Peukun käyttö on lähtenyt todella käsistä
Lienee lwvimmyt kaikkialle, mutta nyt tietty puhun siitä mitä itse näen.
Liikun työn puolesta paljon Helsingin Kalliossa. En asu Hki, onneksi. Peukku on joka kadulla, joka päivä. Etenkin Kurvissa. Näky on pahimmillaan kuin Kensington Avenuelta.
Sitä näkyä ja touhua ei voi kuvitellakaan ellei ole nähnyt. Siltikin tekee tiukkaa.
Kommentit (73)
Naispapit ovat saatananpalvojia!
Vierailija
19.10.2025 | 11:26
siunaavat sateenkaarimessussaan saatanaa
ja naispapin antama ehtoollinenkin on saatanan leipää eli iisebelin leipää helvetistä
koko naispappeus on perkeleen pappeus kuten paavikin on antikristus
amen
Vierailija kirjoitti:
En myöskään asu Helsingissä, kävin eilen / tänään viihteellä Kalliossa, mutta pakko kyllä todeta että mitä ihmiset panikoi?
Muutamia nistejä joo, muttei minkään näköistä häiriökäyttäytymistä missään :D
Steissi sen sijaan täynnä tyttöjä ahdistelevia mamuherrasmiehiä..
Enemmän se erottuu arkena ne erikoisesti heiluvat ja ringeissä kyhjöttävät. Huomannut saman sen assan meininki on tosi irstasta. Keski-ikäiset pyylevät ruskeat ja mustat jahtaa pikkutyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Vantaalla. Pari tällaista sekopäätä tullut vastaan viime päivinä. Huh! Ja olen tosiaan nähnyt pössyttelijöitä, pirinistejä ja lakkatyyppejä vuosikymmeniä. Eri juttu.
Pössyttelijät on myös narkomaaneja ja kannabis on porttihuume. Ihan faktoja. Kaikki narkkarit on vaarallisia yhteiskunnalle.
Kannabis ei koukuta fyysisesti niin siihen ei tule sellaista pakkoa käyttää kuin kovilla huumeilla. Ainoa porttiaine on alkoholi kun yli 90 % huumekokeiluista tehdään humalassa.
Niinkö hyvin näyttää menevän ja käyttäjät erottaa hyvin päälle päin. Tutkittu juttu että muuttaa aivot velliksi pysyvästi ja usein johtaa muihin aineisiin.
Vierailija kirjoitti:
Se ei kuulu persulle pätkääkään mitä muut käyttävät.
Seuraavalla persuttomalla hallituskaudella huumeiden käyttö ja näpistykset on dekriminalisoitava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen huumepolitiikka toimii niin hyvin ettei sitä voi muuttaa. Ainakin poliitikkojen enemmistö on sitä mieltä ettei sitä voi muuttaa.
Hallussapito jos säädettäisiin rikokseksi niinkuin jenkeissä saisi siivottua ja katkolle suuren osan hörhöistä.
Hallussapito on jo rikos.
Mutta siitä ei käytännössä seuraa mitään. Se on se ydinongelma. Jotain sakkoja, jotka menevät ulosottoon muiden jatkoksi ja jäävät iäti maksamatta, ei mitään todellista seurausta.
Todellinen seuraus käyttörikoksesta on huumausainerikollisen leima. Sillä on saatu monen käyttö pahemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Meidän vihreiden ratkaisu on vapauttaa peukku ja rakentaa peukkuhuoneita.
Se on helppo tunnistaa persu kun se kirjoittaa tuollaista. Ihan tarkoituksella se eikä hän.
Toisaalta sen ymmärtää kun ovathan vihervasemmiston poliitikot ja niiden kannattajat vaatinut jo vuosia että huumeiden käytöstä ei pitäisi rangaista ja yrittää normalisoida muutenkin huumeiden käyttöä niin tämmöiset jatkuvat puheet ei ainakaan vähennä sitä huumeiden käyttöä kun ihmisille korostetaan että eihän siinä ole mitään pahaa eikä siittä saa rangaista
Mitä voi olettaa kun jopa huoltoasema ketju ABC mainostaa peukku energiaa
Vasemmistopolitiikot kannattavat huumeiden käyttöä, koska huumeriippuvainen tarvitsee tukia ja työllistää vasemmistolaisia päihdetyöläisiä. Jos kaikki urheilisivat ja tekisivät 5000€/kk toimistotyötä, vasemmiston kannatus olisi 0%.
Kävin ei Vallilan kirjastossa ja mulla oli fillarin laukussa kaksi tyhjää limupönttöä. Sinä aikana kun olin kirjastossa hörhö pölli ne pöntöt fillarin laukusta. Vitutti ja nauratti, toivottavasti meni tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, että ne kaikki käyttävät peukkua?
Kuten sanoin, liikun siellä työni puolesta. Peukuttaja on helppo tunnistaa käytöksestä.
Vaasanukion S-market on ollut lähikauppani jo yli 20 vuotta. Koko tuon ajan aukio on ollut täynnä kaiken maailman juoppoja ja sekakäyttäjiä. Silti minä en erota, kuka on vetänyt peukkua ja kuka jotain muuta. Oletko entinen narkomaani vai miten sinä erotat ne toisistaan?
