Kalliit ihonhoitotuotteet kuten voiteet ja seerumit ovat silkkaa huijausta
Opiskelin kauneudenhoitoalaa ja perehdyimme ainesosaluetteloihin. Niin halvoissa, kuin kalliissakin tuotteissa on lähes aina pääaineina vesi ja glyseriini. Olen itse kokeillut kaikkia mahdollisia, halpoja, kalliita, kuluttajatuotteita ja ammattituotteita. En ikinä ole huomannut mitään eroa siinä, käytänkö halpaa vai kallista tuotetta. Pääasia on siinä, että on omalle iholle sopiva tuote ja sitä käyttää oikein ja säännöllisesti. Älkää siis turhaan tuhlatko rahoja kalliisiin tuotteisiin. Kosmetiikka ei oikeasti muuta ulkonäköä kuin korkeintaan väliaikaisesti, niin kauan kuin tuote on iholla.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä pätemässä, sinun tuntemuksesi saa ihan kirjekurssilla. Hyvän ihon salaisuus on geeniperimä, terveelliset elämäntavat, riittävästi unta. Jotkut seerumit auttaa auttaa pitämään kosteuden ja suojaa liialta auringolta ja ilmansaasteilta. Eiköhän jokaisen oma asia miten ihoa hoitaa. T.Bioanalyytikko
Miksi itse tulit tänne pätemään? Noihin mainitsemiisi asioihin ei todellakaan tarvita mitään kalliita tuotteita, vaan ihan perustason tuotteet riittää.
Mikähän se sinun perustason tuote sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Jokainen, joka on oikeasti opiskellut "kosmetiikkalalla" tietää, että ainoa oikea voide kasvoille estämään ryppyyjä ynnämuutta on aurinkovoide. Koska aurinko se vanhentaa ihoa.Aurinkosuoja on tärkein, mutta myös säännöllinen kosteutus. Ja siihen ei tosiaan tarvita kalliita tuotteita, vaan ihan tavallinen markettituote riittää. Kunhan sitä vaan muistaa käyttää säännöllisesti.
Tärkein kosteutus tulee kyllä huomalla vettä, ei pintakosteutuksella. Myöskin jos käyttää joka päivä oikeaoppisesti aurinkovoidetta, se tuo tarpeeksi pintakosteutta iholle.
Naisia on niin helppoa vetää nokasta kalliilla kosmetiikalla. Ne tosiaan luulee, että mitä kalliimpaa mätän naamaani, sen kauniimmaksi muutun. Kaikki riippuu kasvojen luustosta ja niiden symmetriasta. Voiteet ei silloin auta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seerumit ja voiteet ovat todellakin suurta huijausta. Mikään ala ei huijaa niin paljon kuin kosmetiikka - ala. Jos on aivan pakko tuhlata rahansa humpuukiin, niin mieluummin sitten halpaan sellaiseen.
Mikä se on se huijausosuus jos tuote auttaa? Eteläkorealaisilla tai hyvillä länkkärituotteilla ihoni on silminnähden kauniimpi ja paremmin voiva. Pelkkä halpis ei tee mitään ja kalliilla brändätty ei myöskään mitään. Jos ostan AHA/BHA-kuorinnan, käytän sen laittamisen jälkeen hyvän kangasmaskin ja iho näyttää hoidon jälkeen raikkaalta ja kosteutetulta niin mikä se huijaus on tuossa? Ei mikään apteekin perusvoide tee samaa.
Lisäksi mun rasvainen akneiho pysyy kurissa kun sitä kuorii ja kosteuttaa oikeilla tuotteilla. Ennen noita naamioita ja kunnollisia edullisia seerumeita ja voiteita mun iho oli rasvainen, pintakuiva ja kuivuuttaan hilseilevä. Nyt mä voin kaivaa kaapista hedelmähappokuorinnan ja kuoria sillä kuivat kökkänät pois ja kosteuttaa kasvot. Iho näyttää todella hyvältä! Olispa näitä ollut silloin kun olin teini.
Onko niistä kiinteyttävistä, kohottavista ja silottavista voiteista oikeasti mitään hyötyä? Onko joku huomannut eroa kun alkaa käyttämään? Tänään olin juuri ostamassa antiage kasvovoiteen, mutta jätin sen hyllyyn kuitenkin. Käytän vain kosteuttavaa, kevyttä perusvoidetta jonka olen hyväksi todennut iholleni. Ikää on kohta 50v.
Kasvojumppa/kasvojooga myös kiinnostaisi, mutta siitäkin on monenlaista tietoa, että miten sitä oikeaoppisesti pitäisi tehdä, ettei venytä ja rypistä ihoa entisestään. Videoita ja ohjeita on netissä paljon, mutta mikä niistä on toimivaa ja hyväksi havaittu? Jos joku kokeillut niin kertokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei ole ihan niin yksinkertainen. Ei tietenkään kannata maksaa itseään kipeäksi, mutta pelkkä ainesosaluettelo ei silti vielä kerro tarpeeksi tuotteesta. Onhan leivonnaistenkin ainesosat pääsääntöisesti vehnäjauho, vesi, sokeri, kananmuna ja voi! Silti toiset pullat ja kakut on parempia kuin toiset. Ainesosaluettelo ei ole kuitenkaan resepti.
Muuten toimiva vertauskuva, mutta yksikään pullapakkaus kaupassa ei maksa 300 euroa, kun taas kasvovoiteiden hinnat voi vaihdella parista eurosta useampaan sataseen.
Mikään voiteen ei pitäisi nykyisillä tuotantohinnoilla maksaa yli 30€ vaikka olisi Suomessa valmistettu ja sertifioitua luonnonkosmetiikkaa. Yli sadan euron tuotteissa on todella reippaasti ilmaa varsinkin, jos ovat massatuotettuja, eikä mitään sertifikaatteja ole.
Vierailija kirjoitti:
Naisia on niin helppoa vetää nokasta kalliilla kosmetiikalla. Ne tosiaan luulee, että mitä kalliimpaa mätän naamaani, sen kauniimmaksi muutun. Kaikki riippuu kasvojen luustosta ja niiden symmetriasta. Voiteet ei silloin auta yhtään.
Niin siis kuka luulee? En tunne ketään tuollaista.
Eikös tuo ole ihan tutkittu juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä pätemässä, sinun tuntemuksesi saa ihan kirjekurssilla. Hyvän ihon salaisuus on geeniperimä, terveelliset elämäntavat, riittävästi unta. Jotkut seerumit auttaa auttaa pitämään kosteuden ja suojaa liialta auringolta ja ilmansaasteilta. Eiköhän jokaisen oma asia miten ihoa hoitaa. T.Bioanalyytikko
ai että bioanalyytikko, joka ei ensiksi edes puhu siitä, miten tärkein voide suojaamaan rypyiltä ja ikääntymiseltä on aurinkovoide korkealla suojakertoimella.
Lueppa lukeeko siellä sisältääkö se myös aurinkosuoja alumiinia. Aurinkovoide ei ole rypyille, sen tehtävä on suojata uv-säteiltä, tietenkin liika aurinko vanhentaa ihoa. Suomessa on puolivuotta muuta kuin aurinkoista, jolloin tuskin tarvitset aurinkovoidetta
Vierailija kirjoitti:
No kyllä jotkut Lumenen tai The Ordinaryn seerumit hakkaavat halvemmat laadussa. Samoin tietyt kuorinnat ovat hoitolatasoa ja jälki samaa kuin kalliissa sarjahoidossa kemiallista kuorintaa. Tietysti pelkkä kallis hinta tuotteella ei ole tae muusta kuin siitä, että brändäykseen on käytetty rahaa. Just itse mietin, että olispa 20 vuotta sitten ollut myynnissä tämän tason ihonhoitotuotteita niin olisi saanut halvalla laatua.
Tarkoitat varmaan, että "hakkaa kalliimmat laadussa"? Nuohan ovat siis juuri niitä kohtuuhintaisia.
Vierailija kirjoitti:
Onko niistä kiinteyttävistä, kohottavista ja silottavista voiteista oikeasti mitään hyötyä? Onko joku huomannut eroa kun alkaa käyttämään? Tänään olin juuri ostamassa antiage kasvovoiteen, mutta jätin sen hyllyyn kuitenkin. Käytän vain kosteuttavaa, kevyttä perusvoidetta jonka olen hyväksi todennut iholleni. Ikää on kohta 50v.
Kasvojumppa/kasvojooga myös kiinnostaisi, mutta siitäkin on monenlaista tietoa, että miten sitä oikeaoppisesti pitäisi tehdä, ettei venytä ja rypistä ihoa entisestään. Videoita ja ohjeita on netissä paljon, mutta mikä niistä on toimivaa ja hyväksi havaittu? Jos joku kokeillut niin kertokaa?
No retinol voi jotain oikeasti tehdäkin. Lähtisin kyllä kokeilemaan ennemmin niitä seerumeita ja voiteita, mutta yhdistelmällä edullinen hinta ja kosteuttavat ainesosat. Jopa Lidlissä on ihan hyviä voiteita ja seerumeja löytää esim. The Ordinarylta edullisesti. Oikeasti mikään ei toimi yhtä hyvin kuin silkka ihon kosteutus. Ensin alle vaikka hyaluronihapposeerumia ja päälle kosteuttavaa voidetta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketjuhan juuri todistaa, että eivät luule. Ja miten kasvojen luusto liittyy ihon kuntoon? Ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
ai että bioanalyytikko, joka ei ensiksi edes puhu siitä, miten tärkein voide suojaamaan rypyiltä ja ikääntymiseltä on aurinkovoide korkealla suojakertoimella.
