Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas meni viikonloppu ja en ehtinyt palautua. Kaksi päivää ei vaan riitä. Vituttaa mennä huomenna taas töihin

Vierailija
19.10.2025 |

Palkkakin on ihan paska.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä palautuminen sisältää? Miten sitten perheen ja puolison kanssa vietätte aikaa?

Vierailija
22/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kehveliä sinä oikein teit jos ei vklp riitä palautumiseen?

En ole ap, mutta kiireinen työ ja aikaiset aamut vievät voimat niin, että viikonloppu menee nukkuessa ja viikolla jääneitä kotihommia tehdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta kiireinen työ ja aikaiset aamut vievät voimat niin, että viikonloppu menee nukkuessa ja viikolla jääneitä kotihommia tehdessä.

Sama minulla 

Vierailija
24/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on duunissa neuvottelut ja suunnittelut menossa, että jos 50+ voisivat aloittaa halutessaaan tekemään neljäpäiväistä viikkoa.

Mä nyt vaan odotan tuloksia sylkinoro suupielestä valuen. Olen keittiötyöntekijä, enkä oikeasti enää jaksais tehdä viittä päivää ainakaan tuossa positiossa. Jos vaikka sitten löytyisi paperihommia yhden päivän ajaksi tai opastusjuttuja, kun uusia tulee. 

Viikonloppua usein lauantaisin käyn sukuloimassa tai kaverin kanssa syömässä. Kotona olen jo 18.00 iltasaunat ja jotain ohjelmaa ja unille. Sunnuntaisin heräilen kympin aikaan ja aamupalan jälkeen nyt syksyllä suunnannut metsään. Marjoja , sieniä, sammalta, käpyjä yms sieltä ja sitten kotiin, säilön ja kuivaan... Sitten alkaakin olla iltapäivä olla pitkällä, että miehen tekemää ruokaa (ehkä muksut käy), pienet päikkärit ja takas pihalle.

Pyrin ulkoilemaan ja tekemään kevyttä. En vaivaa päätäni ruoka-asioilla viikonloppuisin, mies onneksi haluaa kokata. Meillä käy siivoojakin arkena. Pyykkihuolto tehdään kaksin.

Uniapnea on, mutta hoidosa - laitteen kanssa nukun hyvin. Vaihdevuodet ovat menossa ja nivelreumakin on havaittu. Kaikesta huolimatta akka on aivan zippi. Töihin on kiva mennä henkiseltä kantilta ajateltuna, rakastan mun työtä ja työkavereita ja asiakkaita. Monesti miettinyt, että mitä ihmeen lelu mä oikein olen, kun en jaksa. Hypännyt lääkärin palkeilla, mun elämänlaatu kärsii. 

Muija 53v

Vierailija
25/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap ja tiedän ettei viikonloppu riitä palautumiseen. Ratkaisu olisi 4 päiväinen työviikko niin ihmiset eivät palaisi loppuun töissä. Samalla töitä riittäisi nykyistä useammalle. 

Haluatko sinä maksaa?

Vierailija
26/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi. Koitappa olla Stockalla töissä missä varppina paskempi palkka ja vapaitakin sai vain yhden. Päällikön mielipide oli että ei saa antaa montaa vapaata peräkkäin koska sitte henkilökunta saattaa lähteä kavereille/sukulaisiin kylään ja jos tulee sairaustapaus niin sitte ei ole tuuraajaa. Tosin ei niitä tuuraajia taida nykysin edes olla.

Vierailija
27/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten käyt töissä. Mikään pakko ei ole.

Vierailija
28/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskokoomus on tuonut paikallisen sopimisen työpaikoille. Nyt voit ilmoittaa että haluat palkankorotuksen ja lisää vapaata.

Vierailija
29/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä palautuminen sisältää? Miten sitten perheen ja puolison kanssa vietätte aikaa?

Minulle puoliso valitti, että en vietä aikaa. En niin kun ei ole yhtään energiaa.

Vierailija
30/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa harmi. Minusta on huomenna kiva mennä taas töihin. Viikonloput ovat niin tylsää odottelemista.

Oletpa tylsä ihminen. 

Vierailija
31/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkeläinen enkä kerinnyt toipumaan viikonlopun aikana:(

Tekemättömät työt painaa päälle tälläkin hetkellä. En tiedä miten pääsen tästä kierteestä.

Vierailija
32/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt 4-päiväistä viikkoa omasta halustani. Palkka oli tietysti sen 20 prosenttia pienempi, mutta sen vastapainoksi sain kolmen päivän viikonloput (joko to-su tai pe-ma). Oli kyllä todella merkittävä se yksi vapaa lisää. Suosittelen jos talous kestää ja työnantajalle sopii. Kannattaa vähän säästää ennen sitä yllättävien menojen varalle tosin.

Bruttopalkka on 20 prosenttia pienempi. Nettopalkka voi olla vain 10 prosenttia pienempi. Kannattaa laskea verottajan laskurilla, että miten paljon lisävapaat tulisivat oikeasti maksamaan. 

Vierailija
33/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin vallan hyvin tehdä 4 päiväistä viikkoa mutta eipä se duunarihommissa ole mahdollista. Palkalla tulisin kyllä toimeen mutta työnantajat haluavat joko kokopäiväisiä tai jotain 10 tunnin osa-aikaisia. Työvuoroihinkaan ei saa mitään joustoa jos teet vuorotyötä. Aamuihmiset pakotetaan iltavuoroihin ja iltavirkut aamuihin. Monesti pienellä joustolla ihmisten jaksaminen töissä paranisi mutta eipä se johtajia kiinnosta.

Tämäpä se. Pienintäkään joustoa ei duunarihommissa ole, se on 7-15.30 joka fakin päivä ja pahimmassa tapauksessa vuorotyötä. Mulle riittäs taloudellisesti neljäpäiväinen viikko tai kuustuntiset päivät, mutta eipä niihin missään suostuta. Yhdessäkin työpaikassa ei ollut edes mitään tekemistä ja ehdotin kolmipäiväistä viikkoa, niin ei suostuttu! Mieluummin maksoivat siitä että pyörittelen siellä peukaloitani sen 8 tuntia + ruokkiksen. Jösses että oli tylsää, aika meni mutustellessa ja juoden kahvikoneen herkkuja, paino nousi 10 kiloa noiden parin kk aikana. Hirveää.

Vierailija
34/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa harmi. Minusta on huomenna kiva mennä taas töihin. Viikonloput ovat niin tylsää odottelemista.

Viikonloppu on hyvä levähdystauko. Muuten ei jaksaisi, mutta on totta, että on kiva mennä töihin. Työpaikka ei ole enää itsestäänselvyys.

Vierailija
35/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten palautuminen määritellään ja mitä se tarkoittaisi, jos olisit ehtinyt palautua?

Vierailija
36/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokuntoiset ylipainoiset ei jaksa tehdä mitään kunnolla...

Vierailija
37/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt 4-päiväistä viikkoa omasta halustani. Palkka oli tietysti sen 20 prosenttia pienempi, mutta sen vastapainoksi sain kolmen päivän viikonloput (joko to-su tai pe-ma). Oli kyllä todella merkittävä se yksi vapaa lisää. Suosittelen jos talous kestää ja työnantajalle sopii. Kannattaa vähän säästää ennen sitä yllättävien menojen varalle tosin.

Bruttopalkka on 20 prosenttia pienempi. Nettopalkka voi olla vain 10 prosenttia pienempi. Kannattaa laskea verottajan laskurilla, että miten paljon lisävapaat tulisivat oikeasti maksamaan. 

Pitkässä juoksussa tuo pienentää kyllä eläkekertymää,  kun se lasketaan bruttotuloista, mutta jos palkka hyvä niin ei se paljon heilauta.

Vierailija
38/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla 

Kannattaa opetella siihen, että herää myös viikonloppuna samaan aikaan kuin arkena. Näin pääsee siitä väsymyksen kierteestä, kun pikkuhiljaa myös uni alkaa illalla tulla aikaisemmin ja viikolla ei enää kerry univelkaa.

Vierailija
39/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkässä juoksussa tuo pienentää kyllä eläkekertymää,  kun se lasketaan bruttotuloista, mutta jos palkka hyvä niin ei se paljon heilauta.

Jos siis tulee koskaan eläkkeelle pääsemään.

Vierailija
40/82 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palaudun töistä vasta neljässä päivässä. Onneksi se on aina välillä mahdollista.