Olen nähnyt meidän ostarilla pari. Nuoret miehet ovat kuin 100 vuotiaat hartiat lysyssä, hauraita, sekaisin hoippuvia ja se katse🥶
Muistakaa ketkä vetivät maton heikommassa asemassa olevien alta ja äänestäkää ensi kerralla järkevämmin.
On pelottavaa etteivät päättäjät ymmärrä syy-seuraus suhteita. Vielä pelottavampaa on, jos ymmärtävät mutteivät välitä.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta sen ymmärtää kun ovathan vihervasemmiston poliitikot ja niiden kannattajat vaatinut jo vuosia että huumeiden käytöstä ei pitäisi rangaista ja yrittää normalisoida muutenkin huumeiden käyttöä niin tämmöiset jatkuvat puheet ei ainakaan vähennä sitä huumeiden käyttöä kun ihmisille korostetaan että eihän siinä ole mitään pahaa eikä siittä saa rangaista
Se on jo nähty ettei käytöstä rankaisu vähennä huumeiden käyttöä vaan lisää sitä. Puolueista persuilla on eniten huumetuomioita että hoe lisää vihervasemmistoa.
Ap:lla keulii pahasti. Vielä on valovuoden matka siihen, miltä näyttää Kensington avenuella tai edes Skid Rown:n kortteleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistopolitiikot kannattavat huumeiden käyttöä, koska huumeriippuvainen tarvitsee tukia ja työllistää vasemmistolaisia päihdetyöläisiä. Jos kaikki urheilisivat ja tekisivät 5000€/kk toimistotyötä, vasemmiston kannatus olisi 0%.
Sisareni oli päihderiippuvainen ja ei varmasti viimeisinä vuosinaan ymmärtänyt äänestämisestä mitään. Itse kannatan rajuja keinoja ja pakkohoitoa. Pakkohoito olisi ollut ainoa keino pelastaa hänet, todellakin ainoa keino. Mikään omaehtoinen aineista pyristely ei auttanut, kun aineita oli aina nurkan takana.
Vierailija kirjoitti:
Kävin ei Vallilan kirjastossa ja mulla oli fillarin laukussa kaksi tyhjää limupönttöä. Sinä aikana kun olin kirjastossa hörhö pölli ne pöntöt fillarin laukusta. Vitutti ja nauratti, toivottavasti meni tarpeeseen.
Laita ensikerralla kusta🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisareni oli päihderiippuvainen ja ei varmasti viimeisinä vuosinaan ymmärtänyt äänestämisestä mitään. Itse kannatan rajuja keinoja ja pakkohoitoa. Pakkohoito olisi ollut ainoa keino pelastaa hänet, todellakin ainoa keino. Mikään omaehtoinen aineista pyristely ei auttanut, kun aineita oli aina nurkan takana.
Kun vapaaehtoiseen hoitoon ei pääse kaikki jotka haluavat niin on ihan turha vaatia pakkohoitoja. Kun muissa maissa on toisenlaisilla keinoilla saatu pienempi huumeongelma kuin suomessa niin huumepolitiikkaa on syytä muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurvin Ässä oli minunkin vakiokauppani vuosien ajan. Piritori oli täynnä nistejä, alkoholisteja ja sekakäyttäjiä jo tuolloin.
Olen heidän läsnäoloonsa Helsingin vuosinani täysin tottunut. Asuintaloissani oli jämpti isännöinti; tarkka kuri ja järjestys, ei minkäänlaista käytävällä luudaamista eikä pelkoa asukkaissa. Viihdyin huudeilla hyvin. En koskaan nähnyt n3ulojakaan portaikossa.
Mutta nyt kuulemani ja näkemäni todentaa eksponentiaaliseksi paisuneen hörhöilyn lak4n, g4mman, f3ntanyylin, pirin ja subun väistyessä johtoaineen eli peukun tieltä.
~
En olekaan Hkiin enää palaamassa. Tämä on yksi syy. Tämä on pääsyy.
Huumehörhöily ei ole Helsingin vaan epäakateemisen aineksen erityispiirre.
Viihdekäyttö on eri asia kuin huumehörhöily.
Viihdekäyttöä ei haluta myöntää vaan vängätään että kaikki käyttö on ongelmakäyttöä. Kaikin tavoin vähiten haitallinen kannabis on yhtä laitonta kuin kaikki huumeet. Oikein tyhmimmille kannabis on huumeet.
Kyllä nyt keskusteli lipsahti täysin aiheen ohi.
Peukun käyttö on todellakin lähtenyt käsistä. Varhaisilla nisäkkäillä ei ollut vielä varsinaisia käsiä ja eturaajoissa oli lyhyet kynsimäiset sormet. Tästä evoluutio eteni ja noin 55 miljoonaa vuotta sitten näkivät kädelliset päivänvalon. Heillä oli pitkät sormet ja kahdet vastakkain asettuvat peukut kummassakin kädessään. Taas vettä virtasi aurajoessa ja käsi kehittyi. Toinen peukku surkastui pikkurilliksi ja toinen kasvoi pituuttaan mahdollistaen pinsettiotteen kaikkien muiden sormien kanssa joka taas mahdollisti työkalujen käytön.
Eli peukun käyttö on lähtenyt käsistä ja 55 miljoonaa vuotta sitten käytettiin tuplasti peukkua.