni. 

Vierailija
145/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä näytti taas Helsinki siistiltä ja rauhalliselta, kun tulin Brysselissä vietetyn viikon jälkeen takaisin. Helsinki on kuin viaton pulmunen Brysseliin verrattuna. Siellä on oikeasti kaduilla öisin turvatonta (paitsi grand placen lähimmillä kujilla), huumeiden käyttäjiä on myös paljon. Puhumattakaan imigranteista, jotka vaeltaa kaduilla öisin. Väkivaltaa esiintyy kaduilla.

Näyttää siltä, että Bryssel muuttuu huonompaan ja huonompaan suuntaan jokaisella käyntikerrallani. Helsinki on kyllä edelleen aika hyvä paikka siihen verrattuna.

Koko eurooppa on menossa Brysselin suuntaan. Me ollaan hävitty tää peli. Eu:n vapaata liikkumista ei tehty tätä varten. Kukaan ei edes kuvitellut mihin tämä johti. Kun asiat ovat täysin viturallaan niin miksi ihmeessä virhettä ei nyt korvata. Tänne ei lompsita kuin torppaan pr..kle.

Vierailija
146/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa asuntoa noin levottomasta kaupungista. Jos on pakko asua siellä niin vuokrakämppä ja rahat kiinni lapinmökkiin ym

Vierailija
147/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko nyt ihan tosissasi? Ateenassa niitä nistejä, juoppoja, kerjäläisiä ja pakolaisia vasta onkin. Heidän näkemiseltään ei voi välttyä, vaikka kulkisi silmät kiinni. 

En ole törmännyt Ateenassa kuin kerran riiteleviin mustalaislapsiin. Ehkä olen liikkunut paremmalla alueella. Muut Kreikka kohteeni ovat turistikohteita. 

Vierailija
148/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on..huumeongelma rehoittaa kaduilla, kotien pihoilla, rapuissa, ullakoilla, kellareissa, asemilla. Ryöstellään, rikotaan ja rosvotaan toisten omaisuitta..40v asunut, eikä ikinä ole ollut tällaista.. Narkkiasuntolat siirrettävä jonnekin kauas pois..Ilmaisten annosten jakaminen " klinikoilta" aamuisin lopetettava..muka haittoja lieventävää toimintaa..hevonhuttua ja narkkien hyysäämistä..eivät ne mitään uhreja ole, itse aloittaneet narkkaamisen..tuhoavat asunto ensin luukkunsa ja levittävät luteita kaikkialle..

.

Vierailija
149/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme mieheni kanssa pois hesasta jo 4 vuotta sitten. Ei kaduta yhtään.

Vierailija
150/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ikäni Hesassa asunut, ei täällä sen huonompaa kuin muualla. Näitä huumehörhöjä on yhtä paljon Pihtiputaalla ja Heinolassa. 

Olet syntynyt 2000-luvulla?

Et ole kokenut 1900 -luvun stadia.

Esimerkiksi 80-luvulla Helsinki oli karu paikka jossa oli paljon puliukkoja, juoppoja ja väkivaltaa. Nykyään on paljon sivistyneempää, turvallisempaa ja rauhallisempaa.

Vierailija
151/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo 20 vuotta sitten Kalliossa asuessani en käytännössä liikkunut iltaisin mihinkään. Päivälläkin se Sörnäisten metron seutu oli kyllä aika ankeaa seutua. Useamman puukotus- yms tappelutilanteenkin todistin ihan keskellä päivää, ja kerjäläisiä istui kaikkialla. Ja nykyään on huumeita varmasti paljon enemmän.

40 vuotta sitten oli vielä paljon levottomampaa. Ja paljon levottomampaa kuin nykyään.

Vierailija
152/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ullatus

Vierailija
153/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Turussa, Hesassa, Treella, Oulussa, sekä pikkupaikkakunnilla. Kaikkein pahin tunnelma on Hesassa. Kaikkein turvattomin. En ikinä vanhempana naisena asuisi siellä yksin. Miten käydä kaupassa, uskaltaa lenkkeillä, tehdä yhtään mitään - kun jo ratikat ovat täynnä nuokkuvia asunnottomia (sinänsä ymmärrän että on monia syitä ilmiölle, mutta yleensä narkkeja) ja kadut kerjäläisiä (pelottaa, kuka niitäkun seuraa minkäkin kulman takana). Ja taksikuskitkin syyllistyneet nuorten naisten raiskauksiin, mikseivät vaikka ryöstäisi vanhaa asiakasta

Täällä vanhempi nainen Hkistä. Tunnen oloni aivan täydellisen turvalliseksi. Niin tuntee myös äitini 83 v., joka liikkuu myös yksin paljon, jopa metrolla myöhään illalla. 

Vierailija
154/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutista homocitylle :D

Vierailija
155/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse järkytyin siitä, kuinka vähän väkivaltaa Helsingin kaduilla on nykyään. Kun on elänyt 80-luvulla nuoruutensa, niin olihan se silloin eri meininki. Turpaan saattoi saada milloin tahansa ja missä tahansa. 

Nykyään ei ole tällaista uhkaa ilmassa enää ollenkaan. Nykyinen ilmapiiri on paljon terveempi kuin mitä oli vaikka 1980-luvulla. Helsinki on tältä osin vuonna 2025 paljon parempi paikka kuin ennen. 

Täsmälleen samaa mieltä. Helsinki vuonna 1985 oli väkivaltaisten urpojen juoppojen asuttama junttila, nykyään paljon parempi.

Vierailija
156/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ikäni Hesassa asunut, ei täällä sen huonompaa kuin muualla. Näitä huumehörhöjä on yhtä paljon Pihtiputaalla ja Heinolassa. 

Esimerkiksi 80-luvulla Helsinki oli karu paikka jossa oli paljon puliukkoja, juoppoja ja väkivaltaa. Nykyään on paljon sivistyneempää, turvallisempaa ja rauhallisempaa.

Suurin piirtein yhtä turvallista oli silloin kuin nykyään. Ei pelottanut silloin, eikä pelota nyt.

N50

Vierailija
157/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko sitä on noissa peukkukeskuksissa asua? Moni lähiö on hyvin rauhallinen, idässäkin.

Peukusta jauhetaan nyt jatkuvasti, mutta ei se esimerkiksi minun lähiössäni näy mitenkään. Ja tämä ei ole mitään "arvoaluetta", niin kuin Hesari sanoisi. 

Vierailija
158/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Turussa, Hesassa, Treella, Oulussa, sekä pikkupaikkakunnilla. Kaikkein pahin tunnelma on Hesassa. Kaikkein turvattomin. En ikinä vanhempana naisena asuisi siellä yksin. Miten käydä kaupassa, uskaltaa lenkkeillä, tehdä yhtään mitään - kun jo ratikat ovat täynnä nuokkuvia asunnottomia (sinänsä ymmärrän että on monia syitä ilmiölle, mutta yleensä narkkeja) ja kadut kerjäläisiä (pelottaa, kuka niitäkun seuraa minkäkin kulman takana). Ja taksikuskitkin syyllistyneet nuorten naisten raiskauksiin, mikseivät vaikka ryöstäisi vanhaa asiakasta

Miksi näin paljon alapeukkuja? Ihan totta tämä on, tainut hesalaiset alapeukuttaa. Jos asuisitte muualla niin ymmärtäisitte, silloin teillä olisi vertailukohta

Mäkin tuntisin oloni turvattomaksi yksinäisenä vanhempana naisena, jos muuttaisin maaseudulle. Olot on mulle siellä outoja, ihmisiä harvassa, joilta saisi apua.

Mistä tiedän minkälaisia mielenterveysongelmia on paikallisilla poikamiehillä, ja aseistettuja ovat kaikki myös. 

Vierailija
159/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin piirtein yhtä turvallista oli silloin kuin nykyään. Ei pelottanut silloin, eikä pelota nyt.

N50

Itse sain 80-luvulla karatepotkua päähän ja nyrkkirautaa otsaan. Syynä tumma tukkani. Ei ole kukaan aikoihin hätyytellyt, ehkä siksi että nyt on oikeita ulkomaalaisia.

Vierailija
160/164 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä asuu ja liikkuu. Spurgupaikoilla meno on järkyttävää. Ehkä ovat kotoutuneet sitten tuonne jossa asunto on ollut "huippulöytö".