Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat ostivat siskolle asunnon, minä en saanut mitään. Nyt vaativat minulta apua.

Vierailija
19.10.2025 |

Tilanne perheessämme: Vanhempani ostivat 5 vuotta sitten siskolleni ensiasunnon (kaksio Helsingistä), jotta hän pääsi elämässä alkuun, koska hänellä oli taloudellisesti vaikeaa. Minä, joka olen aina pärjännyt omillani ja tehnyt kovasti töitä, en saanut vastaavaa tukea. Heidän mukaansa minä "en tarvinnut sitä".

Nyt vanhempani alkavat ikääntyä ja heidän omakotitalossaan riittää jatkuvasti remonttia ja pihanhoitoa. He olettavat automaattisesti, että minä (joka asun lähempänä) käyn auttamassa heitä viikoittain. Siskoni ei osallistu mitenkään.

Minusta tuntuu äärimmäisen epäreilulta. Miksi minun pitäisi uhrata vapaa-aikani, kun taloudellinen tuki meni kokonaan siskolle? Olen alkanut kieltäytyä auttamasta ja nyt vanhempani syyllistävät minua. Onko kohtuutonta ajatella, että siskon pitäisi nyt kantaa isompi vastuu?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmiselvä narsku. Minä ja minun tunteet. Minä, minä, minä. Kyllä sinussa on raskas risti vanhemmille kannettavaksi. Anna siskosi elää rauhassa kotkotuksiltasi ja auta pyyteettömästi vanhempiasi. Häpeä että muta ajettelitkaan! 

Mistä nämä alanuolet tälle kirjoitukselle kumpuaa? Onko täällä narskujen kokoontumisajot meneillään!? Onneksi itse näen lävitse.

Suksi nyt narsu vit tuun tästä keskustelusta.

Vierailija
42/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano niille suoraan mikä sinua harmittaa.  Vanhempasi olivat epäreiluja mutta eivät sitä välttämättä tajua. Sano suoraan. Se puhdistaa ilmaa.

Tämä! Ihmettelen aina tälläistä ihmisiä, jotka avautuvat kaikkialla muualla -vauvapalsta mukaanlukien- asioista, mutta eivät puhu ihmisille, joita asia koskee. Puhukaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmiselvä narsku. Minä ja minun tunteet. Minä, minä, minä. Kyllä sinussa on raskas risti vanhemmille kannettavaksi. Anna siskosi elää rauhassa kotkotuksiltasi ja auta pyyteettömästi vanhempiasi. Häpeä että muta ajettelitkaan! 

Sinä olet harhainen kun noin sanot. Hae apua tuohon!

Vierailija
44/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5/5 Uppos palstamammoihin ihan täydestä.

Näitä tapauksia löytyy pilvin pimein vaikka tämä aloitus ei totta olisikaan.

Vierailija
45/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nämä alanuolet tälle kirjoitukselle kumpuaa? Onko täällä narskujen kokoontumisajot meneillään!? Onneksi itse näen lävitse.

Suksi helvettiin hullu!

Vierailija
46/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano niille suoraan mikä sinua harmittaa.  Vanhempasi olivat epäreiluja mutta eivät sitä välttämättä tajua. Sano suoraan. Se puhdistaa ilmaa.

Tämä! Ihmettelen aina tälläistä ihmisiä, jotka avautuvat kaikkialla muualla -vauvapalsta mukaanlukien- asioista, mutta eivät puhu ihmisille, joita asia koskee. Puhukaa!

Piilonarsisti haluaa miellyttää muita suojautuakseen heidän kielteisiltä tunteiltaan ja reaktioiltaan. Hänen on vaikea ja joissakin tilanteissa jopa mahdotonta sanoa ei, sillä hän pelkää, että jos hän kieltäytyy ja paljastaa omia mielipiteitään, hänet hylätään. Siksi hän voi joutua usein alistetuksi ja jopa hyväksikäytetyksi.

Vierailija
47/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi apua kysytään juuri sinulta, eikä siltä toiselta?

Vierailija
48/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhdistaa ilmaa ap:n mielessä, mutta saa todennäköisesti vanhukset vain sättimään ap:ta. Mitä vanhemmaksi vanhukset tulevat sitä vähemmän pystyvät itsekritiikkiiin.

Ap ymmärrän sinua, kokemusta samankaltaisesta tilanteesta. Ei siihen mikään auta, pitää vain hyväksyä että omat vanhemmat ovat valinneet kohdella lapsiaan eriarvoisesti. Toki sinun ei ole pakko auttaa heitä. 

Vierailija
49/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä. Veljelläni on lapsia ja vanhemmat aina auttaneet heitä myös rahallisesti ja minä lapseton olen ollut aitaa rakentamassa, vienyt heitä kauppaan ja lääkäriin, aina ilmaiseksi.

Oma on häpeäsi.

Terveisin ilkeä vanhus. 

Vierailija
50/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei tee aloituksesta silti totta. Yritätte puhua mustaa takaisin valkoiseksi, kun menitte retkuun. 

Vierailija
51/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap asuu lähempänä. Sisar ymmärsi lähteä kauemmas. Miksiköhän? 

Vierailija
52/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piilonarsisti haluaa miellyttää muita suojautuakseen heidän kielteisiltä tunteiltaan ja reaktioiltaan. Hänen on vaikea ja joissakin tilanteissa jopa mahdotonta sanoa ei, sillä hän pelkää, että jos hän kieltäytyy ja paljastaa omia mielipiteitään, hänet hylätään. Siksi hän voi joutua usein alistetuksi ja jopa hyväksikäytetyksi.

Hirveää tuubaa. Kiltti ja ystävällinen ihminen on usein kiltti puhtaasta hyvästä sydämestä. Toki narsistin on sitä vaikea ymmärtää.

Vierailija
53/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä olin aina se mustalammas koska olen nainen, veljeni sai kaiken joten koskaan en ole auttanut missään enkä auta, ne houtakoot veljeni. Hautajaisiin osallistuin vieraana, en järjestäjänä ja perinnön jakoon samalla periaatteella. Niin yksinkertaista. 

Vierailija
54/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei tee aloituksesta silti totta. Yritätte puhua mustaa takaisin valkoiseksi, kun menitte retkuun. 

Paikalla on siis myös meedio. Kirjoitus voisi olla omalta näppikseltäni, ja väitän, että vähintään puolet ikääntyneistä kohtelee lapsiaan tavalla tai toisella hyvinkin eriarvoisesti.  

Vierailija
55/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen ihminen on läheisriippuvainen tai miellyttämishaluinen. Narsistit käyttää toisia hyväkseen, ne ei ole niitä joita käytetään hyväksi. Narsisteja nimenomaan ei liikuta muiden tunteet tai reaktiot pätkääkään ja ne ei välitä mitä muut ajattelee.

Jotain rajaa nyt siihen narsisti sitä ja narsisti tätä, ei kaikki ikävät ihmiset ole narsisteja.

Vierailija
56/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on ihan uskomattomia saappaan nuolijoita. Veikkaisin, että vanhemmat ottavat yhteyttä vain AP:seen, kun tarvitsevat häneltä jotain. Muutoin onkin sitten haudan hiljaista.

Voihan sen jo tekstistä päätellä, että järjetön vässykkähän siellä valittaa. Ei ole onnistunut elämässään missään asiassa ja vanhemmat käyttävät tätä tietysti omaksi hyödykseen. Muista se, että elämä ei ole reilua, mutta ainahan sen voi lopettaa oman käden kautta. 

Vierailija
57/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikalla on siis myös meedio. Kirjoitus voisi olla omalta näppikseltäni, ja väitän, että vähintään puolet ikääntyneistä kohtelee lapsiaan tavalla tai toisella hyvinkin eriarvoisesti.  

Nämä trollit tietää millä mammalahkon saa vauhkoontumaan. 

Vierailija
58/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap asuu lähempänä. Sisar ymmärsi lähteä kauemmas. Miksiköhän? 

Meni sinne mistä vanhempansa kämpän hänelle ostivat.

Vierailija
59/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varmasti muistanut laskea kaikki nallekarkit? 

Tässä ei ole enää kyse nallekarkeista jos toinen on saanut asunnon Helsingistä ja toinen ei yhtään mitään. Sinulla ei taida olla käsitystä mitä asunnot Helsingissä maksavat.

Vierailija
60/110 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä trollit tietää millä mammalahkon saa vauhkoontumaan. 

Ei tarvitse kuin mainita kuin sana lapsuus tai mies.😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi