Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä yleistäkin, että telkkaria ostavalle vanhukselle myydään väkisin ylihintainen "kalibrointi" siihen kylkeen?

Vierailija
20.10.2025 |

Ottaa taas päähän, kun näki, miten tuttua vanhusta kusetettu norjalaistaustaisessa kaupassa.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junteilla on vaikeaa maanantaisin. Oletteko krapulassa?

Vierailija
42/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantti ja Elisa ovat jo vuosia olleet mulla pannassa. Joka ainoa muu liike ja tavaratalo on mielekkäämpi ja toimivampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gigantissa aina yrittävät. Kannattaa laittaa poikottiin. Samoin Elisa. Ne yrittävät aina kusettaa vanhuksia.

Ja kuva on paljon paremman näköinen ennen kalibrointia....

Olen lopettanut kyseissä ketjussa asioinnin kokonaan. Aina yritetään myydä jotain turhaa. 

Vierailija
44/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Powerista tarjousläppärin 199€ netistä ja otin sen Click & collect palveluna liikkeestä noudettavaksi. Tuli tekstiviesti että läppäri on noudettavissa, ota yhteys myyjään IT osastolla. Menin sinne, sanoin tulleeni hakemaan läppäriä. 

"Osta sähkö sopimus"

"Osta puhelinliittymä"

"Osta nettiliittymä"

"Osta kanavapaketti"

"Osta tuoteturva"

"Osta joku toinen läppäri, tää minkä otit on ihan paska"

Jokaiseen kun vastasin EI, myyjä sanoi että "voit noutaa koneen tuolta kassalta".

Laitoin powerin aspaan palautetta, että miksi minun pitää kuunnella pitkät myyntipuheet, jos ostan nimenomaan tuotteen jonka haluan nopeasti noutaa? Ja miksi myytte läppäriä, joka omien myyjienkin mielestä on täys paska?

Aspa vastasi että "haluamme tarjota täydellisen palvelukokonaisuuden, jossa myyjä kartoittaa sinun tarpeesi ja varmistaa juuri sinulle sopivat laitteet ja tu

199 € :lla ei voi hyvää läppäriä saada, joten selvähän se on että paskan myivät. Sitä ihmettelen enemmän miksi ostit sen. Ilmeisesti luulivat halpaläppärin ostajaa tyhmäksi kun yrittivät tuputtaa kaikenlaista oheen, eikä se olekaan mikään perusteeton oletus.

Vierailija
45/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikäsidonnaista vaan liittyy siihen, että asiakas vaikuttaa höperöltä ja epävarmalta eikä tiedä mitä haluaa. Ei mulle ole mitään väkisin myyty kun olen kolme taulutelkkua hakenut Powerista. Pyysin tietyn mallin ja koon ja sanoin kiitos ei  lisäpalveluille.

Kassalle ja autoon. Motonetista seinätelineet ja pitemmät virtajohdot ja asentamaan.

Se on ihan asiakkaan oma moka jos ei osaa sanoa ei. Opetelkaa ajoissa.

N60

Power onkin ihan asiallinen kauppa Giganttiin verrattuna, en ole siellä törmännyt samanlaiseen painostavaan tyyliin kuin Gigantissa.

Vierailija
46/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tuollaisen 55-tuumaisen halvan Samsungin, niin suosittelen kyllä vaikka jonkun halvankin soundbaarin ja bassokaiuttimen hankkimista siihen pakettina.

Tiesin että äänenlaatu paranee, mutta se paranikin yllättävän paljon 120 euron investoinnilla...

Vierailija
47/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki kunnon laitteet voi säätää kotona ITSE sen mukaan, millaiset valo- ja ääniolosuhteet siellä on ja mistä tykkää. Tehdaskalibrointi on ns. karkeasäätö, mutta ei sitä kotikalibrointia todellakaan pidä ostaa, koska sen pystyy tekemään helposti itse ja vain itse tietää, miltä toosan kuva ja ääni kotona vaikuttavat."

Juu siis kalibrointia tarvitsevat oikeasti vain graafisen alan työntekijät, joiden monitorit kalibroidaan niin, että ne ovat tietyn standardin mukaisia niin, että näytöllä oleva väri vastaa sitä, miltä esim. kuva tulee näyttämään painettuna.

Telkkareissa todellakin riittää, että säätelee kaukosäätimen nappuloista kuvan niin, että se näyttää kivalta. Ja poistaa kaikki mahdolliset "parannukset" pois käytöstä, koska ne käytännössä vain pilaavat kuvan. Joku "film mode" tms. on yleensä paras. 

Vierailija
48/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki kunnon laitteet voi säätää kotona ITSE sen mukaan, millaiset valo- ja ääniolosuhteet siellä on ja mistä tykkää. Tehdaskalibrointi on ns. karkeasäätö, mutta ei sitä kotikalibrointia todellakaan pidä ostaa, koska sen pystyy tekemään helposti itse ja vain itse tietää, miltä toosan kuva ja ääni kotona vaikuttavat."

Juu siis kalibrointia tarvitsevat oikeasti vain graafisen alan työntekijät, joiden monitorit kalibroidaan niin, että ne ovat tietyn standardin mukaisia niin, että näytöllä oleva väri vastaa sitä, miltä esim. kuva tulee näyttämään painettuna.

Telkkareissa todellakin riittää, että säätelee kaukosäätimen nappuloista kuvan niin, että se näyttää kivalta. Ja poistaa kaikki mahdolliset "parannukset" pois käytöstä, koska ne käytännössä vain pilaavat kuvan. Joku "film mode" tms. on yleensä paras. 

Tuo elokuva-moodin minäkin valitsin siihen. Mielestäni paras kuva.

Vierailija
49/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pakkomyynti on kyllä pelkästään kikantin ongelma minkä takia laitoin jo aikoja sitten koko paikan boikottiin.

Sieltä on mahdotonta ostaa sitä yhtä tuotetta jota varten kauppaan menin kun saa raahata kassalle saakka nilkoissa roikkuvaa parikymppistä geelitukkaa joka yrittää kaupata agressiivisesti kaikkea paskaa eikä usko kun sille sanoo EI.

Kyllä sitä "pakkomyyntiä" yritettiin minulle sekä Gigantissa että Powerissakin. En ole poikottiin laittanut kumpaakaan. Osaan sanoa ei, jos jotain ylimääräistä tyrkyttävät.

Vierailija
50/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantti ollut boikotissa meillä jo edellisestä kusetuskohusta alkaen.  Saa siellä toisessakin isossa olla tarkkana, mutta napakka oma käytös on pitänyt ne tyrkytykset aisoissa.

Vierailija
51/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa sanoa ei, niin nykyään myydään joka kaupassa jotain tarpeetonta. Mobiililiittymiin tarpeettomia ominaisuuksia, tietoturvaa, sähkösoppareihin "puhdasta" energiaa, pankki- ja vakuutuspalveluihin jotain muuta "turvaa".  Kun tuottavat työpaikat ovat katoava luonnonvara, bisnestä pitää luoda tyhjästä.

Vierailija
52/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se Power on ihan yhtä paha kuin Gigantti. 

Minulle yritettiin kans myydä tätä kalibrointia, enkä ole eläkeläinen. Kieltäydyin. Kuulemma huono kuvanlaatu jos ei ole kalibroitu. Kysyin, että miksi myytte sitten paskaa.

Lopulta liikkeestä ei löytynyt ei kalibroitua telkkaria. Vielä yrittivät maksattaa kalibrointi maksua, vaikka heillä ei edes ollut "normi" konetta tarjolla. En maksanut, enkä ole ko liikkeeseen mennyt sen jälkeen.

Vierailija
53/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerran tyhmyyttäni annoin gigantissa "säätää" uudesta töllöstä kuvan kohdalleen, kissanviikset kontrastit oli vedetty kaakkoon ja kuva sen mukainen, 60 euroa muistaakseni kusettivat kuvan pilaamisesta.

Vierailija
54/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan kaiken verkkokaupoista ja hyvin on mennyt. Osaan sanoa ei mutta ärsyynnyn kaikesta tyrkyttämisestä ja hanttiin laittamisesta.

Vierailija
55/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gigantti ollut boikotissa meillä jo edellisestä kusetuskohusta alkaen.  Saa siellä toisessakin isossa olla tarkkana, mutta napakka oma käytös on pitänyt ne tyrkytykset aisoissa.

Pakkomyynti on aivan eri asia kuin että tarjotaan lisäpalveluita.

Kikantissa se nuori geelitukka käy agressiivisesti päälle kuin sähkösopimuskauppias ostarin keskikäytävällä eikä suostu uskomaan että en ota mitään muuta kuin tämän tarjoustuotteen jota tulin hakemaan.

Powerissa voidaan kyllä tarjota lisäpalveluita mutta nimenomaan kohteliaasti tarjota eikä tuohon tarvitse vastata kuin "ei" ja se on siinä.

Vierailija
56/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sector Alarm tekee samaa. Myy väkisin tarpeettomat ja kalliit hälytysvehkeet vanhuksille, jotka eivät ymmärrä, mistä on kyse, eivätkä edes osaa käyttää niitä vehkeitä... Ja kallis kuukausi maksu menee silti...

Siinä on kyllä luusereiden luuseri myyjä, jos ei pysty myymään romujaan muille kuin seniileille vanhuksille.

Edunvalvonta on paikallaan tällaiselle vanhukselle.

Vierailija
57/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kikantissa se nuori geelitukka käy agressiivisesti päälle kuin sähkösopimuskauppias ostarin keskikäytävällä eikä suostu uskomaan että en ota mitään muuta kuin tämän tarjoustuotteen jota tulin hakemaan. Powerissa voidaan kyllä tarjota lisäpalveluita mutta nimenomaan kohteliaasti tarjota eikä tuohon tarvitse vastata kuin "ei" ja se on siinä."

Tämä on minunkin kokemukseni mukaan se olennainen ero. Powerissa yksi kohtelias ei-vastaus riittää. Sen sijaan kilpailijassa myyjä yrittää myydä lisäpalvelua väkisin vielä sen jälkeenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan