Mitä ajattelet ihmisestä, joka nauttii kun saa kostettua?
Hän saa siis siitä oikeasti tyydytystä itselleen. Mitä inhottavammin saa kostettua, sitä parempi mieli hänelle siitä tulee.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että vankilat on näitä täynnä. Omasta mielestään tekonsa ovat ihan oikeutettuja.
Pääasiassa mt-ongelmaisia, hoitamattomia, oppimisvaikeuksista kärsiviä, kertakaikkiaan tyhmiä, tunnevammaisia. Niin ja päihderiippuvaisia. Huono-osaisuus taisi olla se sana jota etsin jo alussa, kun sanoin että tämä kostaminen on keskenkasvuisten ja veeteen puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en koskaan ole ymmärtänyt tätä, että kostaja olisi se paha. Minusta se on, joka ensimmäisenä alkaa kiusaamaan.
Ja minä en ymmärrä ihmistä, joka alentuu kiusaajan tasolle. Silloinhan kiusaaja on tavallaan voittanut. Minä en viitsisi kellekään sitä arvostusta antaa, että ryhtyisin kostamaan. Välinpitämättömyys on mun kostoni. Se ihminen ei ole olemassa enää, mä en anna hänelle minkäänlaista merkitystä elämässäni.
Ei välinpitämättömyys auta sadisteille. Vasta kun saavat kokea saman niin oppivat. Enkä tarkoita fyysistä väkivaltaa.
Kannattaako sadistinen tai psykopaatin kanssa alkaa riitelemään? Ei todellakaan. Hankkiudu mahd. kauas mahd. pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en koskaan ole ymmärtänyt tätä, että kostaja olisi se paha. Minusta se on, joka ensimmäisenä alkaa kiusaamaan.
Kostaja saattaa itse olla se koko sopan alullepanija. Eli hän ärsyttää toista kunnes tämä reagoi ja saa sitten tekosyyn kostaa valtavalla voimalla. Tällainen henkilö purkaa kaiken elämänsä varrella kertyneen pahan sisältään johonkin vain, sivulliseen ja viattomaan ihmiseen.
Minun on hyvin vaikea samaistua kostavaan ihmiseen. Olen kokenut paljon epäoikeudenmukaisuutta ja tullut väärin kohdelluksi. Kosto ei ole käynyt koskaan mielessäni, koska kostamalla sitoisin itseni siihen pahantekijään entisestään. Täyttä energian ja aikani hukkaa, pahaan.
Tämä. Kannattaa käyttää oma energiansa hyvään ja postiiviseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosto kumpuaa vihasta. Viha taas on suojatunne, jonka alla on kipua, pelkoa ja ahdistusta. Minulle se, että koet ylipäänsä tarvetta kostaa kertoo vain sen, että olet heikko.
kosto voi olla myös oikeutta ilman vihaa.
Oikeutta voi olla ilman vihaa, mutta kosto ei ole sama asia kuin oikeus. Kun uskaltaa luopua vihasta, ymmärtää että kosto on useimmissa tapauksissa täysin tarpeeton.
Tämä on hyvä ketju! Se on saanut minut ajattelemaan että en kutsu sitä enää kostoksi kun irtisanon entisen esimieheni tulevaisuudessa. Kutsun sitä oikeudeksi.
Muistapa sitten irtisanoa laillisin perustein, vaikka nehän on jatkossa aika kevyet. Tosin puhuit kai viranhalt
"muistappa" Mitä järkeä on ristisanoa laittomasti kun siinä menee koko idea?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan mitään kosta ilman syytä. Ei pidä antaa syytä, pitää ottaa vastyu siitä mitä aiheuttaa. Vaikka kosto ei lähtökohtaisesti ole se paras vaihtoehto, on h5vä ymmärtää ja tajuta, että keskuudessamme on aina niitä, jotka vastaavat pahaan pahalla. Se on hyvä tiedostaa, ennenkuin alkaa säätää. On hyvä myös varmistua, että selviytyy kostosta. Eli pelinerkit kohdilleen, niin ei tarvitse tutista pelosta, 'että kostaakohan se'. Todennäköisesti kostaa ennemmin tai myöhemmin. Elä sen kanssa.
Todellakin moni kostaa ilman syytä. Yleensä kostajat ovat miehiä. Naiset, joita lyödään ja kohdellaan seksuaalisesti kaltoin, todelliset uhrit, yrittävät vain pitää etäisyyttä. Todellinen uhri ei mieti kostoa vaan omaa toipumistaan, selviytymistään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sen parempaa tunnetta olekaan kuin se kun voi kostaa niille jotka itseä ovat epäoikeudenmukaisesti kohdelleet.
Toki siitä narsisti orkun saa. Mutta se tunne menee 10 sekunnissa ohi ja sitten vaivaa taas tyhjyys. Se ikävä puoli noissa dopamiiniövereissä on, että niihin siedättyy todella nopeasti ja sitten pitää tehdä yhä raffimpia ilkeyksiä saadakseen hyvän olon.
Ap on ilmeisesti psykoosisairas, todennäköisesti paranoidinen skitsofreenikkomies. Jos sama tyyppi kuin pari viime viikkoa, niin aika heikkoon kuntoon on mennyt nopeasti lopetettuaan lääkkeet vaikka neuvottiin ottamaan ne. Ei jätkä opi. Se toistaa tätä kunnes on pysyvästi telkien takana kostettuaan sen, että joku katsoi häntä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosto kumpuaa vihasta. Viha taas on suojatunne, jonka alla on kipua, pelkoa ja ahdistusta. Minulle se, että koet ylipäänsä tarvetta kostaa kertoo vain sen, että olet heikko.
Näin minäkin ajattelen. Ja siksi olen sitä mieltä, että huomiotta jättäminen on se paras tapa reagoida jonkun kiusantekoon. Voi poistua tämän vaikutuspiiristä ja varoittaa muita. Tietenkin syyllistymättä itse mihinkään rikokseen.
Tän takia meillä on huono tuottavuus kun joka työpaikan kiusaaja saa jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kosto voi olla myös oikeutta ilman vihaa.
Oikeutta voi olla ilman vihaa, mutta kosto ei ole sama asia kuin oikeus. Kun uskaltaa luopua vihasta, ymmärtää että kosto on useimmissa tapauksissa täysin tarpeeton.
Tämä on hyvä ketju! Se on saanut minut ajattelemaan että en kutsu sitä enää kostoksi kun irtisanon entisen esimieheni tulevaisuudessa. Kutsun sitä oikeudeksi.
Muistapa sitten irtisanoa laillisin perustein, vaikka nehän
"muistappa" Mitä järkeä on ristisanoa laittomasti kun siinä menee koko idea?
En mä sun ajatuksiasi ja ideoitasi pysty lukemaan. Sen kyllä, että kirjoitat huonosti suomea. Muistapa yhdellä p:llä, arvoisa tuleva virkamies. Ja ruotsihan sun pitää myös opetella.
Kostaja on 95 %:sti narsisti. Narsisti hakee tilaisuutta päästä kostamaan. Eli härnää uhria kuin kissa pientä hiirtä. Kun hiiri tekee sen ainoa puolustusliikkeensä, saa narsisti "oikeuden" kostaa. Sairasta persoonallisuushäiriöisen peliä, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan mitään kosta ilman syytä. Ei pidä antaa syytä, pitää ottaa vastyu siitä mitä aiheuttaa. Vaikka kosto ei lähtökohtaisesti ole se paras vaihtoehto, on h5vä ymmärtää ja tajuta, että keskuudessamme on aina niitä, jotka vastaavat pahaan pahalla. Se on hyvä tiedostaa, ennenkuin alkaa säätää. On hyvä myös varmistua, että selviytyy kostosta. Eli pelinerkit kohdilleen, niin ei tarvitse tutista pelosta, 'että kostaakohan se'. Todennäköisesti kostaa ennemmin tai myöhemmin. Elä sen kanssa.
Todellakin moni kostaa ilman syytä. Yleensä kostajat ovat miehiä. Naiset, joita lyödään ja kohdellaan seksuaalisesti kaltoin, todelliset uhrit, yrittävät vain pitää etäisyyttä. Todellinen uhri ei mieti kostoa vaan omaa toipumistaan, selviytymistään.
Eli nämä naisten hakkaajat vaan jatkaa matkaa ja ottaa uusia uhreja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin ajattelen. Ja siksi olen sitä mieltä, että huomiotta jättäminen on se paras tapa reagoida jonkun kiusantekoon. Voi poistua tämän vaikutuspiiristä ja varoittaa muita. Tietenkin syyllistymättä itse mihinkään rikokseen.
Tän takia meillä on huono tuottavuus kun joka työpaikan kiusaaja saa jatkaa.
Tulkitset väärin, omista lähtökohdistasi. Liity liittoon ja käytä sen juristin palveluja. Työpaikkakiusaamiseen pitää puuttua laillisin keinoin, koska mikään lapsellinen jekku tai källi ei sitä lopeta. Sen lopettaa käräjäoikeus, työtuomioistuin tai liiton ulosmarssi.
Pahantekijästä voi rikosilmoituksen teko tuntua kostolta. Paras kosto, jolla voi pahantekijän saada mahdollisesti edesvastuuseen.
Kosto voi olla ihan oikeutettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nämä naisten hakkaajat vaan jatkaa matkaa ja o
Jatkavat kunnes jäävät kiinni rikoksesta ja tuomitaan. Eli rikosilmoitus pitäisi tehdä ja näyttökin esittää. Vaatia tekijälle rangaistus, koska poliisi lopettaa (laittomasti) tutkinnan, ellei rangaistusta ole vaadittu. Yleensä näyttö löytyy fysiikasta, joskus myös viesteistä ja naapureita, tuttavia kuulustelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Pahantekijästä voi rikosilmoituksen teko tuntua kostolta. Paras kosto, jolla voi pahantekijän saada mahdollisesti edesvastuuseen.
Kosto voi olla ihan oikeutettua.
Rikosilmoitus ei ole mikään kosto, perkele. Se on laillinen oikeustoimi, kun on joutunut rikoksen uhriksi. Miltä se tekijästä sitten tuntuu, on hänen ongelmansa.
Ajatus kostosta on monelle niin rakentuneelle etukäteen mieluisa, mutta edes onnistunut kosto ei tuo rauhaa mielelle. On loputonta pakkoa kostaa, kuin ajaisi takaa virvatulia, joita ei voi koskaan saavuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nämä naisten hakkaajat vaan jatkaa matkaa ja o
Niinhän ne pertit ja kalevit tekee ellei niistä tehdä rikosilmoitusta ja vaadita rangaistusta. Ja näitä tapahtuu yli 50000 joka ikinen vuosi Suomessa. Todennäköisesti enemmänkin, koska pahoinpidelty nainen ei enää edes muista kaikkia tapoja, joilla häntä on pahoinpidelty siinä tilanteessa kun lopulta tekee sen ilmoituksen.
APn kuvaama kostonhaluinen henkilö on sosialisti.
Sosialistit haluavat että muilla menee yhtä huonosti kuin hänellä. Oppivat sen peruskoulussa.
Hyvin lapsellinen, harhainen ja typerä aloitus. Ja ties monesko kymmenes, ap. Mikset ota lääkkeitäsi ja hoida itseäsi? Mitä hauskaa on siinä että vajoaa kerta toisensa jälkeen sairaisiin ja väkivaltaisiin harhoihin?
Vierailija kirjoitti:
APn kuvaama kostonhaluinen henkilö on sosialisti.
Sosialistit haluavat että muilla menee yhtä huonosti kuin hänellä. Oppivat sen peruskoulussa.
Mutta sinä, yli-ihmispersu, et oppinut peruskoulussa yhtään mitään. Siitä olemme samaa mieltä :D
Persun vakiopuolustus: " En ole kovin sivistynyt. Olin humalassa. Ihan läpällä vaan."
Ai tämä kostoaloitus taas.
1/5