Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: "R-kioski aikoo sulkea jopa 70 kioskia eli viidenneksen toimipisteistään, pääasiassa maaseudulta"

Vierailija
19.10.2025 |

Käymme läpi jokaisen kioskin, joka häviää rahaa, ja selvitämme, millaisia mahdollisuuksia niillä voisi olla kääntää tilanne jatkossa, Lilius sanoo.

Tämä tarkoittaa yleensä kioskeja, joiden sijainti ei ole hyvä, eli ne eivät ole riittävän vilkkaiden asiakasvirtojen äärellä. Lilius ei suostu ennakoimaan, minne kioskien sulkemiset kohdistuvat.

Valtaosa R-kioskeista sijaitsee Etelä-Suomessa. Helsingissä eniten kioskeja on kaupungin keskustassa. Helsingin ydinkeskustassa toimii ainakin kymmenkunta R-kioskia. Pelkästään päärautatieasemalla ja sadan metrin säteellä kioskeja on viisi.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen loppuu huuto-paketit.

Minulla Tori-paketit.

Ja minulla. Ärräpussi on ollut halvin tapa lähettää vaatteita. Muut halvat tavat vaativat niin matalaa (3 cm) pakettia, että on vaikea sulloa vaatteita vaadittuun mittaan ja löytää sopivia pakkauksia.

Max 4 kg huutopaketti kotiovelle 4,80 euroa.  Mitat: max 38 x 38 x 28 cm

Ei kai huutopakettia voi Tori.fi -ostoksissa käyttää?

Vierailija
82/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrän kulta-aika on mennyt vuosia sitten. Kun ei ollut sunnuntain aukioloa niin silloin oli kiva vierailla darrassa kioskilla pelailemassa kun ootti pizzaa naapurista. Tuli myös leffoja vuokrattua toisinaan ja sitten haettua matkaesitteitä, siinä oli kiva sunnuntai-aamupäivällä unelmoida matkoista. Oli kivoja aikoja ne. Nyt ne on tollasia älyvammaisia akvaarioita joissa ei mitään intimiteettiä, vaan kaikki näkee ulkoa kuka siellä on ja mitä tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-Kioskilla tuli käytyä silloin kun kaupat menivät kiinni lauantaina klo 16. Joskus halusi paistaa sunnuntaina lettuja niin sitä varten piti hakea litra maitoa ja mansikkahilloa. Kyllä aika ajoi noiden ohi jo 25 vuotta sitten.

Vierailija
84/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle olis ikävä asia,ainoa passi ja rautatie bussi lippu ostos paikka. eläkeläiset joutuu pulaan niillä ei tietokoneita ole.maaseudun ärrä on jopa kelan korvike vanhuksille.

Vierailija
85/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulle olis ikävä asia,ainoa passi ja rautatie bussi lippu ostos paikka. eläkeläiset joutuu pulaan niillä ei tietokoneita ole.maaseudun ärrä on jopa kelan korvike vanhuksille.

Mikä ongelma se ikinä on

Vierailija
86/86 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen loppuu huuto-paketit.

Minulla Tori-paketit.

Ja minulla. Ärräpussi on ollut halvin tapa lähettää vaatteita. Muut halvat tavat vaativat niin matalaa (3 cm) pakettia, että on vaikea sulloa vaatteita vaadittuun mittaan ja löytää sopivia pakkauksia.

Max 4 kg huutopaketti kotiovelle 4,80 euroa.  Mitat: max 38 x 38 x 28 cm

Kertokaas nyt mulle mikä jippo tässä on? En mitenkään usko että myisivät näin halpaa pakettia, kun kuitenkin huutopakettilistalla on S-paketti hintaan 7,80 eur? Sori nyt ohis, mutta pakko ihmetellä. En ole uskaltanut "kotiovipakettia" käyttää. 

Ei siinä mitään jippoa ole, kymmeniä olen lähettänyt. Postille halvempaa jakaa pieni paketti muun postin mukana suoraan kotiin kuin laittaa se automaattiin tai noutopisteeseen mistä tulee lisäkustannuksia.