Downeja ei saa arvostella, mutta läskejä, yh-äitejä, päiväkotilapsia jne saa arvostella. HURSKASTELUA SANON MA
Kommentit (10)
Kyllä ainakin olen lukenut niin paljon negatiivisa kommentteja niin vammaisista, ihonväristä, kansalaisuudesta ja uskonnosta ettei niissäkään tunnu olevan mitään pyhää.
Siinä se ero on. Ketään ei kannata arvostella ominaisuuksien perusteella, sen sijaan tekoja voi arvostella.
Yh-äitiys on teko, ei ominaisuus.
Ei vauvat ole aina ihania tai terveitä, silti ne otetaan vastaan.
ihmisiä jotka eivät ole valmiita aborttiin kyseisen vamman takia? Vai niitä jotka tuosta vammasta huolimatta pitävät lastaan maailman suloisimpana ja rakastetuimpana olentona?
Juu, kyllä sen puolesta sopisi jo korville saadakin!
että jos puhuu kauniisti ihmisistä joilla downin syndrooma, saa kovasti vastauksia että on ihmeellinen romantisoija, ei tiedä asioista mitään yms. ;)
Tarvitseeko ylipäätään mitään " ihmistyyppiä" arvostella, jokainen meistä on yhtä arvokas on sitten akateeminen, tummaihoinen, ylipainoinen, yh-äiti tai vaikka downi.
On suorastaan rikollista pitää downia täysin samanarvoisena ja samalla tavalla elämään oikeutettuna kuin muitakin ihmisiä?
on oikeus sanoa, että abortoisivat/eivät abortoisi. Muut vaan lässyttävät kun eivät tiedä arjen rankkuudesta mitään!
lapsella kehitysvamma vaikea-asteinen, sydän leikattu 5 kertaa, painoa on paljon ja vaipat käytössä. Raskasta on. Olen itse lastentautien erikoislääkäri ja tiedän tästä oireyhtymästä paljon.
11
Vierailija:
Miten niin yh-äitiys on teko? Tietystihän voi käydä niinkin, että yksinhuoltajaksi suorastaan hankkiudutaan, mutta entä jos lapsen isä lähtee suhteesta, vaikkei se äiti haluaisi? Entä jos lapsen isä kuolee ja äiti jää leskeksi ja yksinhuoltajaksi? Onko se silloin sen yh-äidin vika, että se on yh?
Tulee mieleen keskustelut siitä, voiko eronnut mennä uudelleen naimisiin... Entä jos niinsanotusti ei ole oma-aloitteisesti eronnut, vaan entinen puoliso teki päätöksen? Miksi se toisen jättämä eronnut ei sitten saisi mennä uudestaan naimisiin?