Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin nukkua ensi yön sohvalla hiirien vuoksi

Vierailija
18.10.2025 |

Aina näin kylmään aikaan alkaa hiiret rapistella seinien välissä ja totta kai nyt parina viime yönä on hiiri rapistellut makkarissa seinän välissä juuri mun pään kohdalla! Ei tahdo auttaa vaikka paasaan seinää. Rapisteli eilen illalla, kun menin nukkumaan. Aikaisin aamulla tänään heräsin tuohon rapisteluun enkä edes jaksanut tehdä mitään asialle vaan siirryin tyynyn ja peiton kanssa sohvalle. Onneksi näin 168cm pitkänä mahtuu kolmen hengen sohvalle ihan hyvin. 

En ole saanut aikaiseksi laittaa killeröitä, mutta huomenna on pakko laittaa, että pääsen noista pirulaisista taas eroon. En vain pidä siitä, että mun pitää sitten ottaa ne hiiret pois noista killeröistä. Ällöttävää ja exä aina hoiti ne pois, mutta nyt mun on pitänyt se tehdä itse eron jälkeen.

Kyrsii se, että nuo paskaperseet rapistelee yöllä juuri mun makkarissa häiriten mun nukkumista. Muutenkin kärsin univaikeuksista. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla on kissa.

Hyvä! Jo pelkkä kissan tuoksu karkoittaa tutkimusten mukaan hiiriä.

Vierailija
22/35 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin laitan loukkuja talon ulkopuolelle. Hiirien kulkureiteille (talvella näkee jäljet). Kulkevat usein sokkelin vierestä. Mielummin tapan ne jo heti alkuunsa ennen kuin ovat seinän sisällä. Tehokasta myrkkyä olisi myös, mutta en halua raatoja seinien sisälle.

-eri

Nykyaikaiset myrkyt on mun kuuleman mukaan sellaisia, että ne saa hiiret hakeutumaan ulos ja ne ri jää sitten raadoiksi seinien sisään. Myrkky tekee niille ilmeisesti hirveän janon ja haluaa ulos juomaan. Ja sit ne kuolee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä makoilin tässä yhtenä päivänä ihan kaikessa rauhassa olohuoneen sohvalla. Yhtäkkiä huomasin, että hiiri tuijotti minua ihan siinä naamani vieressä, sohvan selkänojalla. Eli et ole turvassa siellä sohvallakaan.😅🐭🐀🐁

Vierailija
24/35 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eestin kieltä tuo killerö on? Suomeksi se on hiirenloukku.

Vierailija
25/35 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökilläkin on hiiri se kiipesi matkalaukun päälle. 

Vierailija
26/35 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 hiirenloukkua näin syksyllä kivijalan viereen joka seinustalle takaa rauhalliset yöunet.

Vierailija
27/35 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin laitan loukkuja talon ulkopuolelle. Hiirien kulkureiteille (talvella näkee jäljet). Kulkevat usein sokkelin vierestä. Mielummin tapan ne jo heti alkuunsa ennen kuin ovat seinän sisällä. Tehokasta myrkkyä olisi myös, mutta en halua raatoja seinien sisälle.

-eri

Nykyaikaiset myrkyt on mun kuuleman mukaan sellaisia, että ne saa hiiret hakeutumaan ulos ja ne ri jää sitten raadoiksi seinien sisään. Myrkky tekee niille ilmeisesti hirveän janon ja haluaa ulos juomaan. Ja sit ne kuolee.

Eii pidä paikkaansa. Kaverin makuuhuoneessa haisi kammolle se hiiren raato ennenkuin kuivui. Huusi myös joka yö.

Vierailija
28/35 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Eii pidä paikkaansa. Kaverin makuuhuoneessa haisi kammolle se hiiren raato ennenkuin kuivui. Huusi myös joka yö.

Huusi?!?😳

Vierailija
29/35 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Juu, varmasti ei ole 100% teho siinä ettei hiiri jää sisälle. Mutta yleensä toimii.

Vierailija
30/35 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne kunnolliset myrkyt kuivata sen hiiren aika hyvin, ettei pahemmin kerkee ees haista.

Vierailija
31/35 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liima ansa 

Vierailija
32/35 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne kunnolliset myrkyt kuivata sen hiiren aika hyvin, ettei pahemmin kerkee ees haista.

Se huutohan siinä on pahinta. Joskus huutaa päiväkausia ennenkuin kuivuu. Toiset kirkuvat.

Vierailija
33/35 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaikeaa on siinä loukun tyhjentämisessä? Painetaan kahta sormea kohti toisiaan ja kas, saranamallinen loukku aukeaa ja vainaja putoaa maahan.

Seinien välissä elelevät hiiret saa tapettua myrkyllä. Moni luulee, että ei ne sieltä tietä sisälle löydä, mutta ovat väärässä.

Vierailija
34/35 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se huutohan siinä on pahinta. Joskus huutaa päiväkausia ennenkuin kuivuu. Toiset kirkuvat.

Huutaako ne oikeasti??😲😳

Vierailija
35/35 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutaako ne oikeasti??😲😳

Joo. Jotkut oikein sellaisella römäkällä äänellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan