Anneli Auer on saamassa miljoonan euron koppikorvausen
Jos syyttäjä ei olisi nostanut seksuaalirikossyytteitä uudelleen, valtio joutuisi pian maksamaan Auerille ja tämän ex-miesystävälle jopa miljoonien eurojen korvaukset.
Koppikorvauksia haetaan Valtiokonttorista, joka päättää niiden suuruudesta. Sitä ei siis voi etukäteen tietää.
Se kuitenkin tiedetään, että Anneli Auer sai miehensä murhajutussa Suomen historian suurimmat koppikorvaukset.
Hän oli istunut tutkintavankina ja suorittanut murhatuomiota, joka lopulta kumottiin. Tuolloin valtio maksoi Auerille koppikorvauksena 800 euroa jokaisesta vankeuspäivästä.
Jos Valtiokonttori olisi myöntänyt saman korvauksen puretusta seksuaalirikostuomiosta, Auer olisi voinut saada noin miljoona euroa ja hänen entinen miesystävänsä Jens Kukka noin puolitoista miljoonaa euroa.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on perinteisesti ollut hyvin maltillinen korvauslinja, mutta näissä koppikorvauksissa on sitten mopo karannut kunnolla käsistä. Huomattavasti pienempien summien tulisi riittää. Pahuudella ei saisi rikastua!
Tuomioita jakavien juristien korvauksiin voit laittaa nollan pari lisää.
Tuomareilla on kuukausipalkka, ei he mitään juttupalkkioita saa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on perinteisesti ollut hyvin maltillinen korvauslinja, mutta näissä koppikorvauksissa on sitten mopo karannut kunnolla käsistä. Huomattavasti pienempien summien tulisi riittää. Pahuudella ei saisi rikastua!
Siis kenen pahuudella? Poliisin, tuomarin? Jos henkilö on syytön, niin korvausten kuuluu olla vähintäänkin riittävät. Tällaisissa tapauksissa prosessissa on usein mennyt maine ja mahdollisuus normaaliin työntekoon ja ansiotuloihin pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Ei syytettä edes nosteta ilman näyttöä.
Näytöksi riittää joskus pelkkä akan vale. Siksi syyttömiäkin tuomitaan.
"Mies istui tuomion raiskauksesta, jonka nainen paljasti myöhemmin valheeksi"
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000008869141.html
Ei mitään korvauksia on oikea ratkaisu. On saanut ilmaisen ylöspidon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei syytettä edes nosteta ilman näyttöä.
Näytöksi riittää joskus pelkkä akan vale. Siksi syyttömiäkin tuomitaan.
"Mies istui tuomion raiskauksesta, jonka nainen paljasti myöhemmin valheeksi"
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000008869141.html
Laitettiinko nainen maksamaan 800 euroa per päivä miehen tuomiosta?
No olihan ne tarinat ja "todisteet" täysin epäuskottavia. Kannattaisi pitää pää kylmänä, ettei sorru moisiin ylilyönteihin.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi se että kuka tappoi hänen miehensä?
Koska tutkinta on sössitty, syyllisyyttä ei pystytä osoittamaan, ja tekijä saa korvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiiä, mutta kyrvänsyylä oot, nainen.
Tais Anneli rai sukulainen löytää ketjuun 🤔 Niin, kuka? Jännä kun syyllistä ei etsitä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais Anneli rai sukulainen löytää ketjuun 🤔 Niin, kuka? Jännä kun syyllistä ei etsitä..
Miksi arvelet ettei etsitä? Vai pitäisikö koko Suomen poliisilaitos valjastaa etsimään kissojen ja koirien kera?
Vierailija kirjoitti:
Jos kopissa istumisesta sopiva korvaus on 800 euroa päivä, ilmoittautun heti vapaaehtoiseksi. Kenet pitää murhata?
Mä ilmoittaudun sun rikoskumppaniksi. Etsitään joku ratkaisemattomaksi jäänyt murhakeissi ja mä voin tulla todistamaan, että juu, kyllä se olit sä joka sen murhan teit. Tienaat sitten aikasi valtion kustantamalla all inclusive-lomalla tonnin päivässä niin pitkään kun haluat. Kun olet tienannut riittävästi niin perun todistajanlausuntoni ja sä perut tunnustuksesi. Varaan sitten meille lentoliput Hawaijille kun olet saanut valtiolta pari miltsiä korvauksia. Mä kuittaan sitten väärästä todistajanlausunnosta muutaman satasen sakon. Loistavan aukoton plaani :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi arvelet ettei etsitä? Vai pitäisikö koko Suomen poliisilaitos valjastaa etsimään kissojen ja koirien kera?
Eipä ole uutisoitu spekulaatioita tekijästä. Jos olet myös yhtään perehtynyt näihin rikoksiin, niin tietäisit että suurin osa väkivaltarikoksista on lähipiirin tekemiä usein juuri sukulainen tai puoliso. Kuka tulee myös ketjuun haukkumaan kyrvänsyyläksi ihmistä, joka kyselee, että kuka sen Jukan sitten tappoi 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä helvetistä noin suuret korvaukset tulee. Töissä saa pakertaa päivästä toiseen eikä jää juuri mitään käteen. Sit noi saa yhdestä päivästä enemmän kuin moni saa säästettyä kuukaudessa töitä tekemällä.
Kyllä siitä pitäisi korvata, jos syytetään lapsiinsekaantujaksi, pilataan maine, elämä jne ja jos joutunut istumaan syyttömänä vankilassa vuosia.
Odotetaan nyt Kukan osalta vielä ne todistajalausunnot. Ja kuvia lasten hyväksikäytöstä oli hänen koneelta löytynyt 36 sivua. (Ei tosin Auerin lapsista). Aiemmin kertoi, että ne oli latautuneet vahingossa koneelle.
Tälläisestä en ollut kuullutkaan! :O No huh.
Minuakin kiinnostaa kuka on OG mur haa ja.
Ja toissijaisesti myös kiinnostaa haastetaanko seuraavana oikeuteen sijaisperheen vanhemmat missä niitä lapsia kohdeltiin huonosti ja missä ongittiin keksityt jutut Annelista mistä tämä kaikki sai alkunsa. Saa ta nan palvonnat ja sex u aalirik ossyytteet.
Vierailija kirjoitti:
Jos mahdollisuuksia on vähän... Sitten niitä on vähän.
Kannatan suuria korvauksia, mutta siinä tapauksessa sellaiset saisi saada myös omaisensa väkivallan kautta menettäneet. Nyt ne korvaukset ovat muutama hassu tonni. Ei ihan synkassa.
Onkohan täysin syytön, ei kai niitä juttuja ihan turhasta synny. Aikuiset lapset voi korvausten toivossa kertoa mitä tahansa.
Vain ne, jotka on valehdelleet tässä asiassa pitää laittaa vastuuseen.
Eikös se ollutkaan se maineen menetys syytteistä joka oli ratkaisevaa?