Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Onhan se elämä miljoona kertaa helpompaa ilman lapsia"

Vierailija
19.10.2025 |

Lausahdus ketjusta. 

Totta, onhan se.

Mutta jos kaikki meistä jättäisi lapset tekemättä, kuka meitä hoitaisi kun olemme vanhoja?

Ihan oikeasti. Ajattele, että ikäluokkaasi nuorempia ihmisiä ei olisi.  

Vapaaehtoisesti lapsettomaksi jäävä matkustaa elämänsä ikään kuin vapaalipulla. Muut maksaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako?  Kärsi sinä vaan ja lapsettomien nauttia!

Vierailija
2/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hankkinut lapsia, jotta he hoitaisivat minua tai muita kun olen vanha. Täysin muista syistä.

Toivon, että heillä on hyvä elämä, missä ikinä ovatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään valinnut tulla tänne maailmaan, niin katson oikeudekseni olla sysäämättä tätä seuraavan sukupolven ongelmaksi.

Ja kuka hoitaa kun olen vanha? Tähänkin on tehokkaita ratkaisuja. Ei tarvitse hoitaa sellaista mitä ei ole olemassakaan. Sillä selvä.

Vierailija
4/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tullut ajatelleeksi että kaikki ei saa lapsia vaikka haluaisi! Mieti vähän mitä sanot. 

Vierailija
5/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko debiili? Miksi tekisit uuden elämän siksi,e ttä joku hoitaa sinua vanhana? Kuka häntä hoitaa vanhana sitten? Loputon lisääntymisen ja kuluttamisen ketju siksi, että sinä et kestä kuolla luonnollisesti vaan haluat hoivaa ja paapomista. 

Vierailija
6/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tullut ajatelleeksi että kaikki ei saa lapsia vaikka haluaisi! Mieti vähän mitä sanot. 

! Mieti itse sitä että myös hedelmällisillä on oikeus puhua.

Vierailija
7/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta ketjua tästä aiheesta täytyy tehdä?

Vierailija
8/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muut maksaa".

Ei pidä paikkaansa. Maksanäitiysbox, päiväkodin, koulun, lapsilisän, kotihoidontuki, korotukset, lukion, neuvolat, synnytykset, lääkkeet, jne

0 vauvaa

Vierailija
9/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että sinun kaltaiset pinnarit sikiää. On sitten edes joku veruke nostaa perse ylös ja saada asioita aikaiseksi.

Vierailija
10/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aio hoitaa vanhempiani oman työssäkäyntini ohella eikä he minua ole sen takia tehneetkään. Enkä minäkään omia lapsiani ole tehnyt hoiva-avustajiksi. Ja ajatella, ollaan todella hyvissä ja läheisissä väleissä silti, vaikka hoitotyö on jätetty ammattilaisille! Ilman lapsia on helpompaa, mutta itse en ole kokenut heitä riippana kuitenkaan.

Vierailija
11/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hakisi roskat, jos kukaan meistä ei olisi roskakuski. Enpä tiedä, mutta en itse uhraudu.

Vierailija
12/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se.

Vierailija
13/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voin itse päättää, koska elämäni päättyy. 😄😊

Vierailija
14/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sen elämän nyt oltava aina helppoa. Mennä sieltä missä aita on matalin.  Vaivannäkö usein kannattaa. 

Vierailija
15/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä voi olla helpompaa ilman lapsia, mutta ilman heitä et ikinä tule tietämään ja tuntemaan mihin kaikkeen sinä itse todellisuudessa kykenet ja pystyt. Minä voin ainakin ihan suoraan myöntää, että ennen lapsia minä luulin olevani paras painos itsestäni, mutta vain niitä rajoja ylittämällä näkee uusia mahdollisuuksia. Ymmärrän sen, että kaikki eivät halua sitä kokea, sillä ilmaiseksi ja vailla vaivaa se ei tule.

Vierailija
16/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus kestää 9 kuukautta ja sen aikana ei saa nauttia esim katkaravuista tai vahvasta kahvista. Moni lääkitys pitää lopettaa jos tulee raskaaksi, lantiopohjan lihakset heikentyy, iho menettää kimmoisuutta,tissit rupeaa roikkumaan ja joutuu luopumaan mukavuuksista. 

Vierailija
17/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai elämä on helpompaa ilman lapsia, mutta kaikki eivät halua päästä elämästä vain helpolla. 

Esim sängyssä selällään makaaminen on helppoa, mutta onko se järkevää pidemmän päälle?

Elämä on järkevää elää, jos haluaa nauttia elämästä ja saada siihen erilaista sisältöä.

Olisin voinut jäädä makaamaan sänkyyn, mutta lähdin ulos ja kävin kalamarkkinoilla. Söin halstrattuja haileja ja join kahvit ja söin vielä lohileivänkin. Ihanaa kävellä syksyisessä säässä. Kyllä se helpon elämän sängyssä selällään voitti mennen tullen.

Vierailija
18/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut lapsia, koska en tavannut suhteeseen haluavaa isäksi kelpaavaa miestä (kaikenlaisia luusereita oli kyllä jonossa). Vaikka niitä olisi, en olettaisi, että he minua hoitavat.

Joo, varmaan joskus tarvitsen sairaanhoitoa. Tosin nyt kun tekoäly vie monen työpaikkoja ja robotit tekee osan hoitajienkin työstä tulevaisuudessa niin ihmisiä ei tarvita yhtä paljon samaan hommaan kuin nykyään.

Vierailija
19/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iik. Ei saa syödä katkarapuja ja sushia yhdeksään kuukauteen! Katastrofi!! Muuten tiedpksi, että olen synnyttänyt lapseni vuosikymmeniä sitten ja sai syödä graavikalaa, pastoroimattomia maitotuotteita, kahvia jne. Ei ollut rajotteita.  (susheja ei vielä Suomesta saanutkaan). Lapset allergiattomia ja terveitä 

Vierailija
20/27 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään valinnut tulla tänne maailmaan, niin katson oikeudekseni olla sysäämättä tätä seuraavan sukupolven ongelmaksi.

Ja kuka hoitaa kun olen vanha? Tähänkin on tehokkaita ratkaisuja. Ei tarvitse hoitaa sellaista mitä ei ole olemassakaan. Sillä selvä.

Muista, että jätät eläkkeet hakematta ja elät sitten omilla sijoitussäästöillä! 89%:ia eläkkeistä maksaa eläkemaksuina nuoremmat työtä käyvät sukupolvet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi