Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herkkukori joululahjaksi? Mitä tykkäätte?

Vierailija
20.10.2025 |

Jos saisitte itse kootun herkkukorin jouluksi? Ei kaupan valmiiksi koottua, vaan itse koottu joko korissa tai ihan vain lahjakassissa. Sisältäisi jouluisia tai siihen vivahtavia elintarvikkeita. 

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos, haluan itse valita mitä syön

Voihan siinä korissa muitakin tuotteita olla kuin syötäviä tuotteita. Minä olen saanut joskus kylpyhuonetuotekorin lahjana.

Tuokin on riski ostaa. Toiset käyttää hajustamattomia, toiset vain tiettyä merkkiä jne. 

Vierailija
42/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko fiksoitunut tiettyihin kahvinpapuihin ja teelaatuihin, joten voisi mennä hukkaan summittaiset lahjat sillä saralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen melko fiksoitunut tiettyihin kahvinpapuihin ja teelaatuihin, joten voisi mennä hukkaan summittaiset lahjat sillä saralla.

No ystäväsi varmasti tievät tämän ja siksi osaavat olla ostamatta, tuskin ap tai kukaan muukaan tuntematon on tässä sinulle koria kasaamassa.

Yleensä tämmöinen ostetaan sellaiselle, joka tunnetaan, joten tuotteetkin on sellaisia, mitä lahjansaavan tietää arvostavan. 

Vierailija
44/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan juhlamokkaa ja pipareita. Mulla on niitä monen joulun edestä kaapissa. 

Jos oikeasti näin on, niin heitä ne vanhat pois hyvänen aika :D Ja nyt kun saat taas kerran kohta niitä juhlamokkia ja pipareita, niin lahjoita vaikka naapureille tai joulupataan tai diakoniatyöhön vähävaraisille jaettavaksi <3 

Vierailija
45/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon tehnyt joulusin omia koreja esim. eri teelaatuja tee harrastajalle,kahvinjuojalle omat jutut jne. myös kori jossa kylpytuotteita esim kampaamo shampoot on kiva.

Vierailija
46/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabetes ja liian lihavia ihmiset. Että vielä herkkukori. En haluaisi sellaista vaikka en ole lihava, mutta diabetes on ja olen hyvin tarkka siitä mitä syön. Olen saanut vuosien kuluessa muutamankin korin ja aina ollut vaikeuksia, mihin ja kenelle annan eteenpäin suodatinkahvit, suklaat, keksit ja vihreät kuulat. 

En mä diabeetikolle herkkukoria antaisi. Tosin kun näitä vastauksia lukee, niin en taida antaa kellekään. 

Ap

Vierailija
47/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabetes ja liian lihavia ihmiset. Että vielä herkkukori. En haluaisi sellaista vaikka en ole lihava, mutta diabetes on ja olen hyvin tarkka siitä mitä syön. Olen saanut vuosien kuluessa muutamankin korin ja aina ollut vaikeuksia, mihin ja kenelle annan eteenpäin suodatinkahvit, suklaat, keksit ja vihreät kuulat. 

En mä diabeetikolle herkkukoria antaisi. Tosin kun näitä vastauksia lukee, niin en taida antaa kellekään. 

Ap

No voih, älä lannistu ja muista että tämä on Vauva-palsta...   :) 

Vierailija
48/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kysyt täällä mitä tahansa, niin joku tykkäö ja toinen ei.

Vierailija
49/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herkkukori kyllä, mutta jouluteema ei. Joulun herkut on itse jo ostettu eikä ne maistu enää joulun jälkeen eli saattais jäädä kaappiin vanhenee. Mielummin ihan vaan laadukkaita tuotteita ja niitä ei edes tarvitse olla montaa (laatu korvaa määrän).

Tämä on hyvä idea, voi pitää mielessä vaikka jo uutta vuotta. Kuohuviiniä, kynttilöitä, servettejä, juustoja, keksejä, juustoille sopivia hillloja 

Toki on hapannaamoja, joille ei kelpaa mikään, mutta sillehän emme voi mitään.

Jos ette tiedä mistä toinen oikeasti pitää, jättäkää ne korit ostamatta yhtään kenellekään.

Vierailija
50/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Way to go, ap. Tulit sentään järkiisi.

Vierailija
51/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos tuntee lahjansaajan mieltymykset. Ja vain herkkuja/ syötävää, eikä mitään koriste-esineitä tai saippuaa mukaan. Itse sain kerran ystävältä jouluyllätyksen mukana jouluisen tonttuaiheisen tiskirätin, joka oli kiva yllätys ja toi hyvää joulumieltä. Joten näissä erikoisemmissa jutuissa täytyy olla harkinta mukana, kun saippua on nounou, mutta tiskirätti on jees.

Fazerin ja Pandan suklaat, myös konvehdit ovat huonoja, myös Marabow on mennyt alaspäin. Jos haluaa suklaata antaa lahjaksi, niin laatu eikä määrä edellä. Joulumarkkinoilla ym. on suomalaisten pientuottajien tuotteita; artesaanisuklaa, fudge, hunaja, sinappi, hillot, tee, eteeriset öljyt ym. Näitä tuotteita lahjakorissa osoittaa, että ajatus on mukana. Itselleni kelpaa myös itsetehty tuote, mutta kaikki eivät niistä pidä. Antajan itse kutomat villasukat on paras lahja, mitä voin saada. 

Vierailija
52/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan herkkukoreja, jotka on koottu ajatuksella ja rakkaudella. Ei siis mitään kaupan valmiita. Ilahdun, jos korissa on suklaata, keksejä, kahvia, teetä, glögiä ja jotain nättiä, vaikka jouluisia serviettejä. 

Tän ketjun pahanmielen kitisijät ja valittajat voi jättää omaan arvoonsa - ja erityisesti ilman minkäänlaista lahjakoria. 

Vierailija
53/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai on vaikeuksia antaa eteenpäin? Menepä vaikka vähävaraisten ruokajakelujonoon. Kotikaupungissani on vähävaraisten joulujuhla, jonne voi viedä lahjoja, ehkäpä sinunkin kotikaupungissasi?Tai mene kadunkulmaan, ruokakaupan parkkipaikalle tms, kyllä harjaantunut silmäsi näkee, kuka olisi herkkukorista iloinen.

Vierailija
54/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kysyt täällä mitä tahansa, niin joku tykkäö ja toinen ei.

Noo, ainakin niitä inhoajia löytyy joka lähtöön. Niin kaunista ajatusta tai tekoa maailmassa ei olekaan, ellei joku sitä tällä palstalla sydämestään inhoaisi. Siihen voit luottaa kuin kallioon. 

Vierailija
55/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan juhlamokkaa ja pipareita. Mulla on niitä monen joulun edestä kaapissa. 

Lahjoita ihmeessä vähävaraisille, jos itse et ehdi käyttää ennen kuin päiväykset menevät. 

Vierailija
56/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oon tehnyt joulusin omia koreja esim. eri teelaatuja tee harrastajalle,kahvinjuojalle omat jutut jne. myös kori jossa kylpytuotteita esim kampaamo shampoot on kiva.

Toi teekori olisi ihana <3

Vierailija
57/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilahtuisin aivan geneerisestä kaupan herkkukorista. Unelma olisi hyvä valkoviini, juustoa, hilloa, hyvää suklaata. 

Ylipäätään mikä tahansa lahja, jonka voi käyttää on hyvä. Ainoa mikä ei ilahduta, on koriste-esineet. 

Vierailija
58/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia, teetä, gliögiä, hilloja/marmeladia, juustoja, pikkelssejä, keksejä, karkkia, servettejä, kynttilöitä... Kaikki nämä tulee käytettyä vaikka ei ois oman maun mukaisiakaan. Joskus löytyy uusia lemppareitakin.

Vierailija
59/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai on vaikeuksia antaa eteenpäin? Menepä vaikka vähävaraisten ruokajakelujonoon. Kotikaupungissani on vähävaraisten joulujuhla, jonne voi viedä lahjoja, ehkäpä sinunkin kotikaupungissasi?Tai mene kadunkulmaan, ruokakaupan parkkipaikalle tms, kyllä harjaantunut silmäsi näkee, kuka olisi herkkukorista iloinen.

Mä oon joskus jättänyt annettuja herkkuja käytävään lapun kera että saa ottaa. On ne hävinneet.

Tuommoisen kun näinä päivinä jättäisi mihin tahansa niin se häviäisi äkkiä.

Vierailija
60/92 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksena ihana, mutta lahjan antajan pitäisi tuntea makuni tarkkaan. Punainen glögi, piparit ja suklaa menisivät pieleen.