Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisestä, joka nauttii kun saa kostettua?

Vierailija
18.10.2025 |

Hän saa siis siitä oikeasti tyydytystä itselleen. Mitä inhottavammin saa kostettua, sitä parempi mieli hänelle siitä tulee. 

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosto kumpuaa vihasta. Viha taas on suojatunne, jonka alla on kipua, pelkoa ja ahdistusta. Minulle se, että koet ylipäänsä tarvetta kostaa kertoo vain sen, että olet heikko.

kosto voi olla myös oikeutta ilman vihaa.

Oikeutta voi olla ilman vihaa, mutta kosto ei ole sama asia kuin oikeus. Kun uskaltaa luopua vihasta, ymmärtää että kosto on useimmissa tapauksissa täysin tarpeeton.

Vierailija
42/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti tai psykopaatti. Normaali ihminen ei puhu kostamisesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en koskaan ole ymmärtänyt tätä, että kostaja olisi se paha. Minusta se on, joka ensimmäisenä alkaa kiusaamaan.

Ja minä en ymmärrä ihmistä, joka alentuu kiusaajan tasolle. Silloinhan kiusaaja on tavallaan voittanut. Minä en viitsisi kellekään sitä arvostusta antaa, että ryhtyisin kostamaan. Välinpitämättömyys on mun kostoni. Se ihminen ei ole olemassa enää, mä en anna hänelle minkäänlaista merkitystä elämässäni.

Ei välinpitämättömyys auta sadisteille. Vasta kun saavat kokea saman niin oppivat. Enkä tarkoita fyysistä väkivaltaa.

En ole koskaan tavannut seksuaalisadistia. Viitannet nyt kuitenkin vain narsistiin, joka on sisältä tyhjä ihmisen kuori. Hänelle pahin "kosto" on tosiaan huomiotta jättäminen ja hovista poistuminen.

Vierailija
44/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulle on vuosien varrella kerrottu kaikenlaista arkaluonteista. On sellainen ihminen jolle avaudutaan. Noloja juttuja ja myös muuta. Tuttu ei juorua niistä koskaan mutta ne on tulleet hyödyksi myöhemmin kun on kiusaaja ottanut kohteeksi. Ei muuta kuin tietoja hyödyntämään. Moni on hiljentynyt kun huutaa heidän asiansa laajasti. Mitäs läksi.

Vierailija
45/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en koskaan ole ymmärtänyt tätä, että kostaja olisi se paha. Minusta se on, joka ensimmäisenä alkaa kiusaamaan.

Ja minä en ymmärrä ihmistä, joka alentuu kiusaajan tasolle. Silloinhan kiusaaja on tavallaan voittanut. Minä en viitsisi kellekään sitä arvostusta antaa, että ryhtyisin kostamaan. Välinpitämättömyys on mun kostoni. Se ihminen ei ole olemassa enää, mä en anna hänelle minkäänlaista merkitystä elämässäni.

Ei välinpitämättömyys auta sadisteille. Vasta kun saavat kokea saman niin oppivat. Enkä tarkoita fyysistä väkivaltaa.

En ole koskaan tavannut seksuaalisadistia. Viitannet nyt kuitenkin vain narsistiin, joka on sisältä tyhjä ihmisen kuori. Hänelle pahin "kosto" on tosiaan huomiotta jättäminen ja hovist

Vähänpä tiedät 

Vierailija
46/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun esimies on simputtanut. Erosin virasta ja opiskelen johtajaksi. Tavoitteena päästä samaan firmaan hänen esihenkilöksi ja etsin keinon irtisanoa hänet laillisesti. Arvaa montako uhria hänellä kerkee tulemaan tänä aikana?

Vain niin monta kuin "uhrit" sallivat. Tyypin voi narauttaa ja siinä auttaa esim. ammattiliittoon kuuluminen ja poliisi.

Vierailija
47/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin tämän ihmisen tarkasteluun yksin, ilman tapahtuneita. Kostamisesta nauttivana henkilönä. Kyllähän se kertoo surullisesta ja onnettomasta ihmisestä. Usein kostavat ihmiset kostavat ulkoa päin katsoen hyvin pieniäkin asioita suhteettoman suurella voimalla. Tämä viittaa vaikeisiin mielenterveyshäiriöihin ja persoonallisuushäiriöön.

Vierailija
48/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosto kumpuaa vihasta. Viha taas on suojatunne, jonka alla on kipua, pelkoa ja ahdistusta. Minulle se, että koet ylipäänsä tarvetta kostaa kertoo vain sen, että olet heikko.

Oikeutta voi olla ilman vihaa, mutta kosto ei ole sama asia kuin oikeus. Kun uskaltaa luopua vihasta, ymmärtää että kosto on useimmissa tapauksissa täysin tarpeeton.

Tämä on hyvä ketju! Se on saanut minut ajattelemaan että en kutsu sitä enää kostoksi kun irtisanon entisen esimieheni tulevaisuudessa. Kutsun sitä oikeudeksi.

Vierailija
49/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin ajattelen. Ja siksi olen sitä mieltä, että huomiotta jättäminen on se paras tapa reagoida jonkun kiusantekoon. Voi poistua tämän vaikutuspiiristä ja varoittaa muita. Tietenkin syyllistymättä itse mihinkään rikokseen. 

Vierailija
50/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että vankilat on näitä täynnä. Omasta mielestään tekonsa ovat ihan oikeutettuja. 

Vierailija
51/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kosta, kohtelen vain samalla tavalla kuin minua on kohdeltu. Ja en edes yhtä pahasti. Mutta se ininä ja uhriutuminen joka alkaa kun saa samaa mitä toiselle aloitti tekemään. En kohtele viattomia ihmisiä huonosti, toisin kuin kiusaajat joilla ei ole omaatuntoa. 

Tämä. Eräskin entinen koulukiusaaja jatkoi aikuisiällä samaa. Ei auttanut kuin antaa maistaa samaa lääkettä. Ihan hirvee poru ja poliisilla uhkaili alkoi. Jätä rauhaan huusi 😂. Itse oli vainonnut vuosia. Sellsinen pullantuoksuinen perheenemäntä se. Vierestä seurasin tuota casea. 

Vierailija
52/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulle on vuosien varrella kerrottu kaikenlaista arkaluonteista. On sellainen ihminen jolle avaudutaan. Noloja juttuja ja myös muuta. Tuttu ei juorua niistä koskaan mutta ne on tulleet hyödyksi myöhemmin kun on kiusaaja ottanut kohteeksi. Ei muuta kuin tietoja hyödyntämään. Moni on hiljentynyt kun huutaa heidän asiansa laajasti. Mitäs läksi.

Tuo huutelu kyllä saattaa täyttää rikoksen tunnusmerkistön. En suosittele levittelemään suupuheita tai yksityiselämän suojan piiriin kuuluvia, tulee helposti kunnianloukkaussyyte siitäkin, että sanoo fasistia fasistiksi.

Vierailija
53/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti tai psykopaatti. Normaali ihminen ei puhu kostamisesta. 

Juuri näin. 

Vierailija
54/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen parempaa tunnetta olekaan kuin se kun voi kostaa niille jotka itseä ovat epäoikeudenmukaisesti kohdelleet.

Vierailija
55/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä ketju! Se on saanut minut ajattelemaan että en kutsu sitä enää kostoksi kun irtisanon entisen esimieheni tulevaisuudessa. Kutsun sitä oikeudeksi.

Muistapa sitten irtisanoa laillisin perustein, vaikka nehän on jatkossa aika kevyet. Tosin puhuit kai viranhaltijoista, joiden irtisanominen on vaikeampaa.

Vierailija
56/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan normaalia käyttäytymistä jossain tapauksissa.

Donald Trump edustaa kyseistä tyyppiä olemalla pitkävihainen ja pikkumainen. 

Vierailija
57/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostaja saattaa itse olla se koko sopan alullepanija. Eli hän ärsyttää toista kunnes tämä reagoi ja saa sitten tekosyyn kostaa valtavalla voimalla. Tällainen henkilö purkaa kaiken elämänsä varrella kertyneen pahan sisältään johonkin vain, sivulliseen ja viattomaan ihmiseen. 

Minun on hyvin vaikea samaistua kostavaan ihmiseen. Olen kokenut paljon epäoikeudenmukaisuutta ja tullut väärin kohdelluksi. Kosto ei ole käynyt koskaan mielessäni, koska kostamalla sitoisin itseni siihen pahantekijään entisestään. Täyttä energian ja aikani hukkaa, pahaan.

Vierailija
58/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo huutelu kyllä saattaa täyttää rikoksen tunnusmerkistön. En suosittele levittelemään suupuheita tai yksityiselämän suojan piiriin kuuluvia, tulee helposti kunnianloukkaussyyte siitäkin, että sanoo fasistia fasistiksi.

Ihan mustaa valkoisella löytyy kuulemma faktaa noista. Ei tuttuni tyhmä ole. 

Vierailija
59/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, jonka kanssa haluaisin tasata tilit on toteuttanut rikoksia minua kohtaan, mutta niitä on vaikea todistaa. Oikeusprosessi olisi myös pitkä ja raskas. Toivon, että joskus tulee tilaisuus narauttaa hänet jostakin. 

Vierailija
60/118 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä kostoaloitus taas.

1/5