Sinä joka olet lihava! Mikset laihduta liikakilojasi pois?
Oletko masentunut, etkö väkitä muuten terveydestäsi vai mikä siihen on syynä ettet laihduta itseäsi terveisiin mittoihin?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin vääränlainen ap:n mielestä normaalipainoisenakin.
TÄMÄ!!!
Monia oikeasti normaalipainoisia jotkut kuten ap pitäis silti lihavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siksi etten pysty.
olen sairastanut anoreksiaa, selvisin hengissä, mutta kroppa meni sekaisin, kilpirauhanen vaurioitui.
Kilpirauhanen on se elin, joka säätelee kaikkea toimintaa.
Ja kun toivuin, en voi hallita juurikaan painoa, laihduttaminen on mahdotonta ja minulle jopa vaarallista, koska ajatukset saattava palata siihen vanhaan tapaan, olla kokonaan syömättä.
Mielummin painan jotain ja olen hengissä - jopa kohtuu terveellä mielenterveydellä.
Olen pahoillani puolestasi.
Minulla on hiukan sama tilanne. Painoni on tällä hetkellä vielä normaalin puolella, mutta nousu alipainosta lähelle ylipainon rajaa on ollut yhtä todeksi muuttunutta painajaista. Antaisin mitä vain päästäkseni takaisin alipainoon, mutta ruhoni ei vain toimi samalla tavalla kuin ennen. Syön kahtena päivänä viikossa, ja siitä huolimatta paino ei ota laskeakseen. V
Sulla on selvästi edelleen syömishäiriö, eikä se riipu painosta. Kuulostaa pahalta.
Miksi sitten tapaamme lihavia lääkäreitä vaikka he juurikin työskentelevät näiden asioiden äärellä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä olis se palkinto, minkä siitä saisi? Nii just ei mikään.
Parempi fyysinen terveys
Alempi verenpaine
Parempi verensokeritasapaino
Vähemmän nivelkipuja
Pienempi sydän- ja verisuonitautien riski
Parempi unenlaatu
Lisääntynyt energiataso
Parempi liikkuvuus
Parantunut itsetunto
Parempi kehonkuva
Vähemmän hengästymistä
Parempi kestävyyskunto
Alempi kolesterolitaso
Vähemmän tulehduksia kehossa
Pienempi riski tyypin 2 diabetekseen
Parantunut mieliala
Vähemmän stressiä
Parempi keskittymiskyky
Vähemmän väsymystä
Parempi ruoansulatus
Vähemmän happorefluksia
Pienempi riski uniapneaan
Vähemmän selkäkipuja
Pienempi syöpäriski tietyissä syöpätyypeissä
Pidempi elinikä
Helpompi liikkua ja harrastaa
Vähemmän hikoilua
Parempi seksuaalinen hyvinvointi
Säästöjä terveydenhoitokuluissa
Lisääntynyt toimintakyky vanhuudessa
Vähemmän masennusoireita
Parempi kehonhallinta
Parantunut immuunijärjestelmän toiminta
Vaatteet istuvat paremmin
Vähemmän turvotusta
Parantunut hapenottokyky
Vähemmän rasitusta sydämelle
Parempi palautuminen rasituksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin vääränlainen ap:n mielestä normaalipainoisenakin.
TÄMÄ!!!
Monia oikeasti normaalipainoisia jotkut kuten ap pitäis silti lihavana.
Tai sitten he olisivat jotenkin muuten vääränlaisia ja saisivat kuulla siitä.
"
Parempi fyysinen terveys
Alempi verenpaine
Parempi verensokeritasapaino
Vähemmän nivelkipuja
Pienempi sydän- ja verisuonitautien riski
Parempi unenlaatu
Lisääntynyt energiataso
Parempi liikkuvuus
Parantunut itsetunto
Parempi kehonkuva
Vähemmän hengästymistä
Parempi kestävyyskunto
Alempi kolesterolitaso
Vähemmän tulehduksia kehossa
Pienempi riski tyypin 2 diabetekseen
Parantunut mieliala
Vähemmän stressiä
Parempi keskittymiskyky
Vähemmän väsymystä
Parempi ruoansulatus
Vähemmän happorefluksia
Pienempi riski uniapneaan
Vähemmän selkäkipuja
Pienempi syöpäriski tietyissä syöpätyypeissä
Pidempi elinikä
Helpompi liikkua ja harrastaa
Vähemmän hikoilua
Parempi seksuaalinen hyvinvointi
Säästöjä terveydenhoitokuluissa
Lisääntynyt toimintakyky vanhuudessa
Vähemmän masennusoireita
Parempi kehonhallinta
Parantunut immuunijärjestelmän toiminta
Vaatteet istuvat paremmin
Vähemmän turvotusta
Parantunut hapenottokyky
Vähemmän rasitusta sydämelle
Parempi palautuminen rasituksesta"
Mitään näistä ei välttämättä seuraa laihtumisesta. Haluatko sä tekoälyllä tehdyn listan, mitä huonoa laihtumisesta voi seurata?
