Herkkukori joululahjaksi? Mitä tykkäätte?
Jos saisitte itse kootun herkkukorin jouluksi? Ei kaupan valmiiksi koottua, vaan itse koottu joko korissa tai ihan vain lahjakassissa. Sisältäisi jouluisia tai siihen vivahtavia elintarvikkeita.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntee vastaanottajan maun, niin mielestäni voi olla oikein hyväkin lahja. Itse ainakin olen tykännyt kun olen näitä ajatuksella kerättyjä joskus kavereilta saanut.
Sen sijaan harmittaa työpaikan joulumuistamisina välillä jaetut herkkukorit näin kasvissyöjänä, aina niissä on lihaa/kalaa tai muuta eläinperäistä. Kiva työntää niitä sitten eteenpäin kun et voi olla varma kylmäketjusta ja roskiin heittäminen tuntuisi ihan kamalalta.
Ei kovin monessa työpaikassa saada jouluhaukea tai kinkkua herkkukorissa, yksi suklaakonvehti tai mandariini on lähempänä totuutta.
Kovin monessa työpaikassa ei saada yhtään mitään joulumuistamisia.
Mä tykkäisin herkkukorista! Jos korista löytyisi jotain mistä ei välitetä, osataan kyllä antaa se eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diabetes ja liian lihavia ihmiset. Että vielä herkkukori. En haluaisi sellaista vaikka en ole lihava, mutta diabetes on ja olen hyvin tarkka siitä mitä syön. Olen saanut vuosien kuluessa muutamankin korin ja aina ollut vaikeuksia, mihin ja kenelle annan eteenpäin suodatinkahvit, suklaat, keksit ja vihreät kuulat.
Et ole ikinä tainnut saada ns herkkukoria. Yleensä niissä on ainakin kahvia ja teetä, ehkä hunajaa ja sinappia, glögiä. Eivät tee kenestäkään lihavaa.
Eikä varsinkaan siinä tapauksessa että saaja syystä tai toisesta ei tykkää käyttää kyseisiä tuotteita ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sain kerran porkkanoita valkosipulimarinadissa. Hyi yrjö. Ennemmin olisin ottanut kahvipaketin.
Sama. Jopa väärää merkkiä olevaa kahvia, niin pahalta tuo porkkanasotku kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen melko fiksoitunut tiettyihin kahvinpapuihin ja teelaatuihin, joten voisi mennä hukkaan summittaiset lahjat sillä saralla.
No ystäväsi varmasti tievät tämän ja siksi osaavat olla ostamatta, tuskin ap tai kukaan muukaan tuntematon on tässä sinulle koria kasaamassa.
Yleensä tämmöinen ostetaan sellaiselle, joka tunnetaan, joten tuotteetkin on sellaisia, mitä lahjansaavan tietää arvostavan.
Niin. Toinen vaihtoehtohan on se että annetaan herkkukori sellaiselle jolle syystä tai toisesta on ns. pakko antaa jotakin lahjaksi eikä yhtään tiedetä mistä toinen pitää.
Vierailija kirjoitti:
oon tehnyt joulusin omia koreja esim. eri teelaatuja tee harrastajalle,kahvinjuojalle omat jutut jne. myös kori jossa kylpytuotteita esim kampaamo shampoot on kiva.
Mulla on käytössä tietty hiuksilleni parhaiten sopiva shampoo jota ostan omalta kampaajaltani. Tiedätkö sä mikä se tietty tuote kyseisen valmistajan valikoimasta mahtaa olla?
Punaviini, valkoviini. Hanhenmaksapateeta, kylmäsavuporoa, salamia, graavilohta,parmankinkkua, Pata Negraa, tapenadea, ranskalaista voita, erilaisia oliiveja, parmesanjuustoa, pestoa, oliiviöljyä Kreetalta, Lindtin suklaata.
Tykkäisin kyllä. Tietysti vaatii vähän tietämystä lahjan vastaanottajasta, ettei ole jotain joulukahvia sellaiselle joka ei kahvia juo, tai sitten jotain vihreitä kuulia sellaiselle joka inhoaa marmeladia jne. Mutta jos tämmöiset sudenkuopat välttää, niin on kiva ja huomaavainen lahja minusta.
Ei ainakaan mitään halpaa siihen sitten eikä myöskään mitään tavallisia juhlapöydän konvehteja, fazerin suklaita yms moskaa.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan herkkukoreja, jotka on koottu ajatuksella ja rakkaudella. Ei siis mitään kaupan valmiita. Ilahdun, jos korissa on suklaata, keksejä, kahvia, teetä, glögiä ja jotain nättiä, vaikka jouluisia serviettejä.
Tän ketjun pahanmielen kitisijät ja valittajat voi jättää omaan arvoonsa - ja erityisesti ilman minkäänlaista lahjakoria.
Kyllä naurattaa, noitahan kaupan joukukoreissa juuri on.. hah haaa
Kaunis ajatus, usein ontuva toteutus. Muistan saaneeni mm. korin jossa oli joulukahvia, jouluteetä, kaprista, jotain outoa hunajaa ja glögimausteseosta. Osa lahjoitettiin eteenpäin, osa meni vuosia myöhemmin roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Punaviini, valkoviini. Hanhenmaksapateeta, kylmäsavuporoa, salamia, graavilohta,parmankinkkua, Pata Negraa, tapenadea, ranskalaista voita, erilaisia oliiveja, parmesanjuustoa, pestoa, oliiviöljyä Kreetalta, Lindtin suklaata.
Muuten hyvä, mutta tuossa suklaakohdassa notkahti. Lady Godiva tai Neuhaus tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan mitään halpaa siihen sitten eikä myöskään mitään tavallisia juhlapöydän konvehteja, fazerin suklaita yms moskaa.
Kelpaako Wienernougat? Tai jotkut erikoisemmat, kenties käsin tehdyt konvehdit mahdollisesti pienemmässä pakkauksessa?
Ainoa herkkukori minkä olen halunnut ja saanut vuosikaudet, on ollut konvehtirasia. Ruoat haluan ostaa itse.
Meillä ei moniin vuosiin saatu mitään lahjaa, olisin erittäin hämmästynyt ja kiitollinen toki jos edes kerran elämässä työnantaja muistaa herkkukorilla.
Vierailija kirjoitti:
Toihan on mun uuden vuoden menu, juu tänne vaan !!
Sain kerran porkkanoita valkosipulimarinadissa. Hyi yrjö. Ennemmin olisin ottanut kahvipaketin.