Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Naisiin kohdistettuun väkivaltaan liittyy käsittämätön piirre: uhria pidetään syyllisenä"

Vierailija
18.10.2025 |

https://yle.fi/a/74-20188370

Nyt tarkkana kunka kaikki miehet on syyllisiä ja heille revitään uusi aukko. Miehiä ei tarvita mihinkään, paitsi omien valintojen katumuksen syylistämiseen. Mies on vain sika ja asiasta ei edes keskustella.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femkkeli Sysipierun Miesvihaseikkailut osa 521.

Vierailija
42/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tätä, kuinka jo tässä keskustelussa miehet itse tulevat todistamaan naisvihan todeksi. Eivätkä moukat edes itse tajua.

Kun joku paljastaa todellisen luonteensa, usko häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehkä tuollainen ilmiö on jollain tasolla olemassa mutta naiset syyllistävät miehiä yhtä lailla, jos mies on uhri, joskin asiat voivat olla erilaisia. Jussi Halla-Ahon tapus oli tästä hyvä esimerkki. Nainen lopetti ehkäisyn käytön siitä ilmoittamatta ja lapsi velvollisuuksineen syntyi. Ei paljon empatiaa naisilta herunut miehelle.

Olen sitä mieltä, että Halla-ahon on täytynyt ymmärtää, että fyysisestä kanssakäymisestä voi aina tulla lapsi. Ehkäisy voi pettää, vaikka sitä käytettäisiin säännöllisesti ja huolellisesti. 

Ei voi tulla. Kyllä nainen pystyy huolehtimaan sen niin.

Mikään ehkäisy ei ole 100-prosenttinen. Miehen pitää vet

Tuli tästä vain mieleen, että USA:ssa, Saksassa, Iso-Britanniassa ja monessa muussa maassa seksuaalirikolliset pakkokastroidaan. Tai ainakin suunnitellaan tätä.

En vastusta, jos tämä käytäntö tulee Suomeenkin.

Vierailija
44/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lyöt jotakuta, olet syyllinen väkivaltaan.

Jos kohdistat seksuaalista väkivaltaa toiseen ihmiseen, olet syyllinen.

Väkivallan kohde on uhri, lain edessä ja todellisesti.

Mikä tässä on niin vaikeaa?

Vierailija
45/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lyöt jotakuta, olet syyllinen väkivaltaan.

Jos kohdistat seksuaalista väkivaltaa toiseen ihmiseen, olet syyllinen.

Väkivallan kohde on uhri, lain edessä ja todellisesti.

Mikä tässä on niin vaikeaa?

Juuri näin. Mutta ei mikään näistä teoista, vaikka kauheita ovatkin, millään tavalla kerro syyllisen vihaavan tiettyä sukupuolta. Viha on aika äärimmäinen termi ja pitäisi käyttää nykyistä harkitummin. Vai onko se miesvihaa jos mies lyö toista miestä?

Vierailija
46/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisviha on kuin pyramidi, joka muuttuu taso tasolta näkyvämmäksi ja sen muodot väkivaltaisemmiksi: Ensin tiedostamattomista asenteista tulee tietoisia ajatuksia. Sitten ajatukset lausutaan ääneen. Lopulta puheet muuttuvat aktiivisiksi ja väkivaltaisiksi teoiksi.

Pyramidin rakennetta kannattelee naisvihamieliseen toimintaan puuttumattomuus ja naisvihan hiljainen hyväksyntä.

Pyramidin olemassaolon mahdollistaa naisvihan vähättely ja sen olemassaolon kieltäminen.

--

Naisviha on sisäänrakennettuna yhteiskunnan rakenteisiin

Naisviha ei ilmene pelkästään yksittäisten ihmisten suorana vihamielisyytenä, vaan se on sisäänrakennettuna myös yhteiskunnan rakenteisiin, normeihin ja instituutioihin. Se voi olla piilotettua tai niin arkipäiväistä ja hienovaraista, ettei sitä edes tunnisteta.

Vaikka rakenteellinen naisviha on usein tiedostamatonta, sillä voi

Koska naiset on niin naisia eikä miehiä. Miehet ja naiset eivät  omaa samoja kykyjä eikä tavoitteita eikä tunnetiloja.  Siinä sitä rakenteellisuutta.  Miksi sen toteaminen on vihamielisyyttä?  Samat asiat  koskee monia miehiäkin mutta miesten tyyliin ei kuulu uhriutua. 

