Mitä ajattelet ihmisestä, joka nauttii kun saa kostettua?
Hän saa siis siitä oikeasti tyydytystä itselleen. Mitä inhottavammin saa kostettua, sitä parempi mieli hänelle siitä tulee.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan mitään kosta ilman syytä. Ei pidä antaa syytä, pitää ottaa vastyu siitä mitä aiheuttaa. Vaikka kosto ei lähtökohtaisesti ole se paras vaihtoehto, on h5vä ymmärtää ja tajuta, että keskuudessamme on aina niitä, jotka vastaavat pahaan pahalla. Se on hyvä tiedostaa, ennenkuin alkaa säätää. On hyvä myös varmistua, että selviytyy kostosta. Eli pelinerkit kohdilleen, niin ei tarvitse tutista pelosta, 'että kostaakohan se'. Todennäköisesti kostaa ennemmin tai myöhemmin. Elä sen kanssa.
Todellakin moni kostaa ilman syytä. Yleensä kostajat ovat miehiä. Naiset, joita lyödään ja kohdellaan seksuaalisesti kaltoin, todelliset uhrit, yrittävät vain pitää etäisyyttä. Todellinen uhri ei mieti kostoa vaan omaa toipumistaan, selviytymistään.
Eli nämä naisten hakkaajat vaan jatkaa matkaa ja ottaa uusia uhreja?
Kyllä. Kuinka moni nainen ja uhri jättää tekemättä rikosilmoituksen? Varmaan suurin osa.
Minulla on näin. En tosin kosta kovin usein. Olen akateemisesti koulutettu ja perheellinen. Työelämässä ja omistusasuja. Vanhempani korkeasti koulutettuja, isälläni mensa-tason älykkyys.
Jos minua loukataan tarpeeksi, kostan. En kuitenkaan heti, vaan esimerkiksi puolen vuoden päästä ja tavalla, jota kohde ei ikinä arvaisi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on näin. En tosin kosta kovin usein. Olen akateemisesti koulutettu ja perheellinen. Työelämässä ja omistusasuja. Vanhempani korkeasti koulutettuja, isälläni mensa-tason älykkyys.
Jos minua loukataan tarpeeksi, kostan. En kuitenkaan heti, vaan esimerkiksi puolen vuoden päästä ja tavalla, jota kohde ei ikinä arvaisi.
Tiedostatko, ettei tapasi ajatella ole valtavirtaa eikä henkisesti tervettä?
Minä, ja en kosta itse vaan luotan Jumalan kostoon kuten Raamattu sanoo. Mutta jos näen niin tapahtuvan niin luultavasti saan tyydytystä vaikka ikävä juttu sinänsä. Kyseessä ei ole mikään pieni juttu vaan koko elämä pyritty tuhoamaan. Siksi koen että tyytyväisyyteni olisi tavallaan oikeutettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minua loukataan tarpeeksi, kostan. En kuitenkaan heti, vaan esimerkiksi puolen vuoden päästä ja tavalla, jota kohde ei ikinä arvaisi.Tiedostatko, ettei tapasi ajatella ole valtavirtaa eikä henkisesti tervettä?
Tiedostan, että minulla on tällainen persoonallisuus. Persoonallisuutta on hankala muuttaa ja olen täysin tyytyväinen omaani. Kyllä minut saa lokeroida, en minä siitä pahastu, tai kosta.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys periytyy äidiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minua loukataan tarpeeksi, kostan. En kuitenkaan heti, vaan esimerkiksi puolen vuoden päästä ja tavalla, jota kohde ei ikinä arvaisi.Älykkyys periytyy äidiltä.
Kyllä. Äitini on kauppatieteiden tohtori, eli en pidä häntä kovin älykkäänä.
Kuulostaa persulta tai muuten psykopaattisadistilta.
Kuka sen määrittelee milloin on oikeutettu kostamaan? Niinpä, kostaja itse. Subjektiivinen kokemus. Oman näkemykseni mukaan kostajilla on alhainen älykkyysosamäärä, impulssikontrollin puutetta ja empatian totaalinen puute. Ovat useimmiten itse pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ne pahantekijät (joille kostoa toivotaan) ei ole psykopaattisadisteja?
Tiedän tosielämästä kolme miestä, jotka uskovat kostoon:
- sosiopaatti
- psykopaatti
- sadistinen narsisti
Kahdella heistä on korkea äo. Kostavat kaiken, hyvin pienenkin väärinkohtelun.
Vierailija kirjoitti:
Minä en koskaan ole ymmärtänyt tätä, että kostaja olisi se paha. Minusta se on, joka ensimmäisenä alkaa kiusaamaan.
Eiköhän ensimmäinen kiusajaa ole ole aika hienoa multaa jo tässä kohtaa. Vai onko se suhteellista niin että sattuu itelle sopimaan parhaiten?
Vierailija kirjoitti:
- sosiopaatti
- psykopaatti
- sadistinen narsisti
Sosiopaatti ja psykopaatti ovat synonyymeja. Nykyään käytetään psykopaatti-termiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se valtava pahuus, joka oikeuttaa kostoon? Koska mitä olen näitä kostajia kuunnellut, syy voi olla mikä vaan.
Eri mieltä oleminen. Kosto näillä on useimmiten myös mitoitettu aivan väärin suhteessa kokemaansa "pahaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se valtava pahuus, joka oikeuttaa kostoon? Koska mitä olen näitä kostajia kuunnellut, syy voi olla mikä vaan.
Eri mieltä oleminen. Kosto näillä on useimmiten myös mitoitettu aivan väärin suhteessa kokemaansa "pahaan".
Hyvä ja paha ovat uskonnollista käsitteistöä, eivät psykologian tai muun tieteen kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- sosiopaatti
- psykopaatti
- sadistinen narsisti
Sosiopaatti ja psykopaatti ovat synonyymeja. Nykyään käytetään psykopaatti-termiä.
Sosiopaatti ja psykopaatti eivät todellakaan ole synonyymeja. Sosiopatia kehittyy huonossa kasvuympäristössä. Psykopatia on synnynnäinen rakennepoikkeama aivoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ja paha ovat uskonnollista käsitteistöä, eivät psykologian tai muun tieteen kieltä.
Mikä teko oikeuttaa kostamaan, sinusta? Luettele vaikkapa useita.
Sellainen on mahdollisesti ns. räppääjä joka käninällään kostaa jotain laulun ja musiikin tekijöille ja ystäville. Harjoittaa räpätessään tietysti syntisille helvetissäoloa... joka ansiokseen laskettaneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ja paha ovat uskonnollista käsitteistöä, eivät psykologian tai muun tieteen kieltä.Mikä teko oikeuttaa kostamaan, sinusta? Luettele vaikkapa useita.
Voisin luetella useita mutta en halua tähän
Mönkihän se persu sieltä harhaluuloistaan esille ihan alastomana itsenään :D