Mikä maailman 10.000 eri uskonnosta minun pitäisi valita?
Ihmispolot ovat kehitellet paljon erilaisia uskontoja ja uskomuksia.
Mikä näistä on paras ja miksi vai ei mikään? Vai tiede? Kuten K-mestari Panulalla?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Voi olla omakin uskonto esim totuuteen, rakkauteen, rauhaan, armoon, jne. Ei näilläkään eväillä kovin huonosti voi mennä.
Ellet saa noilla sovitettuja syntejäsi, niin ikuisuudessa tulee menemään erittäin huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole valinnut mitään uskontoa, ajattelen itse ja tutkin koko maailmaa. Uskonto ei ole mikään pakollinen elämässä, kaikesta löytyy jotakin ja sen kaiken tutkiminen antaa paljon enemmän kuin sokea yhden ajatuksen seuraaminen.
Elää voi oikein hyvin ilman uskoa. Ongelmia tuleekin sitten sen jälkeen, esimerkiksi ikuinen kadotus.
Jos Jumala/jumalat tuomitsee ihmisen ikuiseen kadotukseen, niin mielestäni sellainen on moraalisesti väärin, ja sellaisen jumalan palvominen kadotuksen pelosta on pelkuruutta. Epäilemättä sortuisin itsekin siihen pelkuruuteen, jos nämä asiat olisivat konkreettisesti todellisina edessä. Haluaisin kuitenkin olla niin rohkea, etten ikinä palvoisi moista pahuutta, koska minun arvoni on vain rakkaus ja hyvyys.
Moraalisesti olisi väärin jos Jumala ei rankaisisi lain rikkomisesta. Entä miten henkilö joka ei eläessään ole viihtynyt Jeesuksen seurassa haluaisi sitä kuoltuaankaan sen enempää?
Ja nämä ikuisuusasiat tulee aikanaan hyvinkin konkreettisiksi jokaiselle joka siirtyy ajasta ikuisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on ainoa oikea vastaus. Hän on tie, totuus ja elämä. Mikään uskonto ei pelasta. Mene sellaiseen seurakuntaan, jossa on uudestisyntyneitä kristittyjä uskovia.
Valitsen siis jeesususkonnon. Heti kun perustelet miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla omakin uskonto esim totuuteen, rakkauteen, rauhaan, armoon, jne. Ei näilläkään eväillä kovin huonosti voi mennä.
Ellet saa noilla sovitettuja syntejäsi, niin ikuisuudessa tulee menemään erittäin huonosti.
Voi kuinka hekumoitkaan naapurisi tulevilla kärsimyksillä.
Hindulaisuudessa on kuulema 220 miljoonaa jumalolentoa. Ei ole ateistillakaan aina helppoa.
Kärsimys on väärinkäsitystä.
Elämä on kärsimystä.
Ymmärsinkö oikein?
T. Urpo
Vierailija kirjoitti:
Zen-buddhalaisuus on mahayana-buddhalaisuuden suuntaus, joka korostaa meditaatiota ja omakohtaista kokemusta buddhalaisuuden ymmärtämisessä. Se pyrkii rauhoittamaan mielen ja saavuttamaan valaistumisen eli nirvanan käyttämällä meditaatiota ja läsnäoloa kaikissa päivittäisissä toimissa, kuten syömisessä ja kävelyssä. Zen-buddhalaisuus kehittyi Kiinassa ja levisi sieltä Japaniin ja muihin Aasian maihin.
Keskeiset piirteet
Meditaatio:
Zen-meditaatio, erityisesti zazen, on keskeinen harjoitus, joka auttaa rauhoittamaan mielen ja havaitsemaan buddhaluonnon.
Omakohtainen kokemus:
Zen painottaa, että tietoa ei tavoitella sokean uskon kautta, vaan omakohtaisen, kriittisen tutkimuksen ja kokemuksen kautta.
Läsnäolo:
Zen ulottuu kaikkeen tekemiseen. Syöminen, käve
Olet pelle.
Miksi Kristinuskosta mitään ymmärtämättömillä ja tietämättömillä on tarve osoittaa tyhmyytensä kommenteillaan.
Voit "kokeilla" vaikka kaikkia, mutta Jeesus on ainoa oikea vastaus <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole valinnut mitään uskontoa, ajattelen itse ja tutkin koko maailmaa. Uskonto ei ole mikään pakollinen elämässä, kaikesta löytyy jotakin ja sen kaiken tutkiminen antaa paljon enemmän kuin sokea yhden ajatuksen seuraaminen.
Elää voi oikein hyvin ilman uskoa. Ongelmia tuleekin sitten sen jälkeen, esimerkiksi ikuinen kadotus.
Jos Jumala/jumalat tuomitsee ihmisen ikuiseen kadotukseen, niin mielestäni sellainen on moraalisesti väärin, ja sellaisen jumalan palvominen kadotuksen pelosta on pelkuruutta. Epäilemättä sortuisin itsekin siihen pelkuruuteen, jos nämä asiat olisivat konkreettisesti todellisina edessä. Haluaisin kuitenkin olla niin rohkea, etten ikinä palvoisi moista pahuutta, koska minun arvoni on vain rakkaus ja hyvyys.
Ja tässä loistoesimerkki, miten ihminen saa käännettyä Jumalan itse pahuudeksi, ja itsensä jumalaksi.
Jumalan rakkautta ei voi tuntea ennenkuin sen tuntee, mutta väkisin hän ei itseään kenenkään Herraksi tyrkytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuinka hekumoitkaan naapurisi tulevilla kärsimyksillä.
Ei me hekumoida vaan surraan :( Siksihän asiaa koitetaankin pitää esillä: että ihan jokaikinen pääsisi taivaan iloon, onneen ja rauhaan <3
eri
Jeesus ei ole uskonto, koska Jeesus on totuus.
Raamatun Jumala on ainoa, joka tuli itse uhriksi "lepytysuhriksi" ja sammutti Jumalan vihan syntiä kohtaan. Raamatun Jeesus ei tullut ainoastaan ihmiseksi kuolemaan ihmiskunnan puolesta, vaan hän vieläpä nousi kuolleista voittaen koko kuoleman. Ei kukaan toinen persoona ole ihmiskunnan historiassa tehnyt tuollaista kokonaisvaltaista työtä koko luomakunnan tähden. Ja miksi olisikaan. Jeesus itse on Jumalan poika ollen itse mukana kaiken luomisessa.
"Vapauteen Kristus vapautti meidät" pois synnin ja paholaisen orjuudesta.