Vierailija
47/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuttua on. Isä kun tarttui hiuksista kiinni niin oli kuulemma pakko kun olin niin kova suustani. Veli hakkasi koska olin niin ärsyttävä. Yksi poikaystävä nöyryytti ja pahoinpiteli koska puskin hänet henkisesti rajan yli. 

Koskaan en ole ollut yhdenkään naisen tai tytön mielestä moinen ihmishirviö, mutta onhan syyn oltava minun, kun en osaa olla sillä tavalla hiljaa kuin miesten mielestä kuuluisi.

Vierailija
48/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tuttua on. Isä kun tarttui hiuksista kiinni niin oli kuulemma pakko kun olin niin kova suustani. Veli hakkasi koska olin niin ärsyttävä. Yksi poikaystävä nöyryytti ja pahoinpiteli koska puskin hänet henkisesti rajan yli. 

Koskaan en ole ollut yhdenkään naisen tai tytön mielestä moinen ihmishirviö, mutta onhan syyn oltava minun, kun en osaa olla sillä tavalla hiljaa kuin miesten mielestä kuuluisi.

Tuttua. Minua on yritetty jopa estää opiskelemasta ja yritetty hiljentää yhteisöväkivallan avulla. Mielipiteet ovat vääriä lähinnä miesten mielestä, mutta on niitä naisiakin perseilemässä mukana.

Vierailija
49/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Olen kokenut tuon uhrin syyllistämisen erittäin rajulla tavalla ja olen 1000% särmän kanssa samaa mieltä ja kuolen tällä kukkulalla ilomielin.

Uhrin "syyllistäminen" liittyy usein siihen, että sen katsotaan olevan oma valinta. On pelastettu ystävä, sisko tai lapsi hädästä useamman kerran, mutta hän palaa yhä uudestaan pahoinpideltäväksi. Selvähän se, että miehen syy, mutta kyllä naisellakin on ihan pikkuisen vastuuta omasta elämästään.

Ei ihme että naisia aletaan väheksyä ja kummastella.   Myös tasa-arvoisissa maissa.  Kaikki pitäisi tulla valmiina, turvallisuus,  johtopaikat, huomio. Feministit ei puutukaan  todellisiin naisia sortaviin kulttuureihin,  koska se olisi ylivoimainen tehtävä. 

Vierailija
50/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä tuollainen ilmiö on jollain tasolla olemassa mutta naiset syyllistävät miehiä yhtä lailla, jos mies on uhri, joskin asiat voivat olla erilaisia. Jussi Halla-Ahon tapus oli tästä hyvä esimerkki. Nainen lopetti ehkäisyn käytön siitä ilmoittamatta ja lapsi velvollisuuksineen syntyi. Ei paljon empatiaa naisilta herunut miehelle.

Petti vaimoaan vuosia ja pani vierasta paljaalla. Ja vielä olisi empatiaa pitänyt tarjota 🙄

Vierailija
51/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttua. Minua on yritetty jopa estää opiskelemasta ja yritetty hiljentää yhteisöväkivallan avulla. Mielipiteet ovat vääriä lähinnä miesten mielestä, mutta on niitä naisiakin perseilemässä mukana.

Aviopuolisoni raiskasi minut, koska hänellä oli mielestään oikeus seksiin aina kun hän halusi. Vaikka sanoin ei.

Lisäksi lukemattomilla miehillä oli (/on) mielestään oikeus:

- kommentoida, puristaa tai kosketella kehonosiani

- vetää vyötäröltäni itseään kohti

- hinkata itseään takapuoltani vasten

- jatkaa näitä, vaikka sanoin EI tai käskin lopettamaan

- pilkata mielestään liian PEITTÄVÄÄ pukeutumistani

- huudella kadulla tai ohikulkevista autoista

- tytötellä ja vähätellä osaamistani korkeakoulussa ja työpaikalla

- tuijottaa päästä varpaisiin

- kertoa minulle millä alalla naisena voin ja saan työskennellä, mitä naisena osaan ja mitä en voi osata

- valita projekteihin johtajaksi mies, pelkän sukupuolen perusteella

- lähestyä sopimattomissa paikoissa seksimielessä, kuten kuntosalilaitteessa kesken sarjan tai vertaistukiryhmässä

Ja niin edelleen.

Vierailija
52/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarkkana kunka kaikki miehet on syyllisiä

Ei tossa sanota mitään tuollaista. Toi on ihan kirjaimellisesti vain sama asia, mitä väniset joka kerran, kun naisiin kohdistuvasta väkivallasta puhutaan, vaikkei kukaan mitenkään syyllistäisi kaikkia miehiä, koska sä haluaisit, että naisiin olisi sallittua kohdistaa väkivaltaa.

Lainaan yhden lauseen tekstistä: "Ajatteleeko siis osa miehistä ja naisistakin yhä ehkä näinä aikoina jopa taas uudelleen että olisi parempi, jos naiset pysyvät kotona ja ovat hiljaa? Että nainen ei ansaitse parempaa?" - Osa miehistä ilmeisesti tosiaan ajattelee, ja sinä kuulut siihen osaan.

Vierailija
53/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsinlaivalla nainen meni 4 ulkomaalaisen miehen kanssa hyttiin. Olisko ollut vältettävissä tuo joukkorikkaus?

Ne oli kyllä ihan suomalaisia myös ne miehet.

Ajat ovat muuttuneet. Kasarilla ja ysärillä ei olisi välttämättä tapahtunut naiselle mitään. Milloin myönnetään, että m. muuttajissa on enempi vaarallisia miehiä Suominaisille kuin ennen oli Suomessa. 

"välttämättä" Ei nykyäänkään välttämättä tapahdu mitään. Ja myös kasarilla ja ysärillä tapahtui r*iskauksia.

Vierailija
54/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä liitym sori vaan. Ei ainakaan Särmään ole ikinä liioin miehet liittyneet, eikä liity. Mutta siitä puhe mistä puute tietysti aina.

Niin näyttää olevan, sinulla.

Vierailija
55/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsinlaivalla nainen meni 4 ulkomaalaisen miehen kanssa hyttiin. Olisko ollut vältettävissä tuo joukkorikkaus?

Ne oli kyllä ihan suomalaisia myös ne miehet.

Ajat ovat muuttuneet. Kasarilla ja ysärillä ei olisi välttämättä tapahtunut naiselle mitään. Milloin myönnetään, että m. muuttajissa on enempi vaarallisia miehiä Suominaisille kuin ennen oli Suomessa. 

"välttämättä" Ei nykyäänkään välttämättä tapahdu mitään. Ja myös kasarilla ja ysärillä tapahtui r*iskauksia.

Avioliitossa tapahtunut raiskaus kiellettiin vasta 1994.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raiskaus_avioliitossa

Vierailija
56/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Olen kokenut tuon uhrin syyllistämisen erittäin rajulla tavalla ja olen 1000% särmän kanssa samaa mieltä ja kuolen tällä kukkulalla ilomielin.

Uhrin "syyllistäminen" liittyy usein siihen, että sen katsotaan olevan oma valinta. On pelastettu ystävä, sisko tai lapsi hädästä useamman kerran, mutta hän palaa yhä uudestaan pahoinpideltäväksi. Selvähän se, että miehen syy, mutta kyllä naisellakin on ihan pikkuisen vastuuta omasta elämästään.

Miten paljon vastuuta traumatisoituneelle ja aivopestylle ihmiselle mielestäsi pitäisi antaa?

Vierailija
57/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi, jos miehet olisivat pitäneet pissavehkeensä housuissaan.

👆

Vierailija
58/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluaa seurustella jännämiesten kanssa ja siksi naisia surmataan. Ei siinä ole sen kummempaa selittelyä. Naiselle komea mies on yhtä kuin turvallisuus ja kuitenkin komea mies on usein se väkivaltainen mies.

Vierailija
59/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pitää syyttää ja miehen eli kaverin puolra täytyy pitää👬

Vierailija
60/69 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy? Miehen tekemä m,. urha on sinun mielestäsi tekona vähäisempi, kuin ehkäisyn pois jättäminen? Ei tosiaan ole vertailukelpoinen.

Niin miehillähän pitäisi olla oikeus päättää myös naisten syömistä lääkkeistä.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi