Herkkukori joululahjaksi? Mitä tykkäätte?
Jos saisitte itse kootun herkkukorin jouluksi? Ei kaupan valmiiksi koottua, vaan itse koottu joko korissa tai ihan vain lahjakassissa. Sisältäisi jouluisia tai siihen vivahtavia elintarvikkeita.
Kommentit (92)
Minä tykkään ideasta. Mutta jotain tuntemista pitää olla. Esim. Itselläni kotona kahvikone, ja tarvitsen espressopapuja, en suodatusjauhatusta. Ja tykkään kaikesta erikoisesta tavarasta, mitä ei itse tulisi ostaneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla varma, että herkkukorin saaja pitää juuri niistä herkuista. Ainakaan kaupan herkkukoreissa ei ole juuri mitään, mille minulla olisi käyttöä.
Muistan nähneeni toimisto väkeä kantavan ilomielin isot herkkukorit kotiin. Ehkä sitten kotona vasta manasivat mitä siellä on,mutta kovin iloisilta tuntuivat kun ne saivat. T. Ex toimisto siivooja
Lähdetään niin päin, että kerrot, mitä olet ajatellut koriin laittaa?
Se on AP hyvä lahja,kun tietää ja tuntee saajan. Mä olen tehnyt itte monet herkkukorit, mut siitä on aikaa. Ja keskimäärin sain korin,tuotteet ja sellofaani niin hieman yli 20e maksoi,mut tästä on useampi vuosi. Hienot hillo purkit,laadukkaat keksit jne, eikä mitään halpismerkkejä,niin hyvä siitä tulee. Ja kun vaikka tietää saajan juoko hän teetä vai kahvia, tykkääkö kynttilöitä poltella, juoko skumppaa jne jne tai jos on lemmikki,voi sitäkin muistaa hienolla lemmikin ruokapurkilla tai luulla.
Tykkäisin. Meidän perheessä ei ole tapana hankkia ja antaa lahjaksi ylettömästi herkkuja jouluna, joten ainakaan ei tulisi sitä ongelmaa että on liikaa.
Mieluummin ostettuja kuin itse tehtyjä herkkuja koska leivon itsekin ja kotitekoisiin säilykkeisiin liittyy terveysriski (luin hiljattain botuliini-myrkytyksistä).
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Diabetes ja liian lihavia ihmiset. Että vielä herkkukori. En haluaisi sellaista vaikka en ole lihava, mutta diabetes on ja olen hyvin tarkka siitä mitä syön. Olen saanut vuosien kuluessa muutamankin korin ja aina ollut vaikeuksia, mihin ja kenelle annan eteenpäin suodatinkahvit, suklaat, keksit ja vihreät kuulat.
Vierailija kirjoitti:
En saa lahjoja korissa, mutta muuten kylläkin vastaavia tuotteita vanhemmiltani, joita lahjakoreissa usein on. Ihan käypiä lahjoja iäkkäiltä vanhemmilta aikuiselle lapselle. Rahaakin on aina mukana.
Olen aina halunnut jonkun lahjakorin itse tehdä. Kun laittaa siihen laadukkaita tuotteita, jotka maistuvat korin saajalle, ei sellainen ainakaan paha lahja olisi. Mutta en taida kenenkään makua niin tarkkaan tietää.
Miten sun vanhemmat mahtuu lahjakoriin? Vaihda sanojen paikkaa -vanhemmiltani tuotteita, joita.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos, haluan itse valita mitä syön
Voihan siinä korissa muitakin tuotteita olla kuin syötäviä tuotteita. Minä olen saanut joskus kylpyhuonetuotekorin lahjana.
Eipä se sitten ole herkkukori. Siitä huolimatta ei kiitos, valitsen myös kylpyhuoneen tuotteet itse
Ei tietenkään olekaan herkkukori, vaan usein sellainen on vaikkapa joku luksustuotekori. Juuri siksi varmaan on sellaisiakin lahjakoreja, koska niistä herkkukoreista ei kaikki tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Diabetes ja liian lihavia ihmiset. Että vielä herkkukori. En haluaisi sellaista vaikka en ole lihava, mutta diabetes on ja olen hyvin tarkka siitä mitä syön. Olen saanut vuosien kuluessa muutamankin korin ja aina ollut vaikeuksia, mihin ja kenelle annan eteenpäin suodatinkahvit, suklaat, keksit ja vihreät kuulat.
Et ole ikinä tainnut saada ns herkkukoria. Yleensä niissä on ainakin kahvia ja teetä, ehkä hunajaa ja sinappia, glögiä. Eivät tee kenestäkään lihavaa.
Vierailija kirjoitti:
Herkkukori kyllä, mutta jouluteema ei. Joulun herkut on itse jo ostettu eikä ne maistu enää joulun jälkeen eli saattais jäädä kaappiin vanhenee. Mielummin ihan vaan laadukkaita tuotteita ja niitä ei edes tarvitse olla montaa (laatu korvaa määrän).
Samaa mieltä. Mä ostan aina jouluksi liikaa ja muutenkin olen niiden syömisen aloittanut jo hyvissä ajoin. Muuten herkkukori on hyvä idea. Jotain säilyvää siihen, ettei mene piloille joulun pyhinä. Tai sit uuden vuoden teemalla mieluummin?
Vierailija kirjoitti:
Et sitten millään saa sanotuksi, että diabeetikkona seuraat tarkkaa ruokavaliota, eikä muiden kannata sinulle ostaa mitään syötävää? Kyllä minä ainakin olen lahjoja ostaville läheisilleni ilmoittanut, mitä ei todellakaan kannata minulle hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Niin eli lihot samantien kun saat esim kahvipaketin, jotain hyvää hilloa jne.
Herkkukori on muutakin kuin jotain makeaa. Esim siskon tyttö halusi aina pienenä lohta kaupasta ei karkkia
Kyllä kelpaisi. Olisi kiva maistella myös jotain uutta mitä ei itse ole tullut ostaneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan siinä korissa muitakin tuotteita olla kuin syötäviä tuotteita. Minä olen saanut joskus kylpyhuonetuotekorin lahjana.
Eipä se sitten ole herkkukori. Siitä huolimatta ei kiitos, valitsen myös kylpyhuoneen tuotteet itse
Ei tietenkään olekaan herkkukori, vaan usein sellainen on vaikkapa joku luksustuotekori. Juuri siksi varmaan on sellaisiakin lahjakoreja, koska niistä herkkukoreista ei kaikki tykkää.
Aloituksessa kysyttiin herkkukorista, mutta toki voi ehdottaa vaikka pesäpallomailaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kylpyhuonetuotekori mielestäsi herkkukori, josta aloituksessa kirjoitettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkkukori? Kylpyhuoneherkkukori. Ei kyllä se vaatii syötävää, kun herkusta puhutaan
Vierailija kirjoitti:
Noin kiukkunen ei tunne ihmisiä, siksi se jälleen lahjoitus on hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Herkkukori kyllä, mutta jouluteema ei. Joulun herkut on itse jo ostettu eikä ne maistu enää joulun jälkeen eli saattais jäädä kaappiin vanhenee. Mielummin ihan vaan laadukkaita tuotteita ja niitä ei edes tarvitse olla montaa (laatu korvaa määrän).
Tämä on hyvä idea, voi pitää mielessä vaikka jo uutta vuotta. Kuohuviiniä, kynttilöitä, servettejä, juustoja, keksejä, juustoille sopivia hillloja
Toki on hapannaamoja, joille ei kelpaa mikään, mutta sillehän emme voi mitään.
Ei ainakaan juhlamokkaa ja pipareita. Mulla on niitä monen joulun edestä kaapissa.
Kyllä mä tykkäisin, jos se olisi sitten koottu mun mukaan. Mähän en sitten tee mitään Lindtin suklaalla, enkä presidenttikahvilla, enkä edes suolasienillä tai hanhenmaksalla.