Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Naisiin kohdistettuun väkivaltaan liittyy käsittämätön piirre: uhria pidetään syyllisenä"

Vierailija
18.10.2025 |

https://yle.fi/a/74-20188370

Nyt tarkkana kunka kaikki miehet on syyllisiä ja heille revitään uusi aukko. Miehiä ei tarvita mihinkään, paitsi omien valintojen katumuksen syylistämiseen. Mies on vain sika ja asiasta ei edes keskustella.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsinlaivalla nainen meni 4 ulkomaalaisen miehen kanssa hyttiin. Olisko ollut vältettävissä tuo joukkorikkaus?

Olisi ollut. Sitä ei olisi tapahtunut, jos miehillä ei olisi lupaa matkustaa lainkaan. Kielletään miehiltä matkustaminen kokonaan :)

Tai jos ne ei sais poistua kotoaan ilman holhousta? Aseistetut vartijat mukana aina, koska arvaamattomina villieläiminä eivät kykene hallitsemaan käyttäytymistään.

Vierailija
62/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska naiset on niin naisia eikä miehiä. Miehet ja naiset eivät omaa samoja kykyjä eikä tavoitteita eikä tunnetiloja. Siinä sitä rakenteellisuutta. Miksi sen toteaminen on vihamielisyyttä? Samat asiat koskee monia miehiäkin mutta miesten tyyliin ei kuulu uhriutua. "

Hei mä sain bingon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistaako kukaan nainen satuolentoa, jota myös hyväksi mieheksi saduissa kutsutaan. Välillä tämä miesten totaalinen haukkuminen syö aika lujaa sielua. Ja ikinä mikään ei ole naisten vika, vain miehet ovat paskoja.

Luulin, että omistin. Kunnes sai jonkun 50 villityksen, alkoi sekoilla, pettää ja jättää.

Että varmaan niitä jossain on. Yksisarvisia.

Vierailija
64/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Olen kokenut tuon uhrin syyllistämisen erittäin rajulla tavalla ja olen 1000% särmän kanssa samaa mieltä ja kuolen tällä kukkulalla ilomielin.

Uhrin "syyllistäminen" liittyy usein siihen, että sen katsotaan olevan oma valinta. On pelastettu ystävä, sisko tai lapsi hädästä useamman kerran, mutta hän palaa yhä uudestaan pahoinpideltäväksi. Selvähän se, että miehen syy, mutta kyllä naisellakin on ihan pikkuisen vastuuta omasta elämästään.

Ei ihme että naisia aletaan väheksyä ja kummastella.   Myös tasa-arvoisissa maissa.  Kaikki pitäisi tulla valmiina, turvallisuus,  johtopaikat, huomio. Feministit ei puutukaan  todellisiin naisia sortaviin kulttuureihin,  koska se olisi ylivoimainen tehtävä. 

Ei meidän tehtävä ole puuttua siihen, mihin Jumalaan kukakin uskoo, minkä värinen iho hänellä on tai mitä hän syö. Ainoastaan siihen naisiin kohdistuvaan väkivaltaan ja vähättelyyn.

Vierailija
65/69 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on syyllistetty ihan miesten kuin naisten toimesta, kun olen joutunut uhrin asemaan. Kulttuurimme on valitettavan kykynemätön empatiaan. 

Empatia on aika vaikeaa sellaisessa tilanteessa, jossa ulkopuoliset olisivat voineet auttaa ja  pelastaa sinut. He olisivat ehkä olleet valmiit järjestämään sinulle muuton ja turvallisen asunnon - mutta sinä olisitkin tarvinnut vain empatiaa. Se on sinun oma tulkintasi, että syyllistivät, koska eivät suhtautuneet myötätuntoisesti ja ymmärtäväisesti vaan yrittivät painostaa sinua luopumaan uhriutumisesta.

Vierailija
66/69 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saara Särmän valitusvirret kulkevat samaa kehää.

Ei ole yhtään uutta avausta tullut 10 vuoteen. 

Miksiköhän  Särmä puhuu vain (hetero)parisuhdeväkivallasta, ylivoimainen enemmistö väkivaltaan kuolleista on miehiä.

Niin miehen toimesta. 

Vierailija
67/69 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain pitää syyttää ja miehen eli kaverin puolra täytyy pitää👬

Jos on naimisissa sen kaverin kanssa niin jättäkää naiset rauhaan sitten ihan kokonaan. Pankaa keskenänne.

Vierailija
68/69 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on syyllistetty ihan miesten kuin naisten toimesta, kun olen joutunut uhrin asemaan. Kulttuurimme on valitettavan kykynemätön empatiaan. 

Empatia on aika vaikeaa sellaisessa tilanteessa, jossa ulkopuoliset olisivat voineet auttaa ja  pelastaa sinut. He olisivat ehkä olleet valmiit järjestämään sinulle muuton ja turvallisen asunnon - mutta sinä olisitkin tarvinnut vain empatiaa. Se on sinun oma tulkintasi, että syyllistivät, koska eivät suhtautuneet myötätuntoisesti ja ymmärtäväisesti vaan yrittivät painostaa sinua luopumaan uhriutumisesta.

Tämä on kyllä totta, että jotkut jäävät kurjaan tilanteeseen, ja odottavat sen muuttuvan paremmaksi. Odotellessa kaipaavat muilta empatiaa ja pään silittelyä. Jos joku tarjoaa tai ehdottaa tilanteesta pois pääsyä, kokevat sen kritiikkinä ja syyllistämisenä ja loukkaantuvat.

Nykyään on myös mahdollista nähdä ihminen samaan aikaan sekä uhrina että tekijänä.

Vierailija
69/69 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tuttua on. Isä kun tarttui hiuksista kiinni niin oli kuulemma pakko kun olin niin kova suustani. Veli hakkasi koska olin niin ärsyttävä. Yksi poikaystävä nöyryytti ja pahoinpiteli koska puskin hänet henkisesti rajan yli. 

Koskaan en ole ollut yhdenkään naisen tai tytön mielestä moinen ihmishirviö, mutta onhan syyn oltava minun, kun en osaa olla sillä tavalla hiljaa kuin miesten mielestä kuuluisi.

Tuttua. Minua on yritetty jopa estää opiskelemasta ja yritetty hiljentää yhteisöväkivallan avulla. Mielipiteet ovat vääriä lähinnä miesten mielestä, mutta on niitä naisiakin perseilemässä mukana.

Aviopuolisoni raiskasi minut, koska hänellä oli mielestään oikeus seksiin aina kun hän halusi. Vaikka sanoin ei.

Lisäksi lukemattomilla miehillä oli (/on) mielestä

Paljon elämää ja työtä miesvaltaisillakin aloilla tehneenä nyt täytyy kysyä, millaisessa ympäristössä lainauksen kirjoittaja elää. Kuulutko johonkin vähemmistöön, jossa tuota pidetään normaalina, jos peittävä pukeutuminenkin on mainittu?

Minulle on huudeltu ohikulkevasta autosta tasan yhden kerran, ei ole kosketeltu sopimattomasti kuin lapsena naapurin poika. Jaa mutta olin jo unohtanut erään humalaisen tutun halailun hyvin aikuisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi