Mitä ajattelet ihmisestä, joka nauttii kun saa kostettua?
Hän saa siis siitä oikeasti tyydytystä itselleen. Mitä inhottavammin saa kostettua, sitä parempi mieli hänelle siitä tulee.
Kommentit (154)
Huomaa että ihmiset tarkoittaa eri asioita kostolla. Itsellä oikeita pahoja julmia asioita joita minulle on tehty, joilla oikeasti pyritty tuhoamaan elämäni. Vrt. jotenkin persoonallisuushäiriöiset jotka "kostavat" vaikka sen että joku jättää heidät tai työkaveri saa jonkun paremman edun. 🙄
Jotkut nauttii kun saa turpiin. Siksi soittaa suutansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en koskaan ole ymmärtänyt tätä, että kostaja olisi se paha. Minusta se on, joka ensimmäisenä alkaa kiusaamaan.
Ja minä en ymmärrä ihmistä, joka alentuu kiusaajan tasolle. Silloinhan kiusaaja on tavallaan voittanut. Minä en viitsisi kellekään sitä arvostusta antaa, että ryhtyisin kostamaan. Välinpitämättömyys on mun kostoni. Se ihminen ei ole olemassa enää, mä en anna hänelle minkäänlaista merkitystä elämässäni.
JUST TÄMÄ!
KÄÄNNÄT PYRSTÖ SIIHEN SUUNTAAN , ETKÄ KATO PÄINKÄÄN . EI KANNATA NÄHDÄ VAIVAA....
Eli sä olet niin kiva työkaveri, että kostamaan joutuu.
Ja nyt sä kummastelet sitä täällä?
Miksi kostaa?
Miksi olet työmaa hirviö?
Pyrin mahdollisimman kauaksi sellaisesta ihmisestä ja olemaan hänen silmissään mahdollisimman näkymätön.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan normaalia käyttäytymistä jossain tapauksissa.
Ei ole. Kertoo tunne-elämän vaikeasta häiriöstä.
En halua kostaa. Haluaisin kuitenkin uskoa, että elämä tasaa tilit eli karma hoitaa. Onko se sitten niin paha ajatus? En tiedä, minusta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on näin. En tosin kosta kovin usein. Olen akateemisesti koulutettu ja perheellinen. Työelämässä ja omistusasuja. Vanhempani korkeasti koulutettuja, isälläni mensa-tason älykkyys.
Jos minua loukataan tarpeeksi, kostan. En kuitenkaan heti, vaan esimerkiksi puolen vuoden päästä ja tavalla, jota kohde ei ikinä arvaisi.Tiedostatko, ettei tapasi ajatella ole valtavirtaa eikä henkisesti tervettä?
Kuinka moni ihminen on oikeasti henkisesti terve?
Vierailija kirjoitti:
Ajatus kostosta on monelle niin rakentuneelle etukäteen mieluisa, mutta edes onnistunut kosto ei tuo rauhaa mielelle. On loputonta pakkoa kostaa, kuin ajaisi takaa virvatulia, joita ei voi koskaan saavuttaa.
Niin? Se on ajatuksena siksi mieluisa että saa viimeinkin edes jonkinlaista oikeutta itselleen. Ei se tuo rauhaa mielelle eikä siitä saa nautintoa. Tuo oikeus ei ole oikeastaan oikea sana, koska sen mitä pahantekijä on vienyt pois ei voi koskaan enää saada takaisin. Siksi pahantekijältä itseltään on vietävä jotain vastaavaa pois =oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on näin. En tosin kosta kovin usein. Olen akateemisesti koulutettu ja perheellinen. Työelämässä ja omistusasuja. Vanhempani korkeasti koulutettuja, isälläni mensa-tason älykkyys.
Jos minua loukataan tarpeeksi, kostan. En kuitenkaan heti, vaan esimerkiksi puolen vuoden päästä ja tavalla, jota kohde ei ikinä arvaisi.Älykkyys periytyy äidiltä.
Meemi. Vanhentunut käsitys.
Tulee semmoinen fiilis näistä moralisteista, että oma lehmä on ojassa, ja sitä kostoa aiheestakin pelätään.
Vierailija kirjoitti:
En halua kostaa. Haluaisin kuitenkin uskoa, että elämä tasaa tilit eli karma hoitaa. Onko se sitten niin paha ajatus? En tiedä, minusta ei.
Pahantekijä ajattelee että kosto on pahasta, kun on kivempi tehdä pahaa, ilman että joutuu vastuuseen.
Mitä ihmettä tavallisen ihmisen elämässä tapahtuu mitä edes pitäisi kostaa?
Vierailija kirjoitti:
No vaikkapa joutuu pahoinpitelyn uhriksi ja siitä seuraa aivovamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä kovinkin yleistä? Ja miten mikään kosto auttaa tilannetta mitenkään?
Ajattelen et5ä ei ole kovin kehittynyt ihminen. Itsensä masteroinut ihminen tiedostaa mitä laittaa maailmaan eteenpäin ja miksi.
kuulostaa uskovaiselta. silmä silmästä.
en ole missään muualla tavannut niin kostonhaluisia ihmisiä kuin uskovaisten keskuudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä kovinkin yleistä? Ja miten mikään kosto auttaa tilannetta mitenkään?
Yleisyydestä en osaa sanoa. Silmä silmästä ja niin edelleen.
Sisareni on kostaja.