Lueppa lukeeko siellä sisältääkö se myös aurinkosuoja alumiinia. Aurinkovoide ei ole rypyille, sen tehtävä on suojata uv-säteiltä, tietenkin liika aurinko vanhentaa ihoa. Suomessa on puolivuotta muuta kuin aurinkoista, jolloin tuskin tarvitset aurinkovoidetta
Toivottavasti et ole tuo kuvailema "bioanalyytikko". Aurinkoa paistaa Suomeen myös talvella, vaikka se ei samalta tunnu, kuin kesän auringonvalo. Säteily on samaa. Mikä aiheuttaa ennenaikaisia ryppyjä on se UV säteily, jolta pitää suojata. Aurinko vanhentaa ihoa.
Yksi syy miksi esimerkiksi rekkamiehillä on toinen puoli selvästi "vanhemman" näköinen ja ryppyisemp, koska aurinko paistaa pääosin vain puolelle kasvoja, jota ei suojata.
Aurinkovoidetta tavritaan siis myös talvellakin, 24/7 jos oikeasti haluat suojata itseäsi rypyiltä. UV säteily se aiheuttaa ihon ennenaikaisen vanhenemisen.
Mä olen huomannut eron halvan ja kalliin voiteen välillä. 4 euron yövoide ei kosteuta lähelläkään yhtä hyvin kuin 120 euron voide. Toinen on markettituote ja toinen on ns brändätty. Jotain eroa esim voiteiden koostumuksessa täytyy olla vaikka samat ainesosat niistä löytyisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seerumit ja voiteet ovat todellakin suurta huijausta. Mikään ala ei huijaa niin paljon kuin kosmetiikka - ala. Jos on aivan pakko tuhlata rahansa humpuukiin, niin mieluummin sitten halpaan sellaiseen.
Mikä se on se huijausosuus jos tuote auttaa? Eteläkorealaisilla tai hyvillä länkkärituotteilla ihoni on silminnähden kauniimpi ja paremmin voiva. Pelkkä halpis ei tee mitään ja kalliilla brändätty ei myöskään mitään. Jos ostan AHA/BHA-kuorinnan, käytän sen laittamisen jälkeen hyvän kangasmaskin ja iho näyttää hoidon jälkeen raikkaalta ja kosteutetulta niin mikä se huijaus on tuossa? Ei mikään apteekin perusvoide tee samaa.
Sanoinko, että kaikki tuotteet ovat huijausta? Ei, vaan sanoin, että kalliit tuotteet ovat huijausta. Noi mainitsemasi tuotteet on varmasti ihan hyviä, eivätkä mitään kauhean kalliita. Ja pääasia on, että käytät niitä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä jotkut Lumenen tai The Ordinaryn seerumit hakkaavat halvemmat laadussa. Samoin tietyt kuorinnat ovat hoitolatasoa ja jälki samaa kuin kalliissa sarjahoidossa kemiallista kuorintaa. Tietysti pelkkä kallis hinta tuotteella ei ole tae muusta kuin siitä, että brändäykseen on käytetty rahaa. Just itse mietin, että olispa 20 vuotta sitten ollut myynnissä tämän tason ihonhoitotuotteita niin olisi saanut halvalla laatua.
Tarkoitat varmaan, että "hakkaa kalliimmat laadussa"? Nuohan ovat siis juuri niitä kohtuuhintaisia.
No täällä huudellaan, että kaikki kosmetiikka on huijausta ja olen omakohtaisesti kokenut väitteen olevan epätosi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen huomannut eron halvan ja kalliin voiteen välillä. 4 euron yövoide ei kosteuta lähelläkään yhtä hyvin kuin 120 euron voide. Toinen on markettituote ja toinen on ns brändätty. Jotain eroa esim voiteiden koostumuksessa täytyy olla vaikka samat ainesosat niistä löytyisikin.
Lumevaikutus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Mä olen huomannut eron halvan ja kalliin voiteen välillä. 4 euron yövoide ei kosteuta lähelläkään yhtä hyvin kuin 120 euron voide. Toinen on markettituote ja toinen on ns brändätty. Jotain eroa esim voiteiden koostumuksessa täytyy olla vaikka samat ainesosat niistä löytyisikin.
Lumevaikutus
Voin kyllä itsekkin sanoa, että on tuotteilla eroa. Mutta ei se tarkoita sitä, etteikö hyviä edullisia tuotteita olisi, mutta on paljon edullisia tuotteita, mitkä ovat huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko, että kaikki tuotteet ovat huijausta? Ei, vaan sanoin, että kalliit tuotteet ovat huijausta. Noi mainitsemasi tuotteet on varmasti ihan hyviä, eivätkä mit
Kiitos selvennyksestä eli ymmärsin aloituksen väärin :)
Ap suosittele tuotemerkkejä joissa hyvä hinta-laatu -suhde