Mitä ajattelet ihmisestä, joka nauttii kun saa kostettua?
Hän saa siis siitä oikeasti tyydytystä itselleen. Mitä inhottavammin saa kostettua, sitä parempi mieli hänelle siitä tulee.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa persulta tai muuten psykopaattisadistilta.
Mutta ne pahantekijät (joille kostoa toivotaan) ei ole psykopaattisadisteja?
Useimmiten eivät. Vaan sadistin haistamia potentiaalisia uhreja, yleensä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se valtava pahuus, joka oikeuttaa kostoon? Koska mitä olen näitä kostajia kuunnellut, syy voi olla mikä vaan.
Eri mieltä oleminen. Kosto näillä on useimmiten myös mitoitettu aivan väärin suhteessa kokemaansa "pahaan".
Hyvä ja paha ovat uskonnollista käsitteistöä, eivät psykologian tai muun tieteen kieltä.Mikä teko oikeuttaa kostamaan, sinusta? Luettele vaikkapa useita.
Ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten eivät. Vaan sadistin haistamia potentiaalisia uhreja, yleensä naisia.
Nyt puhumme selkeästi eri asioista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tosielämästä kolme miestä, jotka uskovat kostoon:
- sosiopaatti
- psykopaatti
- sadistinen narsisti
Kahdella heistä on korkea äo. Kostavat kaiken, hyvin pienenkin väärinkohtelun.
Sosiopaatti ja psykopaatti ovat synonyymeja. Nykyään käytetään psykopaatti-termiä.Sosiopaatti ja psykopaatti eivät todellakaan ole synonyymeja. Sosiopatia kehittyy huonossa kasvuympäristössä. Psykopatia on synnynnäinen rakennepoikkeama aivoissa.
Olet täysin väärässä. Esimerkiksi Psyl.prof. Sam Vakninin mukaan termit ovat synonyymeja. Aikaisemmin käytettiin enemmän sosiopaatti-termiä. Missä yliopistossa sinulla on professuuri?
Olen lukenut sen verran aiheesta, että en, en ole väärässä. Googlaa.
Joku kiusaaja voi huutaa heti kostoa ja leimata väärin kohtelemansa henkilön persoonallisuushäiriöiseksi, jos saa edes hitusen maistaa omaa lääkettään.
Vaikka itse jatkuvasti tölvisi ja käyttäisi halventavaa kieltä toisesta. Ja aika pienestä alkaa ulina, koska hän kokee olevansa parempi ihminen, hänellä on ollut oikeus "antaa opetus" toiselle, mutta toisen täytyy ottaa se nöyränä vastaan.
Jos inasenkin antaa takaisin samaa käytöstä kuin on saanut parhaassa tapauksessa vuosikausia osakseen tälle grandiositeettiharhaiselle kiusaajallen, on heti mielisairas kostaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- sosiopaatti
- psykopaatti
- sadistinen narsisti
Sosiopaatti ja psykopaatti ovat synonyymeja. Nykyään käytetään psykopaatti-termiä.Sosiopaatti ja psykopaatti eivät todellakaan ole synonyymeja. Sosiopatia kehittyy huonossa kasvuympäristössä. Psykopatia on synnynnäinen rakennepoikkeama aivoissa.
Olet täysin väärässä. Esimerkiksi Psyl.prof. Sam Vakninin mukaan termit ovat synonyymeja. Aikaisemmin käytettiin enemmän sosiopaatti-termiä. Missä yliopistossa sinulla on professuuri?
No tietosi on vanhentunut. Eikä Wikipedia ole mikään tietolähde tässä asiassa 😂
No tietosi on vanhentunut. Eikä Wikipedia ole mikään tietolähde tässä asiassa 😂
Vierailija kirjoitti:
Joku kiusaaja voi huutaa heti kostoa ja leimata väärin kohtelemansa henkilön persoonallisuushäiriöiseksi, jos saa edes hitusen maistaa omaa lääkettään.
Vaikka itse jatkuvasti tölvisi ja käyttäisi halventavaa kieltä toisesta. Ja aika pienestä alkaa ulina, koska hän kokee olevansa parempi ihminen, hänellä on ollut oikeus "antaa opetus" toiselle, mutta toisen täytyy ottaa se nöyränä vastaan.
Jos inasenkin antaa takaisin samaa käytöstä kuin on saanut parhaassa tapauksessa vuosikausia osakseen tälle grandiositeettiharhaiselle kiusaajallen, on heti mielisairas kostaja.
Kostajalla on kostajan persoonallisuus. Täysin riippumatonta koston kohteesta tai teoista. Terveet ihmiset eivät kosta, mitään, koskaan.
Vierailija kirjoitti:
- sosiopaatti
- psykopaatti
- sadistinen narsisti
Kannattaisiko jättää se väärinkohtelu tekemättä, niin ei tarvitsisi niin kovasti sitten pelätä kostoa. Nää on näitä valintoja.
Ajattelen että hän on emotionaalisesti epäkypsä sekä aika pelottava. Pysyttelisin mahdollisimman kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kostajalla on kostajan persoonallisuus. Täysin riippumatonta koston kohteesta tai teoista. Terveet ihmiset eivät kosta, mitään, koskaan.
Joo, mutta kuka kostaa tässä tapauksessa? Se, joka ei ota enää paskaa vastaan tai anna kävellä ylitseen ja antaa tarvittaessa takaisin, vai se, joka jatkaa kiusaamista leimaamalla toisen mielisairaaksi kostajaksi, jos ei saa samaan malliin uhkailla, hyppiä silmille, nimitellä ja huoritella sitä toista? Ja takaisin antaminen on tasan sitä "itse olet -tasoa", ei mitään keksittyjä juttuja.
Minä kostaisin melkein kaikille pienimmätkin asiat ja nauttisin suunnattomasti, kihertelisin ihan :) Muistan myös lapsuudesta asti kaiken kokemani vääryyden ja kaikki loukkaukset, sekä tilanteet joihin en olisi halunnut itse joutua ja asiat joita en olisi halunnut kuulla minulle sanottavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- sosiopaatti
- psykopaatti
- sadistinen narsisti
Kannattaisiko jättää se väärinkohtelu tekemättä, niin ei tarvitsisi niin kovasti sitten pelätä kostoa. Nää on näitä valintoja.
Annoin pakit. Oikeuttaako se sinusta kostoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosto kumpuaa vihasta. Viha taas on suojatunne, jonka alla on kipua, pelkoa ja ahdistusta. Minulle se, että koet ylipäänsä tarvetta kostaa kertoo vain sen, että olet heikko.
Näin minäkin ajattelen. Ja siksi olen sitä mieltä, että huomiotta jättäminen on se paras tapa reagoida jonkun kiusantekoon. Voi poistua tämän vaikutuspiiristä ja varoittaa muita. Tietenkin syyllistymättä itse mihinkään rikokseen.
Tän takia meillä on huono tuottavuus kun joka työpaikan kiusaaja saa jatkaa.
Tulkitset väärin, omista lähtökohdistasi. Liity liittoon ja käytä sen juristin palveluja. Työpaikkakiusaamiseen pitää puuttua laillisin keinoin, koska mikään lapsellinen jekku tai källi ei sitä lopeta. Sen lopettaa käräjäoikeus, työtuomiois
Onnea ja menestystä saada joku liitto kiinnostumaan siitä että joku Matti sanoi hieman ikävästi kahvihuoneessa. Ei edes HR kiinnostu saati liitto juristeineen. Tietenkin jos ei ole todellisuus pohjaa työelämään voi luulla tuollaista.
"Onnea ja menestystä saada joku liitto kiinnostumaan siitä että joku Matti sanoi hieman ikävästi kahvihuoneessa. Ei edes HR kiinnostu saati liitto juristeineen. Tietenkin jos ei ole todellisuus pohjaa työelämään voi luulla tuollaista."
Joo kun tuollainen ei välttämättä kiinnostaisi edes lähiesihenkilöä... ei kaikissa työpaikoissa puututa asioihin
Onhan se joillakin tärkeää päästä kostamaan, vaikkei oikein itsekään ole varma mitä kostaa ja miksi. Kostettava on!
Vierailija kirjoitti:
Minä kostaisin melkein kaikille pienimmätkin asiat ja nauttisin suunnattomasti, kihertelisin ihan :) Muistan myös lapsuudesta asti kaiken kokemani vääryyden ja kaikki loukkaukset, sekä tilanteet joihin en olisi halunnut itse joutua ja asiat joita en olisi halunnut kuulla minulle sanottavan.
jelena kipper? HK. Sen koko elämä koostuu raivosta. Kostoraivosta.