Nauttiiko joku firman viikkopalavereistä?
Meillä töissä osastomme pitää joka maanantai-aamuna klo 9.00 tiimin viikkopalaverin, jossa tiiminjohtaja ensin kertoo firman hienoista tavotteista ja keinoista niihin pääsemiseksi. Sitten jokainen vuorollaan jokainen kertoo edellisen viikon tekemisensä ja aikeensa työn tekemisessä seuraavalle viikolle.
Kahvia ja viinereitä kuluu, mutta palaverin tulos on plus-miinus-nolla.
Jos heti kokouksen alussa tiiminjohtaja valehtelee niin, että korvat heiluu ja seuraavaksi jokainen duunari valehtelee omat tekemisensä, onko palaverilla mitään merkitystä?
Firma säästäisi satoja euroja tunnissa ilman noita palaverejä, jos ihmiset oikeasti tekisivät laskutettavaa työtä, eivätkä vaan puhuisi niiden tekemisestä
Kommentit (27)
En nyt voi sanoa nauttivani, mutta paremmin pysyy kartalla palaverien avulla kuin random-sähköpostittelun tms.
Tykkään,mutta meidän palaverit ei ole kuvaillun kaltaisia.
Aika kovat on luulot sulla teidän tiimin palkoista :D
Miksi valehtelette? Meillä tiimipalaverit on oikein mukavia ja hyödyllisiä, kun ei pidetä niissä mitään teatteriesityksiä.
Viimeksi meni diaprojektori jumiin ja pari tuntia pyöriteltiin peukaloitamme.
Aina viineripalaveri työnteon voittaa. Saa ihan käskystä ottaa sen tunnin rennosti ja mitään tekemättä..
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi meni diaprojektori jumiin ja pari tuntia pyöriteltiin peukaloitamme.
Parasta! Käytännössä vastikkeetonta rahaa tulee, kun istuu odottamassa.
Meidän osaston mammat tykkää tyhjänjauhamisesta ja siitä, että palkka juoksee, vaikka ei tee mitään tuottavaa työtä.
Olen määräaikainen osa-aikatyöntekijä. Viikkopalavereissa tulee hyvin harvoin esille mitään sellaisia asioita, jotka koskevat minua. Mutta kun se viikkopalaveri on keskellä minun työvuoroani, on siihen pakko osallistua. Aluksi olin ihan intopiukeana niissä mukana, mutta nyt suorastaan v***ttaa osallistua niihin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän osaston mammat tykkää tyhjänjauhamisesta ja siitä, että palkka juoksee, vaikka ei tee mitään tuottavaa työtä.
Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Kyllä minä ennemmin palaverissa istun kuin tappelen k'sipäisten asiakkaiden kanssa. Mitä pidempi palaveri, sen parempi.
Meidän viikkopalaveri on pomon yksinpuhelua. Inhoan niin paljon!
Meillä ei kahveja eikä pullaa palavereissa. Asiaa on, se on yleensä viikon ainoa hetki kun näkee esimiehen tai edes puhuu hänen kanssa. Usein palaveri venähtää kun kaikilla on niin paljon asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sen pomonkin jotain palkkansa eteen tehdä.
Ei palavereja siksi pidetä, että niistä pitäisi nauttia, sulla on perustavanlaatuinen väärinkäsitys.
80-luku soitti ja pyysi viinerinsä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Puhukaa nyt herranjee muutkin jotain
Vierailija kirjoitti:
No oletko sanonut tuon ääneen? Vai oletko niitä, jotka on palaverissa hiljaa ja sanoo mielipiteensä sit kulman takana?
Rankkaa on vetää yksin sitä jos kukaan ei sano mitään.
Tiimipaltsu ou jee...