Herkkukori joululahjaksi? Mitä tykkäätte?
Jos saisitte itse kootun herkkukorin jouluksi? Ei kaupan valmiiksi koottua, vaan itse koottu joko korissa tai ihan vain lahjakassissa. Sisältäisi jouluisia tai siihen vivahtavia elintarvikkeita.
Kommentit (174)
Muutama vuosi sitten vielä yliopistolla töissä ollessa työnantaja Joulun alla kutsui hakemaan yhtenä vuotena ensin herkkukorin ja seuraavana lahjakortin, jolla herkkukorin sai hakea marketista.
Varsin huonosti kävivät kelpasivat, ensimmäisellä kerralla vain joka viides työntekijä haki korin, toisella kerralla lahjakortin haki vain yksi kolmesta.
Minä en vaivautunut hakemaan kumpaakaan, ei kiinnostanut tarpeeksi. Kollega haki lahjakortin ja sanoi antavansa sen naapurilleen Joululahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä jottei. Itse oon hyvinkin kaikkiruokainen, mutta aina paranee jos tiedät mistä vastaanottaja oikeasti tykkää.
Tollanen kori on mielestäni kivempi juttu kuin joku ns tarpeeton tavara. Herkkuja on kiva syödä ja jakaa toisten kanssa.
Ja on sille korillekkin varmaan jotain käyttöä. Jos ei muuta niin muksuille leikkeihin ellei sisustukseen sovi. (mä en halua ylimääräistä kamaa hyllyille)
M44
Tulin juuri kirjoittamaan, että herkkuja joo, mutta ei kiitos sitä koria. Minä olen jo vuosikausia koonnut herkkupussin sellaisille (vanhemmille) läheisille, joille ei oikein osaa ostaa mitään, kun eivät tarvitse ja toisaalta taas lapsille (aikuisia jo) on kiva laittaa jotain pientä spesiaaliherkkua juuri jouluksi. Yleensä joku "ylähyllyn" viini tai samppanja, parempaa suklaata, hilloa ja oliiviöljyä. Iäkäs tätini rakastaa juustoja, joten niitä plus hyvä punkku hänelle. Eikä tarvitse olla iso säkillinen, muutama laadukas juttu riittää hyvin
Oon saanut ja oon antanut herkkukoreja, ja olen yleensä tykännyt ja ollut kiitollinen kaikista lahjoista, koska niin tervepäiset ihmiset on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntee vastaanottajan maun, niin mielestäni voi olla oikein hyväkin lahja. Itse ainakin olen tykännyt kun olen näitä ajatuksella kerättyjä joskus kavereilta saanut.
Sen sijaan harmittaa työpaikan joulumuistamisina välillä jaetut herkkukorit näin kasvissyöjänä, aina niissä on lihaa/kalaa tai muuta eläinperäistä. Kiva työntää niitä sitten eteenpäin kun et voi olla varma kylmäketjusta ja roskiin heittäminen tuntuisi ihan kamalalta.
Ei kovin monessa työpaikassa saada jouluhaukea tai kinkkua herkkukorissa, yksi suklaakonvehti tai mandariini on lähempänä totuutta.
Kovin monessa työpaikassa ei saada yhtään mitään joulumuistamisia.
En ihmettele kun kommentteja lukee. Täytyisi olla niin täydellises
Minä olin vuosia sitten tyytyväinen työnantajan lahjoittamaan joulukassiin. Myöhemmin sekin lopetettiin ja annettiin vain joululahja. Kassissa oli kahvipaketti, suklaarasia, Havi-tuikkukynttilät, muistaakseni glögi tai glögitiiviste, sinappi (joskus dijon), mustaherukkahillo, cashewpähkinöitä, mantelit, rusinat, piparit.
Vinkki: kaikki muuttuu juhlavammaksi ja herkuksi, kun vaihdat pakkauksen hienompaan. Kernaasti saa olla jouluisia koristeluja, kimalletta ja tontunkuvia. Myös maustamalla jouluisilla mausteilla saat tavallisenkin asian muuttumaan jouluiseksi herkuksi. Hiukan neilikkaa ja kanelia kaurahiutaleisiin ja glögimausteita kahviin, rusinoita ja manteleita mansikkahillopurkkiin ja inkivääriä punkkutonkkaan.
Tällaisesta sydämellä ja luovuudella tehdystä lahjasta ei voi olla kuin kiitollinen ja antaa se eteenpäin seuraavalle onnelliselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kantaisin samana päivänä roskiin. Jos lahjan tarkoitus ei ole aidosti ilahduttaa, vaan tuoda tarpeetonta ruokaa kaappeihini pölyttymään,niin parasta toimia proaktiivisesti.
Hyi. Tuhlaisit Jumalan viljaa.
Herkkukori harvemmin on Jumalan viljaa, ei ole kaurahiutaleita ja ohrasuurimoita, vaan linssejä ja tomaattimurskaa.
Minulla on varaa ostaa itse ruokani, en halua lisäainepommikeksejä riesakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kantaisin samana päivänä roskiin. Jos lahjan tarkoitus ei ole aidosti ilahduttaa, vaan tuoda tarpeetonta ruokaa kaappeihini pölyttymään,niin parasta toimia proaktiivisesti.
Älä ota lahjaa vastaan. Voit sanoa ei kiitos. Et ole saanut koskaan tuollaista lahjaa. Siksi täälä provosoidut.
Olen saanut tuollaisen lahjan ja kiittänyt kauniisti ja pyytänyt lahjoittamaan jollekin toiselle. En keksi yhtäkään syytä, miksi työssäkäyville ja asiansa hoitaville ihmisille pitää kantaa jouluna ruokaa, jota he eivät todennäköisesti halua syödä.Jos tuollainen on pakko ottaa vastaan, niin kantaisin sen roskiin seuraavana päivänä, koska en ole innostunut säilöntä- ja lisäaineista, joita "herkuissa" on turhankin paljon.
Ydinkysymys on, miksi antaa lahja, joka ilahduttaa vain sen antajaa, ei saajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota lahjaa vastaan. Voit sanoa ei kiitos. Et ole saanut koskaan tuollaista lahjaa. Siksi täälä provosoidut.
Olen saanut tuollaisen lahjan ja kiittänyt kauniisti ja pyytänyt lahjoittamaan jollekin toiselle. En keksi yhtäkään syytä, miksi työssäkäyville ja asiansa hoitaville ihmisille pitää kantaa jouluna ruokaa, jota he eivät todennäköisesti halua syödä.Jos tuollainen on pakko ottaa vastaan, niin kantaisin sen roskiin seuraavana päivänä, koska en ole innostunut säilöntä- ja lisäaineista, joita "herkuissa" on turhankin paljon.
Ydinkysymys on, miksi antaa lahja, joka ilahduttaa vain sen antajaa, ei saajaa.
On mielestäni ihan ok kieltäytyä, jos et tosiaan koe tuollaiselle herkkukorille tarvetta. Voihan sen antaa tietty eteenpäinkin, mutta miksi vaivautua kun voi kohteliaasti kieltäytyä ja kehottaa lahjan antajaa antamaan sen jollekin sellaiselle, joka sitä enemmän tarvitsee. Moni varmasti ottaisi sen ilahtuneena vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Dupai suklaatia olisi ihkua koklata.
Et ole menettänyt mitään vaikket ole maistanut. Liian makeaa ja tahmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ajatus on kaunis joo, en ainakaan itse tee mitään esim. vääränmerkkisellä kahvipaketilla tai suklaarasialla, en käytä viiniä tai glögiä, en voi sietää hilloja, homejuustoa pipareiden kanssa ja serviettejä, kynttilöitä, saunatuotteita ja muita vastaavia tilpehöörejä lojuu jo kaapissa käyttämättöminä.
Vai mitä jouluista ajattelit koriin pakata?
Sinulle, joka olet saanut tavaroita, joita et tarvitse, etkö antaisi niitä eteenpäin? Jonnekin kirpputorille, jonka tuotto menee hyväntekeväisyyteen tai jossa työttömät saavat vähäksi aikaa työpaikan? Ja josta vähävaraiset ostavat itselleen vaatteita tai pikku tavaroita näinä vaikeina aikoina. Tekisit samalla hyvän työn. Vein viime viikolla yhteen paikkaan pari kassillista tavatoita, joita olin arvellut ehkä tarvitsevani vielä. Ei ole tähän päivään mennessä tarvit
Vien syötävät työpaikan kahvihuoneeseen. Siellä ihan kaikki omasta mielestäni syömäkelvoton uppoaa takuuvarmasti, porukka on melkoisia jätemyllyjä. Täällä ei ole lähimaillakaan kierrätyskeskusta tai hyväntekeväisyyskeräyksiä tai -kirpputoreja, vain Joulupuu jonka toiveisiin ne saunatuoksut, kynttilät ja servetit varsin harvoin vastaavat.
- se jota lainasit
Minulla on tosi tiukkaa nyt ja herkkukori ilahduttaisi. Sopimattomat tuotteet antaisin eteenpäin ja ilahduttaisin jotain toista.
Kiitos, kuulostaa hyvältä lahjalta.
Minäkin olen vege, en pidä makeasta enkä syö juurikaan vehnää tai muita höttöjä, mutta sekin kori, jossa on ollut muun ohella hilloa ja pikkuleipiä, on ilahduttanut. Olen pitänyt kahvin, pähkinät ja suklaan ja antanut makeat ja maksapateen ystävilleni, jotka hekin ovat sitten ilahtuneet.
"Eli herkkukori on kuin korttipelin musta pekka, siitä pitää päästä eroon hinnalla millä hyvänä. Kuka tahansa lähimmäinen on sopiva uhri tarpeettoman herkkukorin saajaksi.
Hieno lahja sellainen, jota kukaan ei halua."
No nyt se tuli, ketjun ehdottomasti paras ja osuvin kommentti. Kiitos tästä, tuntematon - pelastit päiväni :D
Tykkäisin kovasti jos siellä tosiaan olisi kaikki itselle mieluisia juttuja.