Mikä maailman 10.000 eri uskonnosta minun pitäisi valita?
Ihmispolot ovat kehitellet paljon erilaisia uskontoja ja uskomuksia.
Mikä näistä on paras ja miksi vai ei mikään? Vai tiede? Kuten K-mestari Panulalla?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnot - ei jatkoon.
99 % Usan kosmologeista on uskonnottomia, katos, ne tutkii työkseen maailmankaikkeutta.
Tosiaan. On luojia ja luomusten tutkijoita. Uskonnottomat ovat jälkimmäisiä. Mihin joukkoon luulet uskovaisten kuuluvan?
No tuskin luojia ovat kuitenkaan 😄
Vierailija kirjoitti:
ZEN BUDDISMI on hyvä.
Myös prof. Valtaoja voisi jonkin kirjan mukaan kuuelmam ajatella sitä.
Valtaoja on luusweri.
Tietenkin se ainoa, jossa on sanoma ARMOSTA. Eli Jeesus Kristus.
Vierailija kirjoitti:
Valitse se millä vältyt helvetiltä.
Tästä aiheesta on aivan hervoton, legendaarinen sketsi Brasiliasta. Syvästi uskonnollinen katolinen kohtaa Jumalan...
Tekstit englanniksi:
Joo toi muslimi on hyvä Allahin nimeen, aamen.
Suosittelen ehdottomasti samaan hintaan väkivaltaisinta ja suvaitsemattominta. Väkivaltahan (ml. seksuaalinen) nimittäin toimii aina, kodissa, koulussa ja konttorissa. Ja talossa ja puutarhassa.
Todellisuudessa kaikki uskonnot ovat samoja. Ymmärään kyllä, että tähän sääntöön löytyy varmasti se yksi tms poikkeus, mutta tämä on pääsääntö. Ne ovat kaikki toistensa kopioita. Painottavat vain hieman eri asioita miten selvittää jumalten tahto.
Tiede on paras valinta, koska se ei ole täyttä huuhaata kuten ns. Uskonnot.
Kristinusko on ainoa, jossa voi saada syntinsä anteeksi.
Ihmisten keksimissä uskonnoissa ihmisen pitää itse yrittää lepytellä ja hyvitellä jumalolentoja.
Ateisti kuvittelee oman maailmankuvansa oleva oikea kun on 10,000 muuta olemassa. Siinäpä vasta surkuhupaisa ristiriita
Vierailija kirjoitti:
Valitse se millä vältyt helvetiltä.
Ei sellaista ole, millä välttyisi kaikkien uskontojen helveteiltä. Jonnekin kun kumartaa, niin toiseen suuntaan pyllistää.
Jos sun pitää tällaista kysyä vauva foorumilla niin ehkä sinulla on yleensäkin tapana olla ajattelematta itse
Perusta oma. Ole oman henkilökohtaisen universumisi Jumala.
Niin kuin monessa muussakin asiassa, kannattaa valita se, mistä tykkää. Netistä löytyy testejä, mikä uskonto sopii minulle, googlaa.
Jos taas et oikeasti edes tykkää uskonnoista (aloitus kuulosti vähän ristiriitaiselta), niin hyviä uutisia: sinun ei tarvitse valita mitään. Keksit jonkun muun harrastuksen. Valitse sellainen, josta tykkäät.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten keksimissä uskonnoissa ihmisen pitää itse yrittää lepytellä ja hyvitellä jumalolentoja.
Kristinuskohan ei poikkea tuossa mitenkään muista uskonnoista. Pitää lepytellä ja hyvitellä jumalolentoja saadakseen syntinsä anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
No, buddhalaisuus ei tunne synnin käsitettä, joten niitä ei tarvitsekaan 'saada anteeksi '. Buddhalaisessa opissa minua kiehtoo se, että se nimenomaan ei ole erehtymätön, vaan kehottaa ihmisiä itse tutkimaan asioita. Samoin väkivallattomuus on minusta hieno periaate.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan Suomessa, joten ainoa valintasi on Ukko Ylijumala. Kaikki muu on maanpetturuutta ja siitä saatava palkka on saunan takana. Valitse siis oikein.
Upon oikea nimi on Perkele. Tämä on säilynyt Suomessa siinä että yhä edelleen suomalaiset kutsuu kiroilessaan Perkelettä apuun ja antamaan voimia. Lisäksi kirkko on pyrkinyt demonisoimaan Perkelen ja Pirun pahaa tarkoittavina Saatanan eli Luciferin niminä,
Eikö uskonnoksi valita yleensä sen maan uskonto, johon synnytään?
Tosiaan. On luojia ja luomusten tutkijoita. Uskonnottomat ovat jälkimmäisiä. Mihin joukkoon luulet uskovaisten kuuluvan?