Mulla on normaalipaino ja on uniapnea. Hyvä se on lässyttää kun sinä et tiedä. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni ylipainoni ei haittaa minua juurikaan.
Sama mulla. Olen kyllä yrittänyt kertoa itselleni, että 20-30 kiloa kevyempänä mun polvet ja lonkat olisi paremmassa kunnossa jos joskus eläkkeelle asti selviän.
Mutta se tuntuu olevan niin kaukana tulevaisuudessa, että en saa sillä motivoitua itseäni painonpudotukseen.
Onneksi painon kasvulle löytyy aina joku raja - olen nimittäin päättänyt, että uusia vaatteita en sen takia hanki, että entiset ei mahdu päälle.
20-30 kilon ylipaino ei ole pieni ylipaino vaan merkittävä lihavuus. Tämä kannattaa nyt aluksi tehdä itselleen selväksi.
Totta. Mutta missään ei lukenut (enkä sitä tarkoittanut), että koko tuo 20-30kg olisi ylipainoa. Mun pituisella ihmisellä kun normaalipaino (indeksin mukaan) on jo yli 11kg vaihteluvälin sisällä. Ja nivelille olisi parasta, että painoa olisi mahdollisimman vähän.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa veronmaksajia saattaa haitata kohonneet terveysmenosi, mutta eihän se sinua kiinnosta koska sinulla on oikeus olla lihava,.
Onko ap provo vai muuten vain tyhmä? Tietääkö ap, että laihdutus on pitkä prosessi? Ihmisestä ei näe päälle päin, onko hän kenties jo laihduttanutkin. Jos joku on painanut vaikkapa 150 kiloa ja painaa nyt 100 kiloa, niin siitähän on jo kolmannes laihdutettu, mutta ap näkee vain sen lihavan ihmisen, kun ei tiedä hänen painohistoriaansa. Ja toinen juttu on nämä ihme ankeuttajat, jotka valittaa siitäkin, jos ihminen laihtuu vaikkapa laihdutuslääkkeen avulla. Ihmeen moni tampio ei tiedä, että lääkken avulla laihduttavat/laihduttaneet tekevät sen normaaliin tapaan syömistä rajoittamalla ja liikuntaa lisäämällä - lääke on vain sen laihtumisen tuki, joka hillitsee nälän tunnetta (joka useilla ylipainosta kärsivillä on niin infernaalinen, ettei sitä voi tajuta sellainen normaali-ihminen, jonka suolistohormonit ovat aina toimineet oikein).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa veronmaksajia saattaa haitata kohonneet terveysmenosi, mutta eihän se sinua kiinnosta koska sinulla on oikeus olla lihava,.
Ai sä tiedät. Missä iässä terveysmenot tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siksi etten pysty.
olen sairastanut anoreksiaa, selvisin hengissä, mutta kroppa meni sekaisin, kilpirauhanen vaurioitui.
Ja kun toivuin, en voi hallita juurikaan painoa, laihduttaminen on mahdotonta ja minulle jopa vaarallista, koska ajatukset saattava palata siihen vanhaan tapaan, olla kokonaan syömättä.
Mielummin painan jotain ja olen hengissä - jopa kohtuu terveellä mielenterveydellä.
Minulla on hiukan sama tilanne. Painoni on tällä hetkellä vielä normaalin puolella, mutta nousu alipainosta lähelle ylipainon rajaa on ollut yhtä todeksi muuttunutta painajaista. Antaisin mitä vain päästäkseni takaisin alipainoon, mutta ruhoni ei vain toimi samalla tavalla kuin ennen. Syön kahtena päivänä viikos
Ei vaan tää on just tätä vastuun välttelyä, josta muut joutuu maksamaan veroillaan! "Jokainen kantaa itse kilonsa", joo, mutta kunhan maksaa ne myös!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siksi etten pysty.
Minulla on hiukan sama tilanne. Painoni on tällä hetkellä vielä normaalin puolella, mutta nousu alipainosta lähelle ylipainon rajaa on ollut yhtä todeksi muuttunutta painajaista. Antaisin mitä vain päästäkseni takaisin alipainoon, mutta ruhoni ei vain toimi samalla
Ei vaan tää on just tätä vastuun välttelyä, josta muut joutuu maksamaan veroillaan! "Jokainen kantaa itse kilonsa", joo, mutta kunhan maksaa ne myös!
No kyllä ne liikaasyöjät ovat ruokansa maksaneet ja samalla sikana verotuloja.
Herkut ei ole ainoa mikä lihottaa, huomattavasti ylipainoinen tuttava ei syö makeaa mutta vetää kaikkea mahdollista rasvamättöä pizzaa,hampparia lähes päivittäin,päälle vielä cocista pullo tai kaksi per päivä.