Millä perusteella äänestät seuraavissa eduskuntavaaleissa?
Musta tuntuu, että koskaan en ole kokenut äänestämistä näin vaikeaksi. Saatan jopa jättää äänestämättä. Viimeksi äänestin sillä perusteella, mikä puolue todennäköisimmin kohtuullistaisi ansioverotusta, mutta nyt tässä muodossa se oli mulle henkilökohtaisesti yhtä tyhjän kanssa ja oikeastaan vain huijaus.
Ehkä jos joku puolue lupaisi ajaa aikuiskoulutustuen palauttamista, se voisi riittää äänestyspäätökseen.
Mites teillä?
Kommentit (194)
Äänestän puoluetta joka haluaa ajaa koko Suomen hyvinvointia eikä vain keskity kurjistamaan koko maata jotta kokoomus-rälssien edut maximoidaan.
Demarit luo uustyöttömiä ja uusäänestäjiä,ei ikinä demaria.
Demareita tai vassareita. Jotakuta, joka sanoo ääneen, että sote on rikki, se pitää korjata.
Vierailija kirjoitti:
Demareita tai vassareita. Jotakuta, joka sanoo ääneen, että sote on rikki, se pitää korjata.
Tän on sanonut ääneen ihan kaikki, monet jo silloin kun uudistus tehtiin. Kukas sen halusi välttämättä tehdä?
Samalla tavalla kuin aina ennenkin. Ensinnäkin vaikuttaa se, mistä vaaleista on kyse. Eduskunta-, kunta- vai aluevaaleista. Eli mitä ovat ne asiat, joista valitsemani puolue on yleensäkään päättämässä. Sitten arvioin sen hetkisen tilanteen ...siis seuraavaksi kaudeksi eteenpäin.. ja käyn läpi kaikkien puolueiden agendat. Sen jälkeen listaan itse tietyt päätettävissä olevat asiat mulle tärkeysjärjestykseen ja katson, minkä puolueen agenda osuu lähimmäksi omaani ja nimenomaan mun prioriteettini näkökulmasta. Eduskuntavaaleissa ehdokkaan asuinpaikalla ei ole kovin suurta merkitystä, mutta kuntavaaleissa on. Jonkin verrran myös aluevaaleissa. Olen siis poliittisesti sitoutumaton ja periaatteessa voin äänestää mitä puoluetta tahansa.
Jotain uutta on yritetettävä,siksi sinimusta.
En äänestä kakkakokkareita enkä takapuolia
Persut taitaa olla pienin paha.
Perustelut:
Ymmärtää ulkoisen ja sisäisen turvallisuuden päälle. Ei halua rajojen ulkopuolelta tänne mitä tahansa porukkaa hengailemaan, ei itärajan tai muidenkaan rajojen. Tämä kohta sulkee ulos Vas, SDP ja Vihreät.
Pienin hyvävelikerho. Kokoomus on nyt torpannut leikkauksia jonninjoutavista kohteista siksi, että diipadaapa ry:n hallituksessa istuu puoluekaveri. Kokoomus on muutenkin ison rahan, korporatismin ja säilyttävien yritystukien puolella. Tässä siis suljetaan ulos Kokoomus.
Keskustaa äänestämällä ei tiedä yhtään mitä saa. En todennäköisesti uskalla äänestää.
KD:n kanssa arvoni eivät kohtaa, mutta talousmielessä voisin harkita äänestäväni.
En ainakaan ketää nykyisestä paskasakista hallituksessa.
Valitettavasti vaihtoehdot näyttivät menevän vähiin tuon velkajarruidiotian takia.
Vierailija kirjoitti:
Mitään nykyisiä puolueita äänestämällä ei Suomea tulla pelastamaan - mikään puolue tai eduskunta tai hallitus ei tule pelastamaan köyhtyviä ihmisiä täällä, eikö niin? Ja se ei hyödytä että muutaman vuoden välein vaihdetaan samaa porukkaa teatteriesityksen tavoin edestakaisin... köyhdyttämisen agendaa on ajettu nyt 2020-2025 ja se ei muutu...
Marin ex viisikko hallinto tuhosi ensin suomalaisten talouden ja ostovoiman 2020-2023 ja Orpo hallinto vei sitten kaikki tuet pois ihmisiltä 2023-2025...
Hallinto eli eduskunta, hallitus, kaikki puolueet nämä ovat samaa rahastavaa joukkoa yhdessä suuryritysten ja pienten rikkaiden ryhmän kanssa... köyhdyttämisen agenda on aloitettu ja hyvässä vauhdissa.... katteita nostetaan kaikkialla päivittäin...
Tämä vain on tosiasia, on turha huijata ihmisiä että äänestämällä Suomessa saataisiin jotakin muuttumaan ja että köyhdyttäminen loppuisi, eikö niin... äänestäminen
Iigori turpa kiinni.
En ikinä äänestä vihervasemmistoa. He ovat tehneet tVllisen ihmisen elämisen helvetilliseksi helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka täällä on näin paljon persuja? Vastaus: Persujen trollit. 10% kannatuksella ei voi olla muuten näin paljon persuja samassa paikassa.
Päivystävät eri palstoilla ja kirjoittelevat. Helppoa, kun ei ole töitä ja itänaapuri hoitaa rahoituksen.
Jos persut jatkaa nykyisellä linjalla, niin heitä.
Äänestän SDP:ta edelleen, sillä olen työntekijä. palkansaaja. Ei ole muita vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä äänestä vihervasemmistoa. He ovat tehneet tVllisen ihmisen elämisen helvetilliseksi helsingissä.
Et sä voikaan äänestää vihervasemmistoa, sillä sellaista puoluetta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän on sanonut ääneen ihan kaikki, monet jo silloin kun uudistus tehtiin. Kukas sen halusi välttämättä tehdä?
Sannukka löi nuijan pöytään.
teen järjen valinnan, Perussuomalaiset
Vierailija kirjoitti:
Jatkan PS:n äänestämistä. Minun ei tarvitse edes lukea uutisia koska tiedän äänestäväni PS:ää halusivatpa uutiset minun tekevän mitä vain.
-PS:n äänestäjä
Kulttuurin ihmisen sekä huomattavan laadukkaan henkilön valinta on luonnollisesti PS, kuten myös oma valintani on ollut ja tulee olemaan.
Syöpäisistä demaripunikki-perkeleistä eroon pääsyn tarve on JO yli kriittisen rajan. Endlösungiä huutaa niin helvetisti, kerran se saastaisten kommarikourien pito omissa taskuissa ei tunnu menevän jakeluun.
Persuille menee ääni, muita en edes harkitse, demarit on pahimpia pettureita.
https://www.suomenuutiset.fi/professori-vesa-kanniainen-julkaisee-